Toon posts:

Rare trubbels met stand-by mode en shutdown.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus 2 problemen, ik zal beginnen met de eerste.
Ik heb een Athlon Classic 700, en dat dingetje draait dus prachtig op 950 Mhz met 43 graden core temp. Nu vindt ik het zowiezo raar dat ie niet naar 1 Ghz wil, maar wat ngo vreemder is is dat hij alleen op 950 Mhz wil draaien als ik mn GFD instel op 1,80 volt en dan in mn bios het voltage instel op 1.95 (wat resulteerd in een voltage van 2,02 volt) Als ik dit probeer met mn gfd komt ie niet verder dan 850 Mhz. Hier ligt dus ook het probleem: als ik het voltage in mn bios instel, dan werkt mn stand by mode niet meer (goed) !! :?
Als ik namelijk op standby knop druk of als de comp zichzelf in standby mode zet dan schakelt hij zichzelf helemaal uit. Dat is opzich niet zo'n heel groot probleem, maar het ergste is dat mn comp daarna niet meer wil opstarten. Dat krijg ik namelijk alleen voor elkaar door de multiplier van mn CPU te veranden (hoger/lager, het maakt niet uit :?) en een paar keer de aan en uit knop in te drukken.
Dit is dus erg irritant want ik weer dat m'n athlon meer aankan dan 850 Mhz waar ie dus nu op moet draaien vanwege zo'n vage bug\error, whatever :?
Ik zou echt niet weten hoe ik dit oplos, dus misschien weten jullie het ?

Anyway , 2e probleem: Nadat ik vandaag toch eens opnieuw probeerde voltage in bios te veranderen en stand by mode te gebruiken kreeg ik dezelfde fout. Ik us weer het bekende ritueel uitvoeren, mulitpliertje veranderen etc, zooo PCeetje start weer op. Maar wat me dus opviel is dat toen ik m'n pc af probeerde sluiten via start --> afsluiten --> de computer uitschakelen, dattie gewoon opnieuw opstartte, dus NIET afsloot. FIJN ! Alweer een zeer vaag probleem dus, weet iemand ook hier een oplossing voor ? Alvast ontzettend bedankt.

Verwijderd

klinkt als een standaard win98 probleem, dat afsluiten dan, al bij microsoft de bugfix gedownload?