Toon posts:

[Mobistar] Wijziging TEMPO-tariefplannen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dus vanmorgen heb ik per toeval ontdekt dat mobistar voor de prepaid-kaarten (TEMPO) het tariefplan CLASSIC vervangt door het tariefplan TOGETHER

ter vergelijking de prijzen:

TEMPO CLASSIC : *naar mobistar-nrs.: 0,16€/min.
*naar andere nrs.: 0,62€/min.

TEMPO TOGETHER : *naar mobistar-nrs.: 0,22€/min.
*naar andere nrs.: 0,66€/min.

bij beide formules gelden deze tarieven, ongeacht het tijdstip waarop men belt

=> dus dit komt gewoon neer op een prijsverhoging van 35% !!!
de nieuwe TEMPO-klanten krijgen nu reeds automatisch het Together-tariefplan toegewezen; de oude Classic-kaarten zullen allen geleidelijk aan worden omgezet naar Together.

Van waar haalt mobistar het recht om zo ineens zo een forse prijsverhoging in te voeren, en dit zonder de klanten op de hoogte te brengen?
ik was al van plan om over te stappen naar Base - ik twijfelde nog even - maar nu is het zeker!

PS: trouwens, bij de invoering van de Euro heeft mobistar reeds de Tempo-Classic prijzen geruisloos opgetrokken van 5 Bef. (=0,124€)/min. naar 0,16€/min. voor oproepen naar mobistar-nrs., dat vond ik toen al smerig & nu nog dit! SCHANDALIG gewoon!

Verwijderd

Het is maar prepaid, als je het er niet mee eens bent kan je gewoon een andere simkaart kopen en eventueel je telefoon simvrij (laten) maken.

Overgens is PrePaid bellen altijd duur. er zal vast wel een organisatie zijn die erop let dat het niet te erg wordt, zoals in Nederland de OPTA!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29
Prepaid is inderdaad altijd stukken duurder dan gewoon bellen.
Als je niet veel belt is dat helemaal zo erg niet, dan gaat het waarschijnlijk meer om de bereikbaarheid.
Bel je wel veel, dan ben je zowieso beter met een abbo, komt je veel goedkoper op lange termijn.
Ik heb bij mijn eerste telefoon ook direct de prepaid eruit gezwierd en een Optimum-abbonement genomen, scheelt stukken!

edit:

Maar het inderdaad wel schandalig dat ze dit zomaar verhogen zonder de klant te verwittigen.
Langs de andere kant is het natuurlijk ook zo dat ze je niet KUNNEN verwittigen aangezien ze geen gegevens van je hebben. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Fire69 op 28-07-2003 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 28 July 2003 @ 13:45:
Langs de andere kant is het natuurlijk ook zo dat ze je niet KUNNEN verwittigen aangezien ze geen gegevens van je hebben. :)
[/quote]
ze kunnen wel een sms'je sturen natuurlijk ;)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:58

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op 28 juli 2003 @ 13:35:
Het is maar prepaid, als je het er niet mee eens bent kan je gewoon een andere simkaart kopen en eventueel je telefoon simvrij (laten) maken.

Overgens is PrePaid bellen altijd duur. er zal vast wel een organisatie zijn die erop let dat het niet te erg wordt, zoals in Nederland de OPTA!
In Belgie mogen gelukkig geen telefoons met simlock verkocht worden :)

Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens NIET gezegd dat ik prepaid bellen met Tempo duur vind...
ik heb gezegd dat ze de prijzen verhogen zonder de klanten hiervan op de hoogte te stellen, da's iets heel anders
ik vind dat dat niet kan & dat ze de klanten moeten op de hoogte stellen + een minimum overgangstermijn respecteren

trouwens : goedkoop prepaid bellen is wél mogelijk in België: BASE ! (0,12€/min. !!) Base-prepaid is zelfs goedkoper dan de abonnementen van Mobistar & Proximus
Mijn keuze staat dus vast: ik ga naar Base :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 16:27:
ik heb trouwens NIET gezegd dat ik prepaid bellen met Tempo duur vind...
ik heb gezegd dat ze de prijzen verhogen zonder de klanten hiervan op de hoogte te stellen, da's iets heel anders
ik vind dat dat niet kan & dat ze de klanten moeten op de hoogte stellen + een minimum overgangstermijn respecteren

trouwens : goedkoop prepaid bellen is wél mogelijk in België: BASE ! (0,12€/min. !!) Base-prepaid is zelfs goedkoper dan de abonnementen van Mobistar & Proximus
Mijn keuze staat dus vast: ik ga naar Base :)
Ja, en wat voor kwaliteit zal je dan hebben? Zelfde als Ben in het begin in Nederland? oftewel: Voor kwaliteit moet nu eenmaal betaald worden!

En om alle klanten van PrePaid op de hoogte te stellen d.m.v. een brief of sms vindt ik een beetje teveel gevraagd. Ze verdienen aan PrePaid bellers haast al niks aangezien dat meestal mensen zijn die alleen bereikbaar willen zijn.

Dan een paar advertenties in de krant e.d. vindt ik persoonlijk wel genoeg. En op hun eigen website natuurlijk.

Je zit niet aan een abonnement vast dus vindt ik niet dat ze je er persoonlijk van op de hoogte hoeven te stellen. Algemeen wel uiteraard (zoals ik zei: Website, krant e.d.)

-edit-

Overgens ben ik het er wel mee eens dat de tarieven iets aan de hoge kant zijn. Al zijn de oude tarieven aan de lage kant.

In vergelijken met Nederlandse operators (de kwaliteitsnetwerken alleen):

Vodafone: Standaard tarief € 0,35 per minuut, starttarief is € 0,07
KPN Mobile: Standaard tarief: € 0,35 per minuut, starttarief is € 0,07.

(deze tarieven gelden toevallig ook voor Orange Ready, T-Mobile en O2/Telfort in Nederland zijn dus de tarieven bij iedere provider gelijk voor het STANDAARDtarief...)

Prijzen incl. 19% BTW

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 16:35:
[...]
Ja, en wat voor kwaliteit zal je dan hebben?

En om alle klanten van PrePaid op de hoogte te stellen d.m.v. een brief of sms vindt ik een beetje teveel gevraagd. Ze verdienen aan PrePaid bellers haast al niks aangezien dat meestal mensen zijn die alleen bereikbaar willen zijn.

Dan een paar advertenties in de krant e.d. vindt ik persoonlijk wel genoeg. En op hun eigen website natuurlijk.

Je zit niet aan een abonnement vast dus vindt ik niet dat ze je er persoonlijk van op de hoogte hoeven te stellen. Algemeen wel uiteraard (zoals ik zei: Website, krant e.d.)
ik woon in een grote stad (Gent), de ontvangst & gesprekskwaliteit is evengoed als bij de andere operatoren (heb ik al getest)

+ aan mij verdienden ze wel veel als prepaid-belster, en ik ben waarschijnlijk niet de enige; Tempo-Classic was juist een prepaid-formule waarmee je wél veel kin bellen (naar andere mobistar-nrs.)

+ de website van mobistar staat altijd achter qua info: bij de prijsverhoging na de invoering van de Euro stonden de oude prijzen nog 1 jaar op de website !!!
+ een sms'je naar alle Tempo-klanten is écht niet teveel gevraagd hoor: zij hebben wel een lijst en da's snel gebeurd...

Verwijderd

Ik zal niet naar iedereen tegelijk een sms sturen als ik hun was, kan het systeem weleens overbelast raken...zie je ook met oudjaarsavond enzo...

En als je veel belt kan je toch beter een abonnement nemen denk ik zo... :?

En stonden alleen de prijzen in de oude valuata erop? of de oude en de nieuwe? In Nederland was het namelijk verplicht om een aantal weken de oude prijzen er ook bij te vermelden...sommige zaken hebben dit langer gedaan als extra service, wat ik op zich niet slecht vindt.

En SMS-en over hun eigen netwerk is ook niet helemaal gratis hoor...
Pagina: 1