exact compact 7.0>>foutcode 4

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
Wij hebben hier een exact compact boekhoudprogramma draaien, dat tijdens het verwerken van boekingen een groen venster met foutcode 4 weergeeft.Het foutverslag dat uit de printer komt rollen:

" Foutcode 4
Niet alle benodigde bestanden kunnen worden geopend.mogelijke oorzaak is teweinig files in config.sys.een oplossing KAN zijn op esetup in de map EXACT te draaien."

ik heb esetup geprobeerd, maar dat biedt geen oplossing.De helpdesk bied sinds maart 2003 geen support meer, maar heeft wel een stappenplan gefaxt wat ik eventueel kan proberen.Hierin werd aangeraden in config.sys " files=120" op 150 te zetten.dit heeft het probleem echter niet opgelost.

Het o.s.is windows xp pro(legaal:P), het programma heeft jaren zonder problemen gewerkt op een oud beestje(p 166 mhz) met windows 98.wegens overlijden van die pc draait het progamma nu sinds 1 jaar op windows xp.Ik heb ook de compatibilteitsmodus op windows 98 gehad, dat bied geen oplossing.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 19% gewijzigd door Pinyin op 28-07-2003 13:31 ]

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:17
Volgens mij kan DOS geen Files=150 aan. Na mijn weten is het maximun 149. Dus probeer het eens met Files=149 ipv 150

• klaasbaas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02-2024
1. Officieel werkt Exact 7.0 niet onder WinXP. Win2K wel
2. Je moet config.nt aanpassen, niet config.sys
files=150 is wel goed

3. Laat even weten of het nu wel werkt.

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
Onder win 2k lijkt het inderdaad wel te werken, onder xp werkte het zoiezoNIET.Vanavond word getest of het in 2k inderdaad werkt, dus dan weet ik meer.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-09 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik moet hier echt om lachen! Ik heb een jaar of 8 een netwerk onderhouden waar ook Exact werd gebruikt. Altijd als er iets mis was en we vroegen de Exact helpdesk om hilp kregen we hetzelfde antwoord: zet je FILES en je BUFFER hoger.... Ook al was er iets aan de hand wat er totaal niets mee te maken had!

Over je probleem: heb je al in XP gekeken of je de .exe kan uitvoeren onder 2K? Kan je volgens mij opgeven bij de properties van de exe.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.