[2000] Waardoor wordt lokale policy overschreven? *

Pagina: 1
Acties:

• googhum
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
We draaien hier Novell Client 4.83 SP2 op XP machines. Nu gebeurt het volgende:

wanneer gpedit wordt gedraait op een station die zich binnen het netwerk bevindt, worden alle weizigingen binnen gpedit niet opgeslagen. Deze worden genegeerd. Trek je de netwerkkabel eruit, dan werkt gpedit zoals het hoort te werken, maar zodra je hem weer in het netwerk plugt zijn alle instellingen weer verdwenen.

Is dit iets wat kan komen door Novell? Heeft iemand dit wel eens eerder gehad?

suggestions?
tnx

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
En wat voor servers staan er daar nog meer?
Misschien staat er naast de Novell server (waar de client voor nodig is) ook nog een Windows server die gpedit.msc override.
Ik denk niet dat Novell zelf gpedit.msc override.

Battle.net tag

Verwijderd

Heb je de windows 2000 group policies geactiveerd in ConsoleOne?

User policy package -> Windows 2000 Group Policies ofozo dacht ik...

Wanneer je dus inlogd met Novell krijgt die machine dus de Grouppolicies van Novell en niet de lokale policies...

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 09:47 ]

• googhum
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
Denk niet dat het aan andere servers ligt. Draaien naast Novell enkelt 2 fileservers.

Onder console one kan ik geen policy's vinden, waar moet ik deze zoeken? Onder een van de taakbalken of onder properties van een werkstation?

Verwijderd

Policy package op user en/of workstation.
Ik neem aan dat je een user dan wel workstation package gebruikt...

Policy packages zijn vrij duidelijk te herkennen over het algemeen......
Maar uit jou reactie blijkt dat je niet echt weet wat je doet lijkt mij....
Kan zijn dat ik me vergis

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

* Bescheiden kickje :)

Ik heb vrijwel hetzelfde probleem als de TS. Ik werk hier met een netware 6 server waarbij we geen werkstations managen via de NDS, maar wel roaming profiles hebben (werkstations zijn Win2K)..

Om geen meldingen te krijgen bij trage netwerken of grote profielen heb ik een aantal policies gezet (op lokaal niveau) via gpedit.msc, zoals "don't detect slow networks" oid. Alleen krijg ik toch nog steeds meldingen bij het inloggen over "slow network detected", of "local profile is newer than roaming" (bijv. bij een reset) terwijl ik toch echt heb ingesteld dat er ALTIJD gedownlooad moet worden.

Hopelijk is er na 2 jaar iemand die hier iets meer over kan zeggen. Oftewel, wat is er dat de lokale policy override (ik heb geen system policies via de NDS ingesteld) ?

[ Voor 5% gewijzigd door TXC op 30-03-2005 15:04 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dan pas ik de topictitel even aan; tenslotte zegt probleempje niet zoveel. Verder gooi ik dit topic even over de schutting naar WOS; daar zitten wat meer policykenners :)

Gpedit.msc probleempje... > [2k] Waardoor wordt lokale policy overschreven? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Een tweetal jaren terug heb ik voor mijn eindstage op de MTS nog eens een document geschreven hierover, het bevat veel algemene informatie over GPO objecten, en hoe dat er bij Microsoft uitziet, maar ook over de werking en mogelijkheden bij een Novell omgeving.

Misschien dat hier nog nuttige informatie in staat om je probleem op te lossen.

deze is hier te vinden.

(eventueel typ fouten in bovenstaand document voorbehouden, er zitten nog wel wat grammaticale missers in :) )

Veel succes :)
edit:
zie nu pas dat die gekke koptekst de huidige datum erin verwerkt...owh well

[ Voor 8% gewijzigd door Sundead op 31-03-2005 02:35 ]

• TXC

TXC

Sundead schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 02:32:
Een tweetal jaren terug heb ik voor mijn eindstage op de MTS nog eens een document geschreven hierover, het bevat veel algemene informatie over GPO objecten, en hoe dat er bij Microsoft uitziet, maar ook over de werking en mogelijkheden bij een Novell omgeving.

Misschien dat hier nog nuttige informatie in staat om je probleem op te lossen.

deze is hier te vinden.

(eventueel typ fouten in bovenstaand document voorbehouden, er zitten nog wel wat grammaticale missers in :) )

Veel succes :)
edit:
zie nu pas dat die gekke koptekst de huidige datum erin verwerkt...owh well
Dankjewel, ik zal het eens doorlezen. Zo zie je maar weer, altijd handig oude stageverslagen te bewaren :)

• TXC

TXC

Ik heb nu alle lokale policies op niet-geconfigureerd gezet en aan de hand van het door sundead aagereikte document een user-extensible-policy opgezet via console one. Dit had ik nog niet eerder gedaan omdat we geen computers beheren via de NDS. Oftewel ik kan geen computer-extensible-policy gebruiken.

Mijn user-package heeft nu een Windows Group Policy die is opgeslagen op een server map (in server:SYS/Public/templates/test). Daar heb ik via console one "edit policies" gedaan om de policy in te stellen met de MMC met GPedit.msc. Hierdoor heb ik in de map SYS/Public/templates/test dus de bestanden staan voor deze policy (console one heeft deze policy aangemaakt, en ik heb hem dus ingesteld via de mmc).

Maar als ik nu de package associate aan een gebruiker en weer test, dan blijven dezelfde problemen die ik al had: de policy wordt wel verwerkt, maar de gevolgen zijn alleen zichtbaar in gpedit.msc. Daar staan de instellingen wel, maar ze werken op de een of andere manier niet. De eerste login is dat logisch want de package is aan een user verbonden, maar de Xe login zijn de policies nog actief (ingesteld in console 1) maar toch werken ze dus niet.

Op het werkstation waar ik op inlog krijg ik als gpresult dat zowel de registry settings, de security settings als de efs recovery settingszijn geladen from the following GPO's: Lokaal groepsbeleid :/ (deze komt vanaf de server)

@Sundead: tnx for trying to help an ex-klasgenoot :)

@Spider.007 Misschien is het nu meer iets geworden voor PNS aangezien het hier om een professionele beheerskwestie gaat en het hier niet echt storm loopt met de reacties :)

[ Voor 22% gewijzigd door TXC op 06-04-2005 09:15 ]

Verwijderd

Ik heb op stage hetzelfde probleem.

Loop stage op een ROC waar de pc's op XP (met SP1 of SP2) draaien. Verder draait er ook een Novell netwerk (versie kan ik vrijdag pas weer geven, dan ben ik weer op stage).

Op bijna alle pc's werkt GPEDIT op een 15tal na. Ik heb de, al uitgeschakelde, reborn cards eruit gehaald omdat ik verwachte dat deze het probleem gaven. Het bleek dus toeval te zijn dat juist de laatste pc's waar de reborn cards nog inzaten mijn wijzigingen in GPEDIT ongedaan maakte als ik opnieuw opstarte.
Pagina: 1