Toon posts:

UDMA 66 of 100 in praktijk veel sneller dan 33?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 8GB Maxtor UDMA33 draaien op een Gigabyte Apollo Pro AGP moederbord dat ondersteuning biedt voor UDMA66. Ik wil dit systeempje wat upgraden en zit te denken aan de aanschaf van een nieuwe HD die op 7200 toeren werkt.
Ik vraag me echter af hoeveel langzamer zo'n HD is tov een HD die werkt op UDMA100. Niet de maximale theoretische verchillen vind ik belangrijk, maar ik wil graag weten of je deze verschillen echt in de praktijk zult merken.
Ook vraag ik me af of 7200 toeren uberhaupt veel sneller is dan 5400 toeren.

Dus:
1: is UDMA100 in de praktijk veel sneller dan UDMA66 en/of UDMA33

2: is een 7200toeren schijf in de praktijk veel sneller dan een schijf die op 5400 toeren draait?

Verwijderd

U66 is merkbaar sneller dan U33, 7200 schijnt ook sneller te zijn (merkbaar), maar dat heb ik ook maar van horen zeggen.

Verwijderd

1: Absoluut niet
2: 7200 rpm merk je zeer zeker!!!

Verwijderd

Wat puffy zegt

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb een 30.7 GB Maxtor lopen op 7200 toeren UDMA 100 en ik merk een heel erg groot verschil met mijn Quantum fireball 10,2 op 54oo toeren UDMA 33

Wat is trouwens de beste hardeschijf???

Verwijderd

IBM is nog steeds top producent van harde schijven, maar ja, je wilt niet weten, wat die krengen kosten

Verwijderd

Moet je eens een test van het blad CT! lezen. Daar zeggen ze dat de huidige PC's pas fatsoenlijk gebruik kunnen maken van ata66, 100 heeft nauwelijks zin. Weet je met wat voor systeem zij testen? Met een P1 100Mhz. Kan dataoverdracht makkelijk bijhouden. Lachen toch!! En wij maar dure snelle schijven kopen. Trouwens meer rpm schijnt wel te merken te zijn. (ook meer herrie)

Verwijderd

Trouwens meer rpm schijnt wel te merken te zijn. (ook meer herrie)
das nie waar (perse), ik dacht in het begin dat mijn nieuwe maxtor 7200 40,2gb udma 100
het niet eens deed, zo stil was ie.... een HEEL verschil vergeleken bij mijn oude, g*dverdommes-teringding-al-2-x-weg-moete-brengen-nieuwe-gekregen-seagate 9gb 5400 toeren.
Pagina: 1