Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CIP] Selfmade Standalone MP3 speler

Pagina: 1
Acties:

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 21:23

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

Topicstarter
How its starts......

Ik heb ooit een superieure voor-versterker van philips ontvangen van een vriend van mij, toen ik deze laatst wou gebruiken deed deze helaas nix meer, hij was overleden
Toen ik op de site van terratec was, kwam ik de c.a.r.4000 tegen, een erg nice standalone mp3speler
Er ging al een lichtje branden.. want ik had nog een oud mobo, proc. netwerkkaart etc in de kast liggen dus waarom geen eigen mp3 speler maken! ipv 900 euro's dokken...!!!!
Enkele dagen erna struinde ik op tweakers.net rond en kwam daar een topic tegen over iemand die een eigen mp3speler wou gaan maken, en dat gaf mij ook de doorslag, ik denk wat hij kan, kan ik ook..
Ik heb de behuizing open gemaakt, en alles eruit gehaald. Helaas was nix meer bruikbaar, anders moest je het gaan desolderen, en dat was ontzettend veel werk... ik had dus nog een mobo liggen met een processor en geheugen, dat even gepast en ja hoor Heel fijn aan het mobo is dat sound en video onboard zijn, zodat ik niet met die hoge kaarten in de problemen kom ivm de hoogte van de behuizing
Alleen 2 dingen waren te groot, de netwerkkaart en de voeding. Van de netwerkkaart heb ik het ijzeren
plaatje verwijdert, zodat ie in de hoogste van 9cm naar 3 cm is gegaan!! De voeding heb ik ook helemaal geript, en de koelribben iets aangepast Voila.. Alles past nu nog testen of het nog werkt (hehe)
Als aansturing wil ik win98 gebruiken met winamp, omdat dit programma vaak wordt gebruikt icm lcd-projecten..In de frontzijde van de speler komt dus nog een lcd scherm, welk weet ik nog niet, eerst eens kijken of het wel allemaal werkt, mocht het dus nog functioneren dan schaf ik me een blauw lcd aan van 40x20 characters, control gaat dan via de parallele poort. In dit hoofdstuk moet ik me nog (veel) verder in verdiepen, vooral de aansturing van het lcd scherm (als het enigzins gaat wil ik GEEN monitor)
Mp3's komen op een hdd van 20 gig en worden erop geplaatst via de netwerkkaart, die aangesloten is op mijn netwerk.. Tobo, ach ja daar vinden we wel iets leuks op, ik denk een mini toetsenbord evt. gemod

[ik wil phreak bedanken voor zijn toestemming 8)]

Ik zet hier maar een x-aantal plaatjes neer, alle plaatjes vind je op mijn eigen forum. mijn topic hier zal ook regelmatig worden ge-refresht

http://www.imthecool1.nl/forum

Afbeeldingslocatie: http://mp3.imthecool1.nl/case5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mp3.imthecool1.nl/boven1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mp3.imthecool1.nl/case8.jpg

De oplossing is niet altijd de oplossing

Verwijderd

De eerste reply! ;)
Ziet er leuk uit... ik hoop dat je er iets moois van maakt... :)

Enne... een character lcd van 40*20? Dat zou wel 4*20 moeten zijn of niet? :)

• SLipEdd
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

ziet er goed uit! :)

ik hou dit topic zker in de gaten, want zelf ben ik ook wel geintereseerd in selfmade mp3-players.

ik ben het zelf (ooit) ook van plan, ik heb alleen het materiaal nog nodig. ;)
mja ik ben voorlopig mijn kast ff aant modden, dus daar benk wel ff zoet mee :)

iig suc6 met het verder modden! :Y)

[ Voor 47% gewijzigd door SLipEdd op 28-07-2003 12:42 ]

edwindijkstra.nl

Verwijderd

Waarom zo groot?
Kan best wat kleiner, alleen moet je zelf ff je voeding fixxen voor het formaat.

• SLipEdd

SLipEdd

hoi

nog een vraagje: ga je het orginele frontje er nog op zetten of ga je zelf 1 maken?
lijkt me nog al kaal zonder frontje namelijk :)

edwindijkstra.nl

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Hmmz ziet er bekend uit, ik heb er zelf een gebouwd van een oude Erres CD-Speler:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mp3-front-closed.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mp3-front-open.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mp3-back-open.jpg

Volgens mij heeft jou kastje dezelfde maten als deze (iig de breedte en hoogte 42x7cm) dus dat moet geen probleem zijn, succes :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Verwijderd

mooi heel mooi ik hou dit ook even in de gaten.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:22

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ziet er veel belovend uit.
Ik zag op je forum dat je twijfelde over welke lcd je wilt gaan gebruiken, ik zou de 4x20 pakken. Er past meer dan genoeg info op (ik gebruik zelf ook een 4x20). En de backlight is makkelijk te dimmen met een potmeter.
Ik zal binnen kort wel wat pics van mijn mp3 bak posten (zit in een iets grotere behuizing... een 3 5,25 units hoge desktop, maarja, ik wou 2 hdd makkelijk kunnen vervangen en er moest een dvd-rom in)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deepbass909

deepbass909

ps, welke hardware gaat er precies in???

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

inderdaad veelbelovend, ben ook benieuwd naar de preciese specs!
/me heeft even op je site gekeken, staan al iets meer fotos op als hier, maar beetje bewogen ;)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik vind t altijd leuk die mp3 spelers, ik was er ook ooit aan begonnen, maar is nog niet echt veel van gekomen :(

• Tovenaar
  • Laatst online: 27-10 16:18
Ziet er erg veelbelovend uit... Ben namelijk zelf ook bezig maar loop tegen wat probleempjes aan...

Wist trouwens niet dat je een voeding kon strippen... Heeft dit nog consequenties¿

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Koning Kerklaan schreef op 29 July 2003 @ 14:25:
Wist trouwens niet dat je een voeding kon strippen... Heeft dit nog consequenties¿
Dat je goed uit moet kijken dat je niet je vingers overal instopt als ie open staat ;)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• SLipEdd

SLipEdd

hoi

Koning Kerklaan schreef op 29 July 2003 @ 14:25:
Ziet er erg veelbelovend uit... Ben namelijk zelf ook bezig maar loop tegen wat probleempjes aan...

straling kan je tegenwerken, maar de 230V natuurlijk ook ;)
het beste kun je het afschermen en/of niet in de buurt van HD's, CPU enz. neer zetten.

edwindijkstra.nl

• Tovenaar
hehehe... Allebei erg nuttige tips... Veel dank...

Heb deze mooi gebookmarked... Errug interesant...

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
allemamachies, dat ziet er leuk uit...
Ik zit er al een tijdje aan te denken om een case-mod te maken, maar aan een mp3 speler heb ik veel meer... 'k heb nog wel ergens een oude cd spelert liggen.. hmm

Die voeding moet je idd wel goed afschermen, ik zie dat ie naast je hdd staat, hopelijk kan het geen kwaad, maar daar kom je vanzelf wel achter :+

Verwijderd

Als audiofreak moet ik plichtmatig bezwaar maken dat je onboard sound gaat gebruiken.
Ondersteunt je moederboard USB? (vast wel) Dan zijn er namelijk genoeg USB kaarten te krijgen. Afhankelijk van je speakers natuurlijk.

Een aparte geluidskaart heeft wat mijn betreft voorrang op een LCD scherm.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 03:15:
Als audiofreak moet ik plichtmatig bezwaar maken dat je onboard sound gaat gebruiken.
.
Als "audiofreak" moet er bezwaar op maken dat er mp3 gebruikt gaat worden :+

wat ik ermee wil zeggen is dat waarschijnlijk het onboard geluid voor hem voldoende is en hij liever dat ding compact houd dan er een losse usb ding nog aan moeten te hangen.

ik heb hier een sb128 en ik luister veel muziek in combo met een technics RP-F580 koptelefoon en ik weet dat er zat is wat beter klinkt maarja aangezien ik niet beter weet hoef ik ook geen duurdere/betere spullen te hebben, if you get the point ;)

[ Voor 24% gewijzigd door _Drake_ op 31-07-2003 03:49 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Tovenaar
Als audiofreak moet je sowieso niet aan de MP3 maar aan de CDDA of SACD...

Maar aangezien MP3 erg makkelijk is en je niet altijd superieure kwaliteit nodig hebt is dit een perfecte oplossing...

Ben er trouwens achter gekomen dat mijn MP3 speler niet in me videorecorder kast past... errug naadje... Heeft iemand hier nog een oude (ruime) cd-speler/receiver staan die het niet meer doet¿ ;)

p.s. krijgen we nog updates¿

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Leuk project. :)

Helaas is het geen stand-alone maar een pc-based mp3 player. In een standalone gaat even wat meer tijd zitten denk. :)

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 03:15:
Ondersteunt je moederboard USB? (vast wel) Dan zijn er namelijk genoeg USB kaarten te krijgen. Afhankelijk van je speakers natuurlijk.

Een aparte geluidskaart heeft wat mijn betreft voorrang op een LCD scherm.
Ik zie toch echt een USB-teken (en plug) op de foto...

;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Da_Drake schreef op 31 July 2003 @ 03:45:
[...]

Als "audiofreak" moet er bezwaar op maken dat er mp3 gebruikt gaat worden :+

wat ik ermee wil zeggen is dat waarschijnlijk het onboard geluid voor hem voldoende is en hij liever dat ding compact houd dan er een losse usb ding nog aan moeten te hangen.

ik heb hier een sb128 en ik luister veel muziek in combo met een technics RP-F580 koptelefoon en ik weet dat er zat is wat beter klinkt maarja aangezien ik niet beter weet hoef ik ook geen duurdere/betere spullen te hebben, if you get the point ;)
Point taken. Toch zou hij voor de gein eens moeten kijken naar bijv. een Sonica. Super veel verbetering ten opzicht van onboard-sound. Bovendien superklein. Je legt hem gewoon uit het zicht. Doe ik ook met m'n ADSL modem.

Als je eenmaal het verschil hebt gehoord wil je nooit meer terug. Geldt trouwens ook voor jou. Nu weet je wel beter ;)
Ramzzz schreef op 31 July 2003 @ 15:52:
[...]

Ik zie toch echt een USB-teken (en plug) op de foto...

;)
Goed gezien
Koning Kerklaan schreef op 31 July 2003 @ 14:04:
Ben er trouwens achter gekomen dat mijn MP3 speler niet in me videorecorder kast past... errug naadje... Heeft iemand hier nog een oude (ruime) cd-speler/receiver staan die het niet meer doet¿ ;)
Is een kartonnendoos van een Nad ook goed? :)

• Tovenaar
:+

[ Voor 100% gewijzigd door Tovenaar op 31-07-2003 16:37 ]

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 12:54

NEn

Zekersteweten

http://www.casejunkies.co...php?upn=010001&hl_id=1066 maybe heb je hier wat aan voor je LCD (interne Printerpoort) Succes! ben benieuwd naar de resultaten! heb zelf ook een pc in een oude videorecorder willen modden, alleen toen overleed het mobo dat klein genoeg was :S

nogmaals succes!

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

• deepbass909

deepbass909

Xander2000 schreef op 31 July 2003 @ 14:08:
Leuk project. :)

Helaas is het geen stand-alone maar een pc-based mp3 player. In een standalone gaat even wat meer tijd zitten denk. :)
En het geen stand-alone meer als hij pc-based is?????? ik beschouw mijn mp3 server ook als stand alone, aangezien ik aan mijn AB genoeg heb om hem te bedienen. En daarnaast doet hij niks anders dan mp3tjes spelen/sharen en dvd's spelen.

Als hij nou mp3 software in een gewone pc zou draaien, dan mag je in mijn ogen niet meer spreken van stand-alone.

• imthecool1
  • Laatst online: 24-11 21:23

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

Topicstarter
damn... ik zit op een paar onderdelen te wachten, ik hoop dat ze snel komen (ik heb ondertussen ook maar een nieuw mobo aangeschaf, met usb enz.. dus beter dan het mobo wat is afgebeeld, ik hoop dat ik zondag verder ga met mijn project :) en dan post ik zsm foto's

De oplossing is niet altijd de oplossing

Pagina: 1