Als ik de FSB (default 133) op mijn GA-7VRX iets verhoog naar bijv. 136 en start dan opnieuw op, dan zie ik een melding dat er een CMOS error is. Dan kan ik kiezen voor "default values" of de BIOS ingaan. Als ik dat laatste doe zie ik dat alles weer staat op de "safe settings".
Kan er dus vanuit gaan dat ie die verhoging van 3 MHz niet eens trekt??
lijkt me sterk eigenlijk.
Ik probeerde in het begin gelijk 140 MHz, maar toen viel gelijk alles stil na de reboot: Monitor op standby, geen piepjes uit de speaker, HDs en fans draaiden wel, hij startte alleen niet meer op. Alleen na uit- en aanschakelen kreeg ik weer de CMOS error melding.
Ik snap hier weinig van, ik heb best wel nieuw apparatuur inzitten (nieuw HD van WD enz. check specs) dus die moeten toch wel tegen een stootje kunnen? Helemaal als ik hoor van andere mensen dat ze hun FSB ff verhoogt hebben naar 166
Wat doe ik verkeerd ?
Heb de faq al goed gelezen
Kan er dus vanuit gaan dat ie die verhoging van 3 MHz niet eens trekt??
Ik probeerde in het begin gelijk 140 MHz, maar toen viel gelijk alles stil na de reboot: Monitor op standby, geen piepjes uit de speaker, HDs en fans draaiden wel, hij startte alleen niet meer op. Alleen na uit- en aanschakelen kreeg ik weer de CMOS error melding.
Ik snap hier weinig van, ik heb best wel nieuw apparatuur inzitten (nieuw HD van WD enz. check specs) dus die moeten toch wel tegen een stootje kunnen? Helemaal als ik hoor van andere mensen dat ze hun FSB ff verhoogt hebben naar 166
Wat doe ik verkeerd ?