[RedHat 9.0] mod_throttle instaleren?

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik, als linux noob zijnde, probeer nu al 2 dagen mod_throttle aan de gang te krijgen maar het wil niet echt lukken. Ik krijg deze foutmelding:

code:
1
2
3
4
[root@localhost mod_throttle-3.1.2]# make install
apxs -c    mod_throttle.c
make: apxs: Commando niet gevonden
make: *** [mod_throttle.so] Fout 127

Ik heb al me al helemaal gek gegoogled naar "apxs", op redhat network naar RPM gezocht, en de RPM geprobeerd van RedHat (van mod_throttle) maar die is outdated :S

Als iemand weet hoe ik dit kan oplossen.... graag

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:52

Niek

f.k.a. The_Surfer

http://httpd.apache.org/docs/programs/apxs.html
Zit gewoon bij apache als het goed is (misschien apache-devel oid op RPM/APT based distros). Hij staat bij mij in /usr/sbin/apxs2 (ik heb apache2).
Edit: en de mod_throttle 3.1.2 RPM staat gewoon hier.

[ Voor 29% gewijzigd door Niek op 28-07-2003 14:35 ]

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• m33p
Ik heb ook Apache 2. Standaard zit bij redhat Apache 1.xx en die kun je dan updaten naar 2.xx. Maar deze folder bestaat helemaal niet bij mij?

Ik heb alle devel packages gewoon geinstalleerd omdat ik verder geen ideën meer had, en nog kan het niet gevonden worden...

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-05 12:10

Lancer

What the......

RedHat 9 wordt met Apache2 geleverd. De mod_throttle die je hebt is volgens mij voor Apache 1.3

edit:

De module van The_Surfer gaat denk ik niet werken

[ Voor 28% gewijzigd door Lancer op 28-07-2003 14:40 ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ehm, zoiets :?
code:
1
whereis apxs2

En AFAIK werkt mod_throttle niet samen met apache2, dus daar zal je iets anders op moeten zoeken (lees: apache 1.3 gebruiken of een apache2 module vinden die ongeveer hetzelfde doet).

[ Voor 33% gewijzigd door Niek op 28-07-2003 14:42 ]

• m33p
Mja, ik kwam d´r net achter, heb de nieuwe devel package gedownload en nu compiled ie wel, maar het werkt idd niet met apache 2...

Weet iemand dan toevallig welke module de upload beperkt en die met apache 2 werkt?

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Link
Het lijkt erop dat de enige manier (iig op dit moment) om je apache2 bandbreedte te limiteren QoS is - en dat is vrij lastig om op te zetten.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:30

servies

Veni Vidi Servici

mod_throttle werkt niet met Apache 2.
Er is voor zover ik het weet geen vergelijkbaar iets beschikbaar.

• m33p
Is er ook een andere mogelijkheid, bijv een los programma ipv een module?

Edit:

De bedoeling is eigenlijk dit..

Hier op het netwerk hebben we 4 PC´s die achter een router hangen met een 512 kbit up verbinding.

Op 2 van die PC´s (1 en 2) wordt veel online gegamed, dus die moeten voorang hebben op de webserver (4). De PC van me pa (3) hoeft niet perse voorang te hebben omdat die toch niet vaak aan staat.

Weet iemand of het mogelijk is om PC´s 1 en 2 voorang te geven op 4 zonder er extra netwerkkaartjes in te hangen... als dit uberhaubt al mogelijk is...

[ Voor 81% gewijzigd door m33p op 28-07-2003 15:55 ]

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:30

servies

Veni Vidi Servici

Hiervoor zul je toch echt met QoS moeten gaan knutselen. En daar kan ik je ook niet verder helpen, heb het nog nooit gedaan.
Pagina: 1