[Video-recorder] heel vaag na uitknallen aardlek

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Lieden,

Mijn ma was aan het stoffen bij mij thuis, haalf ze een (klets)natte doek over een verlengkabel. Gevolg: aardlek knalt er uit. Kan gebeuren.
Naar bijgevolg: Mijn video heeft de kuren. En niet zo'n beetje ook. Reageert alleen nog maar op AB (niet meer op knopjes op het front, zelfs niet aan / uit), display doet het niet meer, en ik mis de helft van de menuopties die ik volgens het boekje moet hebben. :( :( :( En er zat notabene een spanningsbeveiliger tussen het stopcontact en de verlengkabel naar de video / stereo / TV!
Lijkt wel of de firmware gereset is (kan dat bij een video??). Anyway, ik had dus een goed werkende videorecorder. Hij is net iets meer dan een jaar oud, ben bang dat ik geen garantie meer heb. Heb hem inmidels ontkoppeld, maar kan iemand me vertellen of wat ik nu beschijf mogelijk is door alleen het plotseling wegvallen van de stroom????

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:04

Giblet

Dingen

Ik denk dat ie (ondanks die spanningsbeveiliger) toch een piekstroom heeft gehad en daar een aardige tik van heeft gekregen. Probeer even uit te vinden of er een mogelijkheid tot resetten is, dat werkt soms wel eens.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hm, m.b.t. garantie: dattie net iets meer dan een jaar oud is, moet niet uitmaken. Volgens o.a. de Consumentenbond moet je van je aankopen kunnen verwachten dat ze het een "redelijke tijd" uithouden, dus je zou de verkoper hier aan kunnen houden.
Probleem alleen is dat dit niet een "normaal" defect is. Ik weet niet of je bovenstaande ook kunt aanvoeren na een natte poetsdoek...
In ieder geval veel succes ermee!

Nomen nescio

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
OK...gisteren nog even nagevraagd bij de winkel...blijk ik 1 jaar garantie van hun te hebben en 1 jaar van Sony zelf. Ding gaat dus donderdag terug naar de winkel, ben ik hem iets van 6 weken kwijt :( Nou ja moet maar, dan krijg ik iig weer een werkende terug.
Mag een slotje op wat mij betreft.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:41

Wildfire

Joy to the world!

Brabo-Joossie schreef op 28 July 2003 @ 14:49:
Hm, m.b.t. garantie: dattie net iets meer dan een jaar oud is, moet niet uitmaken. Volgens o.a. de Consumentenbond moet je van je aankopen kunnen verwachten dat ze het een "redelijke tijd" uithouden, dus je zou de verkoper hier aan kunnen houden.
Probleem alleen is dat dit niet een "normaal" defect is. Ik weet niet of je bovenstaande ook kunt aanvoeren na een natte poetsdoek...
In ieder geval veel succes ermee!
Dat geldt dus alleen maar indien het betreffende apparaat normaal gebruikt is en niet is blootgesteld aan extreme omstandigheden. Een stroompiek is namelijk niet de schuld van het apparaat zelf. Als het apparaat nou uit zichzelf kaduuk was gegaan dan was die bepaling wel van toepassing geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 29-07-2003 17:26 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe