Security oplossing novell/citrix netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Bruske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 19:07
Wij hebben op dit moment:

1 Novell 6 file server
1 Novell 6 groupwise server tbv interne mail
6 Citrix Metaframe XPe servers
1 Windows 2000 SQL server
1 Windows NT applicatie server
1 Windows 2000 print server (wordt tevens gebruikt om werkstations virusdefenities te updaten)

De werkstations die volledig op citrix werken hebben geen virusscanner. De werkstations die lokaal nog applicaties hebben zijn beveiligd met inoculateIT 6.

Binnenkort wordt het netwerk aangesloten aan het internet tbv externe e-mail en internet op werkplekken

Onze leverancier heeft de volgende oplossing bedacht:
Mailmarshal om de in en uitgaande mail te scannen
Sophos als virusscanner op de server
Bordermanager als firewall

Wat vinden jullie van deze oplossing?
Hebben julliem andere suggesties?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
e-mail/internet op werkplek=via terminal server?
zoja, dan zou ik hierop ook een virusscanner draaien.
of betekent "de server" alle servers?
Goed werkend op terminal server zijn o.a. InoculateIt en TrendMicro ServerProtect

[ Voor 10% gewijzigd door paulhekje op 28-07-2003 12:21 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Leuk, BorderManager neerknallen als firewall.
Echter als die Citrix doos rechstreeks aan het inet hangt en SMPT verkeerd rechstreeks doorrouteerd via een 30 dagen trial versie van Winroute .. tja , dan staat die BM daar de hele met z'n dure licentie met z'n piemel te spelen.

Oftewel .. hier kunnen we absoluut niets mee, more input neede

Braaikamer - Smoke&BBQ

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

paulhekje schreef op 28 July 2003 @ 12:19:
e-mail/internet op werkplek=via terminal server?
zoja, dan zou ik hierop ook een virusscanner draaien.
Goed werkend op terminal server zijn o.a. InoculateIt en TrendMicro ServerProtect
Ik denk dat voor de Terminal Servers Sophos wordt aangeraden uit de TS' post te lezen, Sophos was een van de 1e AV producten die goed werkte op TerminalServer. Daarintegen - TrendMicro was weer de 1e die door Citrix 'endorsed'was :P Beide zullen dus wel goed werken :)

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 10:18

Spoooky

Core temp 37°C

oplossing ziet er m.i. goed uit. Heb zelf alleen geen ervaring met Sophos als virusscanner op Server. Let wel op als je een virusscanner op je Citrixserver zet, dat deze goed getest is met Citrix. Van sommige scanners is het bekend (Norton) dat ze de performance van de servers meer beïnvloeden dan andere.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik zou zelf niet voor BorderManager gaan. Hadden we hier ook, maar je zit dan toch met het onderhoudt van zowel Netware als BorderManager. En persoonlijk vindt ik BorderManager niet zo makkelijk te beheren als een 'hardware' Firewall (zoals NetScreen).
Pagina: 1