Netscape refreshed wel op display 1 niet op display 2

Pagina: 1
Acties:

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Voor mijn werk ben ik bezig een mb te schrijven. Dit mb moet op een vidiwall komen. Deze vidiwall wordt aangestuurd door een unix doos.
code:
1
SunOS eos224 5.5.1 Generic_103641-27 i86pc i386 i86pc

ik heb nu een pagina geschreven die keurig op mijn windows bak om de 30 seconden refreshed
zie dit topic
[rml][ JS] Refresh in Netscape werkt niet[/rml]
Echter op de vidiwall wordt er niet gerefreshed. Uiteraard draait hier netscape 4.0.6 btw. Het meest vreemde vind ik nog wel dat als ik de display naar mijn windows machine zet waar exceed op draait de refresh prima loopt. Zou het kunnen dat er iets in de Xauthority moet worden aangepast om dit wel te laten werken. Overigens de webserver waar het geheel op draait is weer een andere machine (NT)
voor de mensen die afvragen waarom dit hier staat
[rml][ WG] Nieuw of move laten staan?[/rml]

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:39

Valium

- rustig maar -

Bekend probleem. De oude netscape kan slecht samenwerken met meerdere displays. Probleem was dat netscape o.a. niet met negatieve coordinaten kon omgaan.

Oplossing is om een nieuwere netscape te gebruiken, of een andere browser. mozilla is het beste, maar waarschijnlijk wat zwaar. Of een simpelere zoals dillo.

Of je wisselt je displays zodat de vidiwall display 1 wordt.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
ik heb toch ook maar een display ik verander deze alleen af en toe er draait aldoor maar een netscape per gebruiker.
Een script wat lokaal draait, gewoon een simpel javascriptje, gaat wel goed

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:39

Valium

- rustig maar -

Hmm, je zegt dus nu dat een script op de machine zelf wel werkt, en zodra je hem upload naar een remote server diezelfde pagina niet meer werkt?
En misschien zou je dat script dan lokaal moeten laten staan en de data als frame moeten binnenhalen. Da's een leuke workaround.

Geef de source van die pagina eens...

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Valium schreef op 28 July 2003 @ 10:06:
Hmm, je zegt dus nu dat een script op de machine zelf wel werkt, en zodra je hem upload naar een remote server diezelfde pagina niet meer werkt?
En misschien zou je dat script dan lokaal moeten laten staan en de data als frame moeten binnenhalen. Da's een leuke workaround.

Geef de source van die pagina eens...
ja heb ik ook al aan zitten denken. Het probleem is dat het script niet lokaal gezet kan worden omdat het om wat php code gaat en daar heb je een webserver voor nodig.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<META HTTP-EQUIV="expires" CONTENT="0">
<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="30;URL=http://dilbert/ops/gs-nm/php/mb1.php?wall=true">
<HTML>
<HEAD>
<LINK href="styles/base.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
            setTimeout("location= 'http://dilbert/ops/gs-nm/php/mb1.php?wall=true'", 30000);
        setTimeout('window.location.reload()',60000);
</SCRIPT>
<style type="text/css">

BODY {margin-left: 0px; margin-top: 0px;}

</style>

</HEAD>
<BODY>
<TABLE WIDTH="800" CELLSPACING="0" CELLPADDING="0">
<TR><TD COLSPAN="3">
<TABLE WIDTH="800>">
<TR ID="head"><TD WIDTH="200">user</TD><TD WIDTH="400">post</TD><TD WIDTH="200">date</TD></TR>

</TABLE></TD></TR>
</TABLE>

</BODY>
</HTML>

ik zit nu hieraan te denken
een lokaal bestand mb.html
code:
1
2
3
4
<META REFRESH=30 enzo
<FRAMESET>
<FRAME SCR="remotebestandje">
</FRAMESET>

grr dat werk dus ook niet met deze code laadt hij het bestand inde het frame niet eens
[html]
<HTML>

<HEAD>
<TITLE>WereldKlok</TITLE>
<META HTTP-EQUIV="expires" CONTENT="0">
<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="30;URL=chatl.html">
</HEAD>
<frameset cols="1" rows="1">
<frame src="wklok.html" name="mb" frameborder="0" scrolling="no" noresize>
</frameset>

</HTML>
[/html]

[ Voor 75% gewijzigd door TrailBlazer op 28-07-2003 10:50 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
ik word er steeds moedelozer van. Ik heb nu een javscript only dus zonder vage metatags op exceed draait het prima op de x implementatie van de vidwall niet. ik begrijp het niet meer
Pagina: 1