Toon posts:

[vb] datagrid cannot initialize databinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een VB applicatie gemaakt. draait via een odbc koppeling met een access database. Alles doet het onder XP. Nou installeer ik alles onder windows NT. Programma start op en kan ook connectie maken met database (ik kan inloggen via een adocontrol dus doet het) maar als ik nu op een pagina binnen mijn programma kom met een DATAGRID dan zegt hij :

[vb] datagrid cannot initialize databinding

datagrid heb ik via de properties van het component met een adocontrol gekoppeld.

Iemand een tip? Alvast bedankt!!

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-08 09:14
is het via een netwerk??

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is via een lokale database ODBC koppeling. Ik voeg me af of het zou kunnen dat het komt doordat bijvoorbeeld service pack 6 niet is geinstalleerd of een andere patch, update? Het draait wel op XP maar dus niet op NT. Er staat NT workstation op.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Tip: MDAC 2.71 SP 1 refresh installeren, en de Jet 4.0 SP 7.
Deze waren vroeger te downloaden via microsoft.com.data maar staan nu op: http://msdn.microsoft.com...loads/list/dataaccess.asp

Er is een melding over MDAC 2.8 op die site, maar de download ervan kan ik niet vinden....

Verder is het verstandig om te kijken of je misschien DLL's gebruikt die je op het NT systeem niet hebt en die je (dus) zult moeten mee installeren. Hiervoor kun je ook gemakkelijk Installshield gebruiken om dependencies te scannen, of de Package And Deployment wizard binnen VB 6.0

[ Voor 37% gewijzigd door OZ-Gump op 29-07-2003 15:29 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal het allemaal eens proberen.