[XP/2000]Inlogscript uitvoeren bij VPN naar Win2K Server

Pagina: 1
Acties:

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben voor een klant bezig met een VPN implementatie tbv de thuiswerkplekken. De verbinding werkt prima inmiddels, men maakt vanaf de WinXP en Win2K werkstations verbinding naar de Win2K (VPN) server op kantoor dmv portmappings op de router. Nou maken ze de verbinding met hun Domain Username & Password....en moeten ze bij hun homedir, projectschijven etc kunnen komen, maar ik zie nergens de mogelijkheid om een inlogscript te laten uitvoeren zodra de VPN-tunnel opgezet is, zodat ze keurige netwerkmappings krijgen etc.

Ik ben zelf al aan het zoeken geweest naar mogelijkheden om via de oude (win95) methode een batchfile te bouwen op basis van RUNDLL32.EXE en een van de RAS dll's, maar onder Win2K & WinXp lijkt dit niet meer mogelijk en een methode als deze heeft als nadeel dat de verbindingen niet automatisch verbroken zullen worden als de verbinding gesloten wordt.

Ook ben ik in VB6 even gaan spelen met de RAS API dll....gekeken of ik het daarmee voor elkaar kreeg, maar op 1 of andere manier komt de VPN niet op en een gewone dialup entry wel. Als iemand een goed werkend voorbeeld (anders dan die van O'reilly of de APIGuide, deze werken niet met VPN verbindingen) heeft om dit te implementeren, dan kan ik daar wel een constructie aanbouwen om de netwerkmappings te laten connecten en disconnecten.

Is er toevallig iemand die hier een (native win2k/xp) oplossing voor heeft? Thirdparty software is out of the question als het om payware gaat, vandaar dat ik ook naar batch & vb aan het zoeken ben gegaan.

Verwijderd

De gebruiker maakt gewoon een VPN verbinding met een Win 2k machine? En die is daar als user aangemaakt? Dan kun je toch gewoon een login script uitvoeren bij de profile van de user? :?

• MissingDog
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 13:37:
De gebruiker maakt gewoon een VPN verbinding met een Win 2k machine? En die is daar als user aangemaakt? Dan kun je toch gewoon een login script uitvoeren bij de profile van de user? :?
Niet dus...het zijn allemaal domeinusers, die ik ook met aanmelddomein laat VPNnen, hebben allemaal een login.bat in hun profiel, maar deze wordt alleen lokaal uitgevoerd op kantoor, niet over de VPN (zoals het IMHO wel mogelijk moet zijn).

Verwijderd

ze loggen (denk ik) niet in met hun domain naam als ze hun pc aanzetten, maar met een local account. alleen de vpn wordt geauthenticeerd met hun domainname...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 10:45 ]

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:30
misschien een batch file waarin eerst de vpn verbinding wordt opgezet, en daarna de diskmappings worden gemaakt (call connection, net etc.etc.) Ook voor het verbreken dezelfde constructie (dan zijn de schijven altijd weg als er geen verbinding is..)

- hardware always changes.. -

• MissingDog
  • Niet online
Het is inmiddels gefixed met de volgende lapmiddelen:

batchfile voor opstarten:
rasdial.exe [connectienaam]
wait 15
net use x: \\server\share

en een batchfile voor afsluiten die een hangup en disconnect van de mappings doet.

thnx 4 de ondersteuning...nu ga ik nog ff naar MS schoppen dat ze dat verdomde vinkje van de gewone RAS boel 'script uitvoeren' ook bij de VPN verbindingen gaan supporten in de volgende VPN hotfix :)
Pagina: 1