Toon posts:

[flashMX] blikjes gooien kermis in flash als spel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb een probleem met een project wat ik moet maken.
Ik wil in FlashMX een spel maken zoals je van de kermis kent. Het blikken gooien. Je heb teen piramide van blikjes die je omver moet gooien.

De methode om dit het best op te lossen is nog mijn dilema. Ikzelf zit te denken om als die blikjes een collision detection te geven, ze op elkaar te zetten en zodra je ze hebt omver gegooid het blikje wat erboven staat wel of niet (afhankelijk welk blikje) naar beneden komt en die daar weer bovenstaan. (piramide effect, onderste weg en de rest valt in elkaar).
Dit zou ik voor de blikjes kunnen doen maar weet niet of dit redelijk makkelijk te realiseren is. en dan hebben we nog hoe gooien we die blikjes omver? Dit zou ook met een soort collision detectin gedaan kunnen worden en dan de speed testen bijvoorbeeld. Het mooiste zou natuurlijk zijn als je de bal die je gooid ziet afbuigen in de verte (diepte effect).

Mijn vraag aan is of dit mogelijk is en of er misschien ergens voorbeelden zijn van de bal die je gooit en van de blikjes in piramide vorm die met zwaartekracht werken.

Mijn dank voor de reacties.

A.

Verwijderd

Wat heb je zelf al dan?
En kan je overweg met AS?
Of zoek je een kant en klare oplossing? :D

Verwijderd

Ik zeg niet meer dan : Rigid Body Dynamics :) Met die zoekterm moet je een eind kunnen komen, als je al goed kan actionscripten.
Lijkt me overigens pittig als dit nog een beetje soepel moet draaien :)

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
idd RBD op MX - nou haal alvast je P5 boven ;) maar je kan het probleem vast ook in 2D opstellen en dan is het al wat eenvoudiger - of gewoon faken wat mij nog het beste lijkt ;)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hmmmzzz... faken lijkt me eigenlijk de enige optie anders moet je met een realtime-physics engine gaan werken en dat KAN wel, maar niet in flash dat wordt zooooow zwaar. Misschien dirctor ( :r ) eens proberen?

Stoer; Marduq

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 15:45

pim

Als het maar 6 blikjes zijn, kun je ook voor elke situatie een animatie maken waarbij de blikjes in mekaar donderen. Iets wat in 3dstudiomax met Dynamics is te simuleren..
Pagina: 1