Hey, ik weet dat dit een veel gestelde vraag is en heb de search gebruikt maarja alles is een geval apart he dus heb liever dat ik geen UTFS krijg en ik hier antwoord krijg.
Ik heb een Athlon thunderbird 850 en een MSI k7t turbo moederbord.
Ik heb gewoon een koeler op mn cpu (erop gezet door een winkel) en die draait gewoon en stofzuig ik soms op lage stand zodat ie wat beter draait.
Ondanks dat is mn temp nu 70 graden als ik net heb opgestart en was net in Maya aan het renderen en het liep op tot 78 graden! (is dat een record met koeler erop?)
het rare geval is: alles loopt redelijk stabiel. Draai zware programma's en gaat wel wat slomer maar kan gewoon een week draaien (XP) zonder programma's die crashen ofzo (wel af en toe error in IE)
Maar ben toch bang dat op deze manier mn processor eraan gaat en wil het zeker weten want heb ff geen werk en geen geld, en beetje geld wta ik heb geef ik liever niet aan een nieuwe koeler uit.
Ik zat net even in de FAQ te lezen en werd verwezen naar deze site:
http://balusc.xs4all.nl/Ned/Har-CPU-AMD.html
en bij K7 (SocketA):
05/2000 850MHz 100MHz
DDR 8,5x 1,7V/1,75V L1 128KB
L2 256KB 29,4A/27A
44,8W/47W
90ºC 37M
0,18µm Cu
120mm²
(max 90 graden dus)
Alleen dat is een max.. ik heb dus en gemiddelde van net boven de 70.
En nog iets: die vent die die pc in elkaar gebouwd heeft heeft er maar 250 watt voeding ingezet.. kan dat ook de hoge temps veroorzaken? (heb dus een athlon 850, msi k7t turbo, maxtor 80gb 7200, geluidskaart, 2 netwerkkaarten, gfti4200, cdbrander en cdspeler, floppydrive en 256mb geheugen)
Dus gaat met deze gemiddelden (70+) mn processor eraan,of is het gewoon OK zolang ie maar stabiel is?
schrok toch wel ff van die 78 graden
Ik heb een Athlon thunderbird 850 en een MSI k7t turbo moederbord.
Ik heb gewoon een koeler op mn cpu (erop gezet door een winkel) en die draait gewoon en stofzuig ik soms op lage stand zodat ie wat beter draait.
Ondanks dat is mn temp nu 70 graden als ik net heb opgestart en was net in Maya aan het renderen en het liep op tot 78 graden! (is dat een record met koeler erop?)
het rare geval is: alles loopt redelijk stabiel. Draai zware programma's en gaat wel wat slomer maar kan gewoon een week draaien (XP) zonder programma's die crashen ofzo (wel af en toe error in IE)
Maar ben toch bang dat op deze manier mn processor eraan gaat en wil het zeker weten want heb ff geen werk en geen geld, en beetje geld wta ik heb geef ik liever niet aan een nieuwe koeler uit.
Ik zat net even in de FAQ te lezen en werd verwezen naar deze site:
http://balusc.xs4all.nl/Ned/Har-CPU-AMD.html
en bij K7 (SocketA):
05/2000 850MHz 100MHz
DDR 8,5x 1,7V/1,75V L1 128KB
L2 256KB 29,4A/27A
44,8W/47W
90ºC 37M
0,18µm Cu
120mm²
(max 90 graden dus)
Alleen dat is een max.. ik heb dus en gemiddelde van net boven de 70.
En nog iets: die vent die die pc in elkaar gebouwd heeft heeft er maar 250 watt voeding ingezet.. kan dat ook de hoge temps veroorzaken? (heb dus een athlon 850, msi k7t turbo, maxtor 80gb 7200, geluidskaart, 2 netwerkkaarten, gfti4200, cdbrander en cdspeler, floppydrive en 256mb geheugen)
Dus gaat met deze gemiddelden (70+) mn processor eraan,of is het gewoon OK zolang ie maar stabiel is?
schrok toch wel ff van die 78 graden
[ Voor 12% gewijzigd door Hertog_Martin op 28-07-2003 05:04 ]