Toon posts:

offline reply bij mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dus binnenkort op vakantie en wil ik graag dat iedereen die mij mail stuurd een berichtje krijg met de melding dat ik er niet ben etc... nu maakte ik gebruik van outlook express en gewoon outlook. bij beiden programma's heb ik gebruik gemaakt van berichtregels...helaas werkte dit niet naar behoren en een bijkoment punt is dat de pc aan moet blijven staan. ik wil dus graag dat mijn pc uit kan blijven en dat mensen die naar mij mailen dan toch een soort van out of office bericht krijgen... hoe kan ik dit het beste voor elkaar krijgen?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30

Reptile209

- gers -

Dan moet je provider dat voor je ondersteunen. Welke heb je? Bij Planet en Het Net kan het iig.

Zo scherp als een voetbal!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

offtopic:
denk trouwens ook aan spam ;)
het is meestal niet handig om spam mails te beantwoorden, daarmee geef je immers aan dat je account actief is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit bij Zeelandnet. en wat betreft de spam, gelukkig heb ik hier geen of nauwelijks last van op dit adres iig.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Alsof de reply-to addressen van spam kloppen :) Je moet alleen oppassen voor veel bounces van replies die je stuurt aan spammers.

Verwijderd

Topicstarter
ok wat betreft de spam daar zit ik niet zo erg over in, als mijn contacten maar een mailtje krijgen dat ik weg ben als ze naar 1 van mijn pop3 accounts een mail sturen.

Verwijderd

Je kunt toch ook gewoon iedereen van te voren een mailtje sturen dat je van X tot Y op vakantie bent? Dat lijkt mij het makkelijkst, en vermijd je de spammers.

Trouwens, de functie die jij wilt gaan gebruiken heet: 'vacation'. Dit houdt in dat bji ieder ontvangen mailtje een mailtje de deur uitgaat naar de verzender met een door jou beschreven tekst.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
precies dat is wat ik wil dat vacation, wat jij zegt is een makkelijke oplossing voor de mensen in mijn adresboek, maar bij mij is het geval dat er een boel mensen en bedrijven zijn die me mailen die hier niet in staan, en dan gaat het niet om een paar maar misschien wel om een paar honderd...vandaar dat dat geen oplossing is

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 16:10:
precies dat is wat ik wil dat vacation, wat jij zegt is een makkelijke oplossing voor de mensen in mijn adresboek, maar bij mij is het geval dat er een boel mensen en bedrijven zijn die me mailen die hier niet in staan, en dan gaat het niet om een paar maar misschien wel om een paar honderd...vandaar dat dat geen oplossing is
Je zou met een php-script je mail op kunnen halen ofzo, waarna php een mailtje terugstuurd. Wordt een erg moeilijk verhaal. Ik zou maar eens vragen of je provider het wel/niet ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
tsja dat duurd 2 weken voor je er andwoord op krijgt...ennuh ben morgen al weg :P..... is er geen online dienst ofzo die zoiets kan checken ofzo :s

Verwijderd

De enige optie om dit snel voor mekaar te krijgen is als je provider het auto-replyen ondersteunt. De meesten hebben deze optie wel.

Verwijderd

Welke provider heb je dan?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30

Reptile209

- gers -

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 17:22:
tsja dat duurd 2 weken voor je er andwoord op krijgt...ennuh ben morgen al weg :P..... is er geen online dienst ofzo die zoiets kan checken ofzo :s
Bellen :?

Verwijderd

Topicstarter
hehe tsja vooral als ze vandaag onbereikbaar zijn :( zit echt allemaal tegen nu ....

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 10:55
En wat als er een probleem is (voorbeeld een error van de server) en jou script/programma/service/... reageert daarop en die reageert terug... Zo krijg je toch een mailbox die binnen een paar minuten muurvast zit.

Verwijderd

Zo te zien ondersteunt zeelandnet het niet. Heb net even gekeken op de support-pages, maar niets gevonden. Alleen forwarders, maar 'k denk niet dat je daar wat aan hebt. Je zou op een ander servertje een emailadres aan kunnen maken ofzo, die oneindig groot is... dat zou je probleem oplossing. (deels dan ;))
Pagina: 1