Toon posts:

[Macintosh] & back-ups

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik kreeg laatst op een feest een interessante vraag over hoe een bedrijf op een goede, eenvoudige manier het maken van back-ups kan automatiseren.
Men wil in concreet de gegevens die nu op de server in een directory samenkomen, doorsturen naar een pc die op een andere locatie staat.

Mocht dit een pc zijn die dos kan draaien zou ik het zo oplossen:

VPN netwerkverbinding.
minstens aan 1 kant een fixed ip.
en een batchprogramma mbhv Xcopy.

nu is mijn vraag, wat is er mogelijk met Mac? Netwerkmatig zie ik gn probleem, enkel weert ik niet wat de opties zijn ivm het makkelijk automasieren van het doorsturen van een back-up...

/me = absolute grote Mac- noob B) 8)7 :Y)

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Retrospect is een goed produkt voor de Apple Macintosh om the backuppen. Ik gebruik het zowel op Windows als op Apple computers.

Afhankelijk van de editie die aangeschaft wordt, is een netwerk backup ook mogelijk.

Dantz

Automatiseren van een backup is ook geen probleem, het programma biedt de mogelijkheid om een backup script te maken. Het is zelfs mogelijk om het backup script uit te laten voeren door een extern programma.

[ Voor 30% gewijzigd door Croccifixio op 28-07-2003 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof zelfs dat ze retrospect gebruiken! :) , nu eventjes uitzoeken hoe en wat... eens zien of ik wat vind ;)

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 13:47:
Ik geloof zelfs dat ze retrospect gebruiken! :) , nu eventjes uitzoeken hoe en wat... eens zien of ik wat vind ;)
Als je er nog vragen over hebt, zie ik het wel verschijnen.