[ODBC] foutmelding na installeren VS.NET *

Pagina: 1
Acties:

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

davhor

www.fon.com

Topicstarter
Ik heb al geheel internet afgezocht naar een oplossing, maar helaas nog niks relevants kunnen vinden.

Ik heb een probleem, waarvan ik niet zeker weet of hij hier thuis hoort.

Mijn ASP pagina genereerd de volgende melding (dit is pas ontstaan na installen van Visual Studio .NET)

Error Type:
Server object, ASP 0177 (0x800401F3)
Invalid class string
/intranet/includes/funcdb.inc, line 47

In de funcdb, op regel 47 staat het volgende:

Set conDb = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Wat heb ik al allemaal gedaan om het probleem op te lossen:
- Nieuwe MDAC drivers geinstalled vanaf microsoft
- Visual Studio .Net van de computer afgehaald
- Office opnieuw geinstalled, in de hoop dat de acces driver opnieuw geinstalled werd.

Eerlijk gezegd sta ik op het punt de pc opnieuw op te zetten, maar misschien heeft iemand van jullie een advies!

FON - WiFi for Everyone | Flickr

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Als ik naar je melding en naar je code kijk, dan schud ik het volgende uit mijn mouw: "Na de installatie van VS.Net heeft je systeem een andere string die verwijst naar de klasse die jij gebruikt. Je gebruikt nu ADODB.Connection, en die kent hij niet meer." Dit verzin ik met name omdat je melding zegt: Invalid class string.
Kijk dus even in de documentatie van VS.Net of je met ADO.Net toevallig ook andere klassenamen hebt gekregen ;)

Edit:
Overigens denk ik dat de klassenamen niet zomaar gewijzigd zijn. Op google zie je veel mensen over dit probleem roepen: herinstalleer IIS.

[ Voor 16% gewijzigd door OZ-Gump op 28-07-2003 13:10 ]

My personal website

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

davhor

www.fon.com

Topicstarter
Op een andere computer heb ik ook dit intranet draaien en ook VS.Net geinstalled, maar niet de problemen. Dus ik neem aan dat ze inderdaad niet de klassenaam veranderd hebben.

Op jou advies de IIS herinstalled, maar dit levert helaas niet op.

In ieder geval bedankt voor de reactie, want het had wat op kunnen leveren.

FON - WiFi for Everyone | Flickr