Asus a7v8x Onboard LAN.

Pagina: 1
Acties:

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-08 18:55
Ik zit met een klein probleempje dat ik maar niet opgelost krijg.
De onboard netwerkkaart wil maar niet op internet.
Als ik hem gebruik voor netwerk(direct tussen 2 pc's) Dan geeft ie gewoon oranje/groen lichtje aan verder alles goed.

Zodra ik hem wil gebruiken voor internet, geeft ie alleen een oranje lichtje aan. alle settings enzo heb ik dan goed gezet maar hij wil maar niet.
Restarten enzo helpt niet.
Ik heb verder nog 2 andere netwerk kaarten erin zitten, Daar kan ik wel mee internetten.
Maar die onboard is het snelste dus die zou ik graag willen gebruiken voor internet.

Weet iemand hier een oplossing voor?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:30

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

1. Welke internet provider heb je...?
2. Welk OS/ Browser gebruik je...?
3. Lan is 10/100 mbit en dus veel sneller en ik betwijfel dat je internet connectie dat ook zo snel is , dus daarom zal niet altijd het groene lampje aangaan ;)
4. Heb je algekeken in je handleiding en/of op i-net/Google/GoT..?

[ Voor 24% gewijzigd door Notna op 28-07-2003 14:07 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou ten eerste is zelfs de langzaamste netwerkkaart vast wel snel genoeg voor de max 7-800Kbyte/seconde die je bij het allerduurste adsl abonnement hebt, snelheden van 80-350kbyte/seconde zijn normaler.

Wat voor internet heb je? Wat voor een modem gebruik je?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-08 18:55
Notna schreef op 28 July 2003 @ 14:04:
1. Welke internet provider heb je...?
2. Welk OS/ Browser gebruik je...?
3. Lan is 10/100 mbit en dus veel sneller en ik betwijfel dat je internet connectie dat ook zo snel is , dus daarom zal niet altijd het groene lampje aangaan ;)
4. Heb je algekeken in je handleiding en/of op i-net/Google/GoT..?
1: @home
2: WinXP
3: Er staat op de doos gbit.
4: ja

Maar het gaat erom dat het toch zou moeten werken? maakt niet uit welke verbinding.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:30

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mclercx schreef op 28 July 2003 @ 14:13:
[...]

1: @home
2: WinXP
3: Er staat op de doos gbit.
4: ja

Maar het gaat erom dat het toch zou moeten werken? maakt niet uit welke verbinding.
Tuurlijk wel, als je bijvoorbeeld chello had gehad, dan had je je MAC-adress moeten opgeven anders doet ie weinig. (maar ik heb inderdaad niet goed gelezen, want andere netwerkaarten doen het wel, of waren die van @home)
Verder gbit haalt @home volgens mij nog steeds niet :| (of ben ik nou teveel aan Chello gewend :P )
En nog ff een vraagje je zegt alle settings weer goed.... Welke settings moet ik me hierbij voorstellen??

[ Voor 22% gewijzigd door Notna op 28-07-2003 14:26 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

Mclercx schreef op 28 July 2003 @ 14:00:
Als ik hem gebruik voor netwerk(direct tussen 2 pc's) Dan geeft ie gewoon oranje/groen lichtje aan verder alles goed.

Zodra ik hem wil gebruiken voor internet, geeft ie alleen een oranje lichtje aan. alle settings enzo heb ik dan goed gezet maar hij wil maar niet.
Gebruik je wel de juiste kabel? Ik bedoel, tussen 2 pc's gebruik je een kruiskabel, tussen pc en hub/switch gebruik je meestal geen kruiskabel.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zou heel goed kunnen dat je een gigabit netwerk hebt (itt 10/100mbit) Die com21 modems van @home zijn gewoon 10mbit (motorola is 100mbit) en dat kan die netwerkkaart misschien wel helemaal niet. Daarvoor is ie te snel. Daarnaast komt een @home breedband verbinding nooit boven de 3mbit dus alles boven de 10mBit is in principe overkill ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1