Toon posts:

FireWire op USB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een digitale videcamera, met uitsluitend een FireWire-uitgang. Deze wil ik aansluiten op een laptop, maar deze heeft geen FireWire. Hoe kan ik dit oplossen?

Bestaat er een soort van convertor, zodat ik een FireWire kan aansluiten op bijv. USB?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:23
PCMCIA-kaartje kopen met Firewire op.
Zelfs al zou je het kunnen omzetten naar usb, dan gaat je videobewerkingsprogramma je cam op de usb niet herkennen...

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 28 July 2003 @ 15:12:
PCMCIA-kaartje kopen met Firewire op.
Maar kan ik zo'n kaartje wel in een laptop zetten...?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 15:14:
[...]

Kan je laptop PCMCIA aan?

There is no place like ::1

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja, die kaartjes zijn voor laptops

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ja daar zijn die kaartjes voor bedoeld. Elke laptop heeft minimaal 1 gleuf. Kijk eens bij Safeway of Dynalink of Sweex.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 15:20 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of koop een Firewire/usb2.0 hub.
Is wel een wat groot ding dus lijkt me dat je beter dat pcmcia kaartje kan pakken als je je notebook ook gewoon mee wilt nemen.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 15:15:
Ja daar zijn die kaartjes voor bedoeld. Elke laptop heeft minimaal 1 gleuf.
Wrong. Omdat er steeds meer geintegreerd is op notebook mainboards wordt tegenwoordig uit kosten/ruimte besparing vaak PCMCIA/Cardbus weggelaten. Maar dat terzijde :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Yo ,
de snelheid van usb is vele male lager dan de snelheid van firewire heb je niet een usb 2.0 aansluiting op je laptop
mwa er zijn volgensmij wel gewoon pcmcia kaartjes met firewire aansluiting...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 15:14:
[...]

Ik zou zeggen: pak je laptop/handleiding erbij.

Verder denkt iedereen maar altijd dat je alles kan aansluiten op alles. USB is ook weer niet zo universal hoor.

Kwestie van PCMCIA FireWire kaartje nemen indien mogelijk.
Exirion schreef op 28 juli 2003 @ 15:29:
[...]
Wrong. Omdat er steeds meer geintegreerd is op notebook mainboards wordt tegenwoordig uit kosten/ruimte besparing vaak PCMCIA/Cardbus weggelaten. Maar dat terzijde :)
Je hebt gelijk... Maar bij moderne laptops waarvoor dat geldt mag je er al vanuit gaan dat FireWire al onboard is. (8>

{signature}

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Voutloos schreef op 28 July 2003 @ 16:18:
Je hebt gelijk... Maar bij moderne laptops waarvoor dat geldt mag je er al vanuit gaan dat FireWire al onboard is. (8>
Hangt van de producent af. Er zijn er genoeg die alleen voor USB2 gaan, en dat hangt ook weer samen met de gebruikte chipset. Maar we gaan nu wel erg mierenneuken :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Terw_Dan schreef op 28 July 2003 @ 15:27:
Of koop een Firewire/usb2.0 hub.
Is wel een wat groot ding dus lijkt me dat je beter dat pcmcia kaartje kan pakken als je je notebook ook gewoon mee wilt nemen.
Een FW/USB2-hub is niet gelijk een bridge hoor. :)

TS: kijk of je een PCMCIA-slot hebt (9 van de 10 laptops hebben die nog steeds) en jaag er een firewirekaartje in. Heb ik ook en het gaat als de brandweer. :Y)
Pagina: 1