Toon posts:

Identieke naam in het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een oude pc in m'n netwerk vervangen door een nieuwe. Omdat we graag dezelfde pc naam behouden verwijderen we eerst de oude pc uit het netwerk (domein) door hem vb. pc61b te noemen. Waardoor pc61 dus niet meer in het netwerk bestaat.

De nieuwe pc heet nu voor het moment pc61c omdat die ook voor bepaalde software installaties op het netwerk moest zitten.

Wanneer ik nu de nieuwe pc (pc61c) wil hernoemen naar pc61 dan komt die met de foutmelding: Er is een identieke naam in het netwerk gevonden.

Ga ik in het netwerk kijken dan is er geen pc61 te vinden. Ook in active directory en wins bestaat ie niet meer.

Doe ik een ping naar pc61 dan krijg ik antwoord :?
Doe ik een ping naar pc61b (oude) dan krijg ik ook een antwoord. Maar het rare eraan is dat die twee ping's hetzelfde ip geven.
(Er zitten geen twee netwerkkaarten in dit systeem)

Ik heb al tal van oude pc's vervangen door nieuwe en telkens op deze manier maar nog nooit heb ik zoiets meegemaakt. Iemand ooit hetzelfde probleem voorgehad?

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 08:24
komt waarschijnlijk door een lokale DNS/DHCP server

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 10:38:
Ga ik in het netwerk kijken dan is er geen pc61 te vinden. Ook in active directory en wins bestaat ie niet meer.

Dit klopt niet helemaal met elkaar, of je hebt niet in DNS gekeken. Ga daar eens in kijken en verwijder die oude pc61 eens helemaal uit je domein. Sowiezo is dat wel verstandig.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 10:38:
Sinds kort heb ik een oude pc in m'n netwerk vervangen door een nieuwe. Omdat we graag dezelfde pc naam behouden verwijderen we eerst de oude pc uit het netwerk (domein) door hem vb. pc61b te noemen. Waardoor pc61 dus niet meer in het netwerk bestaat.

De nieuwe pc heet nu voor het moment pc61c omdat die ook voor bepaalde software installaties op het netwerk moest zitten.

Wanneer ik nu de nieuwe pc (pc61c) wil hernoemen naar pc61 dan komt die met de foutmelding: Er is een identieke naam in het netwerk gevonden.

Doe ik een ping naar pc61b (oude) dan krijg ik ook een antwoord. Maar het rare eraan is dat die twee ping's hetzelfde ip geven.
(Er zitten geen twee netwerkkaarten in dit systeem)

Ik heb al tal van oude pc's vervangen door nieuwe en telkens op deze manier maar nog nooit heb ik zoiets meegemaakt. Iemand ooit hetzelfde probleem voorgehad?
Door een PC te renamen verwijder je nog niet de oude naam van het domein... Duh!
Welk OS heeft je server? Bijv. bij NT4 moet je dmv de servermanager de machine uit het domein verwijderen.
En je zal nog even je DHCP en DNS servers moeten nakijken en zonodig de entries verwijderen.

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 28 July 2003 @ 10:50:
[...]

Door een PC te renamen verwijder je nog niet de oude naam van het domein... Duh!
Welk OS heeft je server? Bijv. bij NT4 moet je dmv de servermanager de machine uit het domein verwijderen.
En je zal nog even je DHCP en DNS servers moeten nakijken en zonodig de entries verwijderen.
ok idd, ik verwijder de pc eerst uit het domein door hem even in een netwergroep te stoppen en daarna terug in het domein met een andere naam. Dus de pc is wel degelijk uit het domein verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
ddc schreef op 28 July 2003 @ 10:42:
[...]

Dit klopt niet helemaal met elkaar, of je hebt niet in DNS gekeken. Ga daar eens in kijken en verwijder die oude pc61 eens helemaal uit je domein. Sowiezo is dat wel verstandig.
Dit is reeds gebeurd. De pc is uit alle mogelijk services verwijderd.

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 10:53:
[...]

ok idd, ik verwijder de pc eerst uit het domein door hem even in een netwergroep te stoppen en daarna terug in het domein met een andere naam. Dus de pc is wel degelijk uit het domein verwijderd.
Niet dus... De oude entry blijft dan nogal eens staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Nulnulnix op 28-07-2003 11:01 ]

Verwijderd

En... werkt het nu?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 10:53:
[...]

Ik zie nergens in dit verhaal dat je 'm daadwerkelijk uit je Servermanager geknald hebt :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 28 juli 2003 @ 11:01:
[...]

Niet dus... De oude entry blijft dan nogal eens staan.
als ie nog steeds bestaat waarom kan ik die dan nergens terug vinden? Niet in het netwerk, active dir., wins, dns nergens

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 28 July 2003 @ 11:02:
[...]

Ik zie nergens in dit verhaal dat je 'm daadwerkelijk uit je Servermanager geknald hebt :?
als je de pc van een domein in een netwerk groep stopt. (op de client) dan vraagt ie duidelijk of je wel degelijk de pc uit het domein wil verwijderen. Dus je moet niet in je servermanger zitten veranderen

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Laat maar... Je wil duidelijk niet luisteren. Ik zeg toch duidelijk dat e.e.a. niet altijd even goed gaat... Mja, ik zal maar stoppen, het heeft toch geen zin.

Daarnaast weten we nog steeds niet met welk os je werkt en ook dat is al eens gevraagd. We zijn hier niet helderziend (was dat maar waar).

Ook lijk je alle opmerkingen naast je neer te leggen...

[ Voor 39% gewijzigd door Nulnulnix op 28-07-2003 11:28 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

de foutmelding die je krijgt duid meer op een nbt probleem. draai eens 'nbtstat -n' en kijk wat er in conflict staat

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 28 July 2003 @ 12:19:
de foutmelding die je krijgt duid meer op een nbt probleem. draai eens 'nbtstat -n' en kijk wat er in conflict staat
no conflict elevator

maar ik heb het oude toestel dan maar volledig van het netwerk genomen (ook fisiek) en daarna geen problemen meer gehad bij het renamen van de pc.

Thx for help all of ya
Pagina: 1