[Vodafone] telefonisch Live! besteld, meteen 2 jaar aan vast

Pagina: 1
Acties:

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nadat ik een maand geleden een Abonnement bij Vodafeun had afgesloten, heb ik een week later telefonisch bij 117 er een Live! voorraad van 5 MB bij besteld.

Nu gebruik ik dat Live maar weinig en ik belde dus weer op om die 5MB af te zeggen. Volgens Vodafone is dat niet mogelijk en zit ik er nu de rest van mijn contractsperiode aan vast!?

Klopt dit? Ik dacht dat ik dan op z'n minst zou moeten tekenen voor die 5MB

[ Voor 6% gewijzigd door Juup op 28-07-2003 12:52 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:16
Volgens mij kunnen zij niet bewijzen dat jij als persoon gebeld hebt.
In theorie kan je telefoon dus tijdelijk ;) kwijt zijn geweest (Gejat maar de jatter had berouw :P ) en toen was dat geactiveerd zonder jouw weten.
En alleen al in zo'n extreem geval zou het ongedaan moeten kunnen worden gemaakt omdat jouw handtekening daar niet voor staat.
edit:

Dit zou niet zo goed op gaan als je die live bundel met een soort van persoonlijke code (die je bij je contrakt misschien hebt gekregen) geactiveerd hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door The-Source op 28-07-2003 12:55 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Klopt. Als je een Live! bundel aanschaft zit je er tot het einde van je contractstermijn aan vast. Hetzelfde als bij een sms-bundel.

Misschien dat het wel mogelijk is om na 4 maanden je bundel te verlagen naar een zero-access bundel, maar hier zul je even klantenservice voor moeten bellen.

• Juup
  • Niet online
Na 4 mnd kan ik één stapje terug, dus naar 1MB.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Maar het klopt wel, want in principe heb je (telefonisch dan wel) een contract afgesloten voor je 5MB bundel. En deze is altijd net zolang als je bel-contract. Daar is niks aan te doen volgens mij...

Verwijderd

Zonder handtekening is geen enkel contract geldig, dus ik neem aan dat Vodafone wel ergens in de algemene voorwaarden van je abo heeft gezet dat het bij hen ook telefonisch kan ofzo... Al eens in de AV gekeken?

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 10:06
Het is zo dat een mondelinge overeenkomst ook geldig is, echter ze moeten wel bewijs ervan hebben (en dus een opname van het gesprek ofzo), dit moeten ze wel van te voren aan je doorgeven dat ze het doen. Dus als het een grapje is geweest van een maat ;) dan kun je zeggen dat je daar geen toestemming voor gegeven hebt!

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 09:37
Volgens mij is een mondelinge afspraak net zo geldig als een op papier waarvoor getekend is. Alleen is het bij mondeling jou woord tegen Vodafone..

Wie heeft de beste advokaat in dit geval >:)
Een veel voorkomend misverstand is dat een overeenkomst alleen dan bestaat wanneer er een schriftelijk contract is opgemaakt ook een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig, al is het bestaan er van niet altijd even eenvoudig aan te tonen.

[ Voor 41% gewijzigd door om3ega op 28-07-2003 14:00 ]

• JvS
  • Laatst online: 19:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bij een mondelinge afspraak moeten wel alle voorwaarden duidelijk doorgegeven zijn, dat is in dit geval (neem ik aan) niet het geval, dus sta je IMO redelijk sterk...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1