Toon posts:

Hybernate vraagje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen.

Ik heb een klein vraagje over hybernate, waarbij ik me system specs betrek. zie hieronder de blauwe lettertjes :)
Ik heb dus 256ddr geheugen.
Iedere keer als ik hybernate, slaat mijn computer deze 256mb op mijn harde schijf.
Nu mijn vraag stapelt dit op? Moet je dit op den duur wissen?
Of wist hij die 256mb vanzelf van je hardeschijf zodra je opstart vanaf hybernate?
Dat hij opnieuw de file verwijderd en deze iedere keer opnieuw aanmaakt.

Waarom vraag ik dit? Omdat ik de laatste 3 a 5 dagen veel hybernate gebruik
en mijn harddisk space is met 2.8 gig toegenomen en dat is voor mijn doen niet normaal dus kan het aan hybernate liggen?

Alvast bedankt!!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53

Reptile209

- gers -

Zoek eens op je schijf naar bestanden groter dan 200 MB. Dan zouden meerdere hybern.sys (dacht ik dat 'ie heet) moeten opvallen. Maar als het goed is, overschrijft windows steeds de oude file. Tijdens je windows-sessie blijft hij overigens wel bestaan.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Eeuh normaal zou hij dit moeten verwijderen denk ik maar ik heb op mijn laptop ook hetzelfde al eens voorgehad maar dan met 512 mb ddram ... ineens stond mijn hd vol na een dag of 5 slaapstand -werken - slaapstand - werken...
Je pc gaat ook trager na al dat hybernaten (beetje maar toch), het is dus best regelmatig eens te herstarten en normaal zou zeker bij een echte reboot de onnodige ruimte leeg moeten worden gemaakt!

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hibernate gebruikt één file van 256MB, die telkens overschreven wordt. hiberfil.sys heettie.

Toename van schijfgebruik zal wel komen door system restore.

Firmpete on Aerie Peak

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:03
Als het goed is gebruikt hij volgens mij maar 1 bestand hyberfil.sys welke zo groot is als het memory

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat is duidelijk. Maar dan nog neemt mijn hardeschijf percentage toe hoe stop ik dit?
Want hybernate is echt de top van windows vind ik, het zou zonde zijn als ik het niet meer zou kunnen gebruiken omdat er om de 3 dagen 2 gig bij komt :S

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Zoeken gebruikt in windows. Maar ik kan hiberfil.sys niet vinden weten jullie misschien de exacte locatie van deze file?

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:02

BoAC

Memento mori

Edit: Zijn systeembestanden misschien verborgen bij: Extra->Opties in je verkenner

Zoals iemand al eerder zei. Kijk eens bij system-restore bij je systeem.

Of: Gebruik eens het progje treesize pro of iets dergelijks :-)

[ Voor 24% gewijzigd door BoAC op 28-07-2003 14:33 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 21:55
In de root van je schijf... is wel hidden/system dus als je "show all files" & "show system fikes" niet aan hebt staan dan zie je 'm inderdaad niet..

[edit]
Weer us te laat.. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Krypt op 28-07-2003 14:33 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
BoAC schreef op 28 juli 2003 @ 14:32:
Edit: Zijn systeembestanden misschien verborgen bij: Extra->Opties in je verkenner

Zoals iemand al eerder zei. Kijk eens bij system-restore bij je systeem.

Of: Gebruik eens het progje treesize pro of iets dergelijks :-)
Beetje N00b maar ik zie Extra opties niet. Waar zet ik de verborgen bestanden aan in win xp pro :S ?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53

Reptile209

- gers -

Verkenner -> Extra -> Mapopties -> Beeld -> (keuzerondje in de lijst) Verborgen mappen en bestanden tonen
Explorer -> Tools -> Folder Options -> View -> Show hidden files and folders

:)

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1