Ik ben momenteel bezig om uit een lijst met 'bekende' spammails alle IP adressen te filteren waarvan er spam gestuurd is.
Nu ben ik lekker aan de slag gegaan met grep enzo.... maar die print tot nu toe nog alleen de complete regels uit zoals dit...
Hoe krijg ik dan uiteindelijk hier de ipadressen uit zodat die alleen in een file komen te staan onder elkaar...
Ik kom er niet uit.. Ik heb de fora en inet afgezocht, maar ik weet het niet. Ik wil het graag vanaf de commandline kunnen doen. Als dat niet lukt moeten we maar eens naar iets anders gaan kijken zoals perl ofzo.
Nu ben ik lekker aan de slag gegaan met grep enzo.... maar die print tot nu toe nog alleen de complete regels uit zoals dit...
code:
1
2
3
4
5
6
| Received: from mail.adultscoop.com (mail.adultscoop.com [209.50.252.233]) Received: from [80.83.38.185] (helo=client80-83-38-185.abo.net2000.ch) Received: from thing.passwordtoeverything.com (thing.passwordtoeverything.com [65.39.201.36]) Received: from vt17.vtarget.com (vt17.vtarget.com [216.64.222.17]) Received: from [209.216.98.18] (helo=SMTP205.SVRMAIL.NET) Received: from [65.214.161.169] (helo=mx12.eightiscrazy.com) |
Hoe krijg ik dan uiteindelijk hier de ipadressen uit zodat die alleen in een file komen te staan onder elkaar...
Ik kom er niet uit.. Ik heb de fora en inet afgezocht, maar ik weet het niet. Ik wil het graag vanaf de commandline kunnen doen. Als dat niet lukt moeten we maar eens naar iets anders gaan kijken zoals perl ofzo.