outlook traag met win xp en exchange 2000

Pagina: 1
Acties:

• relaxteb
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-04 22:38
Aangezien mij niet helemaal duidelijk is of het probleem op de server of clients afspeelt plaats ik het maar hier.

We hebben bij een klant van ons een windows 2000 (sp4) omgeving met een exchange 2000 server (sp3) en windows xp clients met office 2000 sp3 geinstallleerd.

Nou is het probleem dat wanneer er geen activiteit in outlook is, mails niet verschijnen. Pas wanneer je van folder wisselt of op verzenden en ontvangen drukt komen er mails binnen. Of pas na een 1/2 uur vanaf wanneer de mails zijn binnengekomen.

Omdat het er vaak ineens een aantal zijn denk ik dat ze dus al in de store zijn opgeslagen. Het lijkt mij dat dit probleem zit in de combinatie van windows xp en office 2000. Ik heb al stukken gelezen dat de geintegreerde messenger voor vertraging zorgt maar dat heeft nog niet tot een oplossing geleid.

Het vreemde is dat bij ons interne netwerk een exacte situatie is....ook deze traagheid bij een xp werkstation. In dit geval mijn laptop.
Mijn collega met windows 2000 heeft nergens last van.

Ik heb al flink lopen zoeken op de MS KB en op andere zoekmachines. Echter zonder resultaat.

Heeft iemand dit wel eens eerder gezien ?

Tnx alvast
8)7

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 19:31
powersaving van de nic al gechecked?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• relaxteb
gaat k es ff doen
tnx alvast !

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

De Exchange server stuurt een notification d.m.v. een UDP pakketje. Als UDP op je router dichtstaat, gaat je client dus geen new mail notifications krijgen. Als je op Microsoft's support site zoekt op "new mail notification" vind je 9 results

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
gokje: Ingebouwde XP firewall blockt het UDP pakketje?

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
Zelf ook al meegemaakt en dankzij brahiewahiewa (wat een naam) tot de oplossing gekomen: FIREWALL, in mijn geval een vpn client met ingebouwde firewall...

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Onder Outlook ff instant Messaging uitschakelen (ik geloof onder extra -> opties) Outlook afsluiten en opnieuw starten. Onder Office XP is dit iig de oplossing. dit is om msn te gebruiken onder outlook en werkt om een of andere reden zwaar vertragend als je mail opent.

• relaxteb
Tnx voor de adviezen, er staat geen firewall actief en onder outlook is geen instant messaging beschikbaar (outlook 2000).
Voor zover ik weet had ik alle post sp3 patches al uitgevoerd maar van Q329024 weet ik het niet zeker. Ik ga het proberen en dan laat ik het nog even weten.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij was het dus raar maar waar de SSDP Discovery service op de XP clients die deze veroorzaakte. Kan je eens op 1 pc deze service disablen en testen?

Verwijderd

Thx guys,

Dit probleem had ik dus ook onder outlook 2002 in combo met exchange2000sp3

Probleem voor mij dus ook opgelost !!

• relaxteb
Inderdaad, ik heb de SSDP service gedisabled, de powersave uitgezet bij de netwerkkaart en het werkt !
tnx voor alle reacties !!

Verwijderd

Je moet hier eens een kijkje nemen als je tijd hebt:
http://www.blackviper.com/

Heb deze ook eens doorlezen, en aan de hand van de gegeven serviceguide voor XP en 2K een berg aan overbodige crap aan services eruitgesmeten hier.
Pagina: 1