Op de bovenste foto, op het chipje met 'Sandisk' op : de deuk was zo ongeveer even links van de tekstjes op dit chipje.
Verder kreeg ik deze opmerkingen al en misschien zetten die jullie op een spoor:
1
Dit is het enige wat je volgens mij nog kan doen:
Hersmelten van de tincontacten met een warmeluchtblazer is dus inderdaad nog een mogelijkheid. Dit kun je het best doen via hulp in een electrozaak; je kunt nl. niet 'zomaar' een warmeluchtblazer zoals een verfbrander of zo gebruiken...
Controleer evt. ook nog eens of de connector alle contacten doorgeeft; Ohms uitmeten is voldoende.
Gebruik evt. een naald om het contact naar de meetpennen door te geven.
Controleer ook nog eens aan de onderzijde van het printje of de contacten geen kortsluiting geven;
op de foto zijn nl. metaalschilfertjes te zien tussen de ic-eilandjes (de zijde waar geen ic's gesoldeerd zijn) zie tss eilandje 8 en 9 rechtsboven de foto.
Als dit niet lukt denk ik dat de ic's (of tenminste één van hen) inderdaad gesneuveld is.
2. Kijk eens hoe dat spul onder Linux wordt uitgelzen. Als je mazzel hebt is het alleen de controle of er een kaart aanwezig is, die niet meer werkt. Onder Linux kun je de boel misschien forceren, zodat de controle wordt genegeerd en het kaartje wordt uitgelezen.
3. Mogelijk geeft één van de pootjes van één van beide IC's slecht kontakt.
Wat je kan proberen is beiden te hersolderen.
4. Hmm, je hebt de geheugenchip te pakken. Op zich ziet die er nog wel okay uit. Voor de rest best wel lastig te zien. Bij een condensatorretje(?) tussen de 2 chips, midden-onder-links, lijkt iets van een draadje te zitten. Controleer ook even de andere componentjes. Misschien dat iets losgetrild is. Soms heel moeilijk te zien.
Vermits ik een totale leek ben op dit gebied, wacht ik even voor ik aan de slag ga want gedane zaken nemen geen keer.
p.s. dank voor jullie antwoorden!