[IE] Opslaan als, ook de inhoud van invoer boxen meenemen?

Pagina: 1
Acties:

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoi,

op mijn werk willen ze even een snelle en simpele oplossing ZONDER scripting. Javascript is wel toegestaan.

Probleem:
Er is een HTML bestand met veel Textarea's. Deze worden ingevult door de medewerkers.
Maar nu moet hetgeen wat ze op beeld hebben, opgeslagen worden. Geen probleem, maar IE neemt niet de inhoud van die Textarea's mee.

Ik heb het idee dat het misschien wel onmogelijk is, maar wilde toch even weten of daar anders over gedacht wordt?

Tnx!!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Mir schreef op 28 July 2003 @ 15:43:
op mijn werk willen ze even een snelle en simpele oplossing ZONDER scripting. Javascript is wel toegestaan.
Snel :? Daar doen we hier niet aan...
Probleem:
Er is een HTML bestand met veel Textarea's. Deze worden ingevult door de medewerkers.
Maar nu moet hetgeen wat ze op beeld hebben, opgeslagen worden. Geen probleem, maar IE neemt niet de inhoud van die Textarea's mee.
Ik snap hier dus echt niks van.

Wat wordt er nu al wel opgeslagen en hoe en waar?
Wat hebben jullie zelf al geprobeerd?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ranzige oplossing maar je kan hem de actie mailto geven en dan alle data daarin laten zetten, kunnen ze het zelf opslaan

* Wolfboy gebruikt liever php voor zoiets

[ Voor 6% gewijzigd door Wolfboy op 28-07-2003 15:56 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Mir
  • Niet online
Snel als in: geen tijd voor een database etc. ;-)

Wat hij wel op slaat: HTML
Wat hij niet op slaat: De content die ingetikt is in de textarea's

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

is php een mogelijkheid?
zonder db dan

[ Voor 24% gewijzigd door Wolfboy op 28-07-2003 15:57 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:28

samo

yo/wassup

Misschien kan je hier beter een WORD template maken en die laten invoeren. Ik denk namelijk niet dat het mogelijk is zonder scripting iets op te slaan. De pagina die wilt opslaan is namelijk niet veranderd, eh

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30

Reptile209

- gers -

Hij probeert dus mensen een pagina te laten opslaan met File -> Save (As...), en wil dat de input van de gebruiker ook wordt opgeslagen.

Ik denk dat de enige manier is, om het form te verzenden en de inhoud van textarea's in de pagina op te nemen. Als je als doel van je form nou een tweede pagina neemt, waar je met javascript de form-data parsed, moet je een heel eind komen. Maar dat wordt wel een middagje prutsen denk ik :).

Zo scherp als een voetbal!

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je vraagt dus of de inhoud van text areas kunnen worden meegenomen in het opslaan van het html bestand nadat je deze text areas heb ingevuld.

Zonder scripting onmogelijk dunkt me. Wat IE of andere browser opslaat is de broncode van de pagina die je bekijkt. Zonder server side scripting is dit onmogelijk om 'on the fly' aan te passen.

Javascript word pas uitgevoerd als de broncode er al staat.

Ik denk wel dat het mogelijk is met VBscript welke je dan meer veiligheidsrechten geeft dan normaal. Misschien past dit topic beter in /13

Edit: Ja, kan met javascript ook. Als je eerst het formulier met data neemt, dan POST je het naar de volgende pagina waar Javascript de data in de tekstvelden zet. Die pagina sla je dan op.

[ Voor 17% gewijzigd door Coju op 28-07-2003 16:00 ]

• Mir
  • Niet online
PHP is helaas niet mogelijk
Die word template is nog iets om over na te denken!

JS-Parsing, ... ik denk dat dat idd erg lang knutsellen wordt ;)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:02

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als het mogelijk is om activeX te gebruiken (jscript, msie-only) kun je met ActiveXobject("wshell.filesystem" werken) en hiermee bestanden van en naar de harde schijf van de gebruiker opslaan
code:
1
2
3
<script type="text/javascript">
var FSO = new ActiveXObject("Wshell.filesystem")
</script>

eventueel kan je dit ook met visual basic doen: <script language="VBScript">

dit is overigens wel beperkt tot trusted of lokale zones binnen je browser-instellingen en ook binnen je internet-opties kun je dit beperken door veiligheidsinstellingen

[ Voor 26% gewijzigd door RM-rf op 28-07-2003 16:04 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Mir
  • Niet online
Die template gaat trouwens niet lukken; er zitten controlles op de velden die in JS zijn gemaakt :-/

• Mir
  • Niet online
Het is lokaal allemaal, maar hoe dat met die ActiveXobjects moet--> :{ geen idee
neemt 'ie dan 100% die content van de textarea's ook mee?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:28

samo

yo/wassup

een excel file dan, ik geloof dat je daarin wel waarden kan checken...
wat moet er dan precies geverifieerd worden en waarom moet het worden opgeslagen?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Pagina: 1