HP-UX Symlinks backuppen

Pagina: 1
Acties:

• Straphka
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zit met het volgende:

We hebben een aantal HP-Servers staan, maar niet aan elke server hangt een tape-unit. Toch moeten de servers ge-back-upped worden.

We hebben dus Server A (geen tapeunit) en Server B (wel tapeunit).

Ik heb vanaf Server A met nfs / geexporteerd in de hoop het op Server B te mounten en zodoende alsnog te backuppen. Dit werkte op zich wel aardig, ware het niet dat Symlinks lokaal (dus op Server B ) geresolved worden. Dit staat ook nadrukkelijk in de handleiding van HP, dus het is geen foute instelling ofzo.

Toch zou ik graag ook mijn symlinks willen backuppen. Mijn tweede idee was dus om de symlinks in te 'tarren'en vervolgens naar tape te zetten:

find / -type l -exec tar -cf ./links.tar {} \;

Dit heeft als effect dat er maar ongeveer 50 links ingepakt worden en de rest (plusminus 2000) dus niet.

find / -type l | xargs tar -cf ./links.tar \;

Heeft hetzelfde effect.

Iemand suggesties? Danwel hoe ik de links kan backuppen, danwel hoe ik ze in kan pakken.......

Alvast bedankt voor het lezen van dit hele verhaal :O

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:46
Volgens mij kun je onder HP-UX gewoon de tapeunit van server B remote gebruiken op server A (alsof hij dus direct aan server A zit). Hierdoor hoef je geen NFS meer te gebruiken en is je symlink probleem dus ook opgelost.

• Straphka
  • Niet online
Als je via fbackup bedoelt, dat is in dit geval geen optie. We willen ditzelfde truukje ook op 2 suns gebruiken. Soz, had ik erbij moeten zetten.

Of is er iets anders dan fbackup om remote tapes te benaderen?

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Gewoon een NFS export maken op server B en daar server A heen tarren en dan op server B die tar file op tape zetten?

• Straphka
  • Niet online
Dat is dus het probleem.....ik krijg die links niet ingetard (vaag woord).

Heb net wel de tip gekregen om de tape drive middels NFS te exporteren en dan direct naar de drive te backuppen....ga het morgen gelijk proberen.

To be continued

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:46
Straphka schreef op 28 July 2003 @ 16:42:
Als je via fbackup bedoelt, dat is in dit geval geen optie. We willen ditzelfde truukje ook op 2 suns gebruiken. Soz, had ik erbij moeten zetten.

Of is er iets anders dan fbackup om remote tapes te benaderen?
Volgens mij kun je dat ook met tar. Gewoon als device opgeven server_b:/dev/tapedevice.
Ik weet niet of dat ook onder Solaris gaat werken, maar met HP-UX dus volgens mij wel (is al weer enkele jaren geleden dat ik daar iets mee gedaan heb). Eventueel kun je ook nog Ignite gebruiken om remote backups te maken.

• Straphka
  • Niet online
Hmzz.....als ik dat probeer komt ie met de melding "cannot create the specified file."

Moeten er dan btw geen services hiervoor op server B draaien?

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 16:48
Volgens mij kun je beter gaan nadenken over _echte_ backupsoftware. Helaas kost je dat wel cash... maar als je dikke HP's en Sun's hebt staan is dat misschien de moeite :). HP OmniBack oid?

Verwijderd

misschien moet je daar rsh gedoe voor aan hebben....
kan je niet naar een lokaale ..tar file backuppen en die dan exporteren en backuppen?

• Straphka
  • Niet online
@zaphod_b: Daar ben ik idd ook bang voor ja:-)

@Compukid: Het probleem is dus dat ik die symlinks niet ingepakt krijg....als dit wel het geval was was er geen probleem, dan ik nl gewoon alles over nfs heen backuppen.....

Oh well, tijd voor een bezoekje aan de beancounters
Pagina: 1