Toon posts:

Meerdere outlook gebruikers onder 1 windowsaccount

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op een Xp werkstation met 1 bepaald gebruikersaccount (geen admin) inloggen, vervolgens moeten verschillende gebruikers hun mail (Outlook XP en exchange 5.5) kunnen lezen, door zich aan en af te melden in Outlook XP.

Nu is het gelukt om Outlook tijdens het opstarten om een domein/user/wachtwoord te laten vragen, maar als je die dan vervolgens invuld, krijg ik de melding dat ik niet gemachtigt ben, dit wil ik ook niet zijn, want anders zouden de gebruikers alsnog elkaars mail op die pc kunnen lezen.

iemand een idee?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan wel met profielen werken (rechtermuisknop Outlook icon | Properties | Profiles ...), maar ik weet niet of je dat ook met wachtwoorden kan beveiligen.

Waarom laat je het 'account-beheer' niet aan windows over :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je hebt dus de "wachtwoordverificatie" op "geen" staan? En je hebt meerdere profielen aangemaakt in outlook? Je moet de mailaccounts in exchange 5.5 wel koppelen aan een NT account.

Verwijderd

Topicstarter
wachtwoordverificatie staat op geen, meerdere profielen zijn aangemaakt en NT Alias gekoppeld aan mailaccount. Wat er gebeurd is het volgende.

Ik meld me in Outlook aan als dezelfde gebruiker die is ingelogt in Windows, er wordt nu gevraagd om het profiel te kiezen en vervolgens de username/wachtwoord/domein. Dit werkt precies zoals ik wil.

start ik nu outlook als een andere user, dan wordt er weer gevraagd om een profiel te kiezen, ik kies het bijbehorende profiel en vervolgens krijg ik direct de melding:

Kan standaardmappen niet openen, u bent niet gemachtigd om u aan te melden.

Er wordt dus ook niet gevraagd om: username/wachtwoord/domein

• artharpe
  • Niet online
Heb je wel per profiel aangegeven dat de wachtwoordverificatie op geen staat? Want dat is het enige wat ik nog kan bedenken wat fout kan zijn.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heeft de gebruiker waarmee je inlogt op het netwerk wel voldoende rechten om de betreffende mailboxen te openen :? (behalve de ene mailbox die gekoppeld is aan dit account)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• artharpe
  • Niet online
BtM909 schreef op 28 July 2003 @ 10:23:
Heeft de gebruiker waarmee je inlogt op het netwerk wel voldoende rechten om de betreffende mailboxen te openen :? (behalve de ene mailbox die gekoppeld is aan dit account)
Dat lijkt me wel want hij kan sowieso één profiel openen.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

artharpe schreef op 28 July 2003 @ 10:25:
[...]

Ja, maar is dat de mailbox die gekoppeld is? ;)

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
mischien heeft exchange 5.5 ook al outlook webaccess nert als exchange 2000 mischien is dat een optie ??? deze roep je aan door http://servernaam/exchange in te tikken...

dan vraagt ie om inlog + ww + domein. bij 2000 is het mogelijk om een standaard domein op te geven en word de optie domein niet meer gevraagd...

mischien is dit een optie om te gaan gebruiken... ik gebruik het zelf ook en je kan bijna alles wat je met gewoon outlook ook kan...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

artharpe schreef op 28 July 2003 @ 10:25:
[...]

Het Outlook profiel staat gewoon in het gebruikersprofiel. Geen wonder dat hij dat kan openen...
Het klinkt meer een probleem met rechten op de mailboxen... Dus als ik jou was zou ik dat maar eerst controleren. 1 Gebruiker mag normaliter géén mailbox van een andere gebruiker openen. Tenzij je een delegatie doet of de rechten op de juiste wijze instelt!

We have just one world, but we live in different ones...

• artharpe
  • Niet online
Nulnulnix schreef op 28 July 2003 @ 10:55:
[...]

Het Outlook profiel staat gewoon in het gebruikersprofiel. Geen wonder dat hij dat kan openen...
Het klinkt meer een probleem met rechten op de mailboxen... Dus als ik jou was zou ik dat maar eerst controleren. 1 Gebruiker mag normaliter géén mailbox van een andere gebruiker openen. Tenzij je een delegatie doet of de rechten op de juiste wijze instelt!
Ik kan, als ik ingelogd ben onder mijn naam, alle mailboxen openen omdat bij mijn outlook de profielen ingesteld staan met Wachtwoordverificatie: geen. Op het moment dat ik dus een mailbox wil openen van iemand anders krijg ik een aanmeldscherm van outlook (niet van windows) waar ik gebruikersnaam domeinnaam en wachtwoord in moet geven van de mailbox die ik op dat moment wil openen (vooral handig als je de afwezigheidsassistent van andere mensen wilt activeren).

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt Artharpe, ik kan ook iedereen zijn mailbox instellen voor bv de afwezigheidsassistent, maar kun je dat ook als je zelf geen domainadministrator bent?

Verwijderd

Topicstarter
Ok het is gelukt, ik was inderdaad vergeten om wachtwoordverificatie aan te zetten op ALLE accounts. Ik dacht dat dit voor het gehele Outlook was, maar het is een instelling die aan een outlookprofiel hangt

• artharpe
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 11:30:
Dat klopt Artharpe, ik kan ook iedereen zijn mailbox instellen voor bv de afwezigheidsassistent, maar kun je dat ook als je zelf geen domainadministrator bent?
dat kan ook als je geen domain admin bent.

Verwijderd

ik heb eigenlijk hetzelfde probleem, maar ik heb de wachtwoordverificatie op geen staan voor alle postbussen.
Situatie: XP client met outlook 2000. 1 algemeen account, 1 outlook profiel met 5 postbussen.
Als ik de standaard op start ( de bovenste in het rijtje bij profielen ) kan ik me aanmelden dmv username domein en wachtwoord op te geven. Kies ik een andere krijg ik de melding geen machtiging. Dit heb ik nadat ik het lokale windows account gerenamed heb en dus opnieuw aangemeld ben onder een dus nieuw profiel.
het ligt dus niet aan de rechten van de postbussen mbt het nt account.
Want als ik de situatie terug zet werkt het wel... maar dan heb ik een ander probleem..
Ben ik een vinkje ergens vergeten?
Pagina: 1