Yamaha RP-U200

Pagina: 1
Acties:
  • 1.171 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 19:20
Ok, volgende situatie: ik ga op kamers, en wil ook daar een redelijk setje hebben staan. Mijn oog is gevallen op dit kastje, en nu heb ik nog een aantal vraagjes:

• Voldoet deze als standalone geluidskaart, of is het slimmer om het geluid digitaal naar deze receiver te sturen?
• Voldoende vermogen, geen vervorming bij een iets hoger volume?
• Beter dan combinatie Audigy / Aureon i.c.m. boxensetje?

Als iemand deze vragen kan beantwoorden, graag. Ook tips en/of andere ervaringen hoor ik graag!

[ Voor 3% gewijzigd door bastichelaar op 28-07-2003 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
• Voldoet deze als standalone geluidskaart, of is het slimmer om het geluid
digitaal naar deze receiver te sturen?
Een USB geluidskaart belast je systeem meer dan een normale geluidskaart, maar dit geeft wel het minste kwaliteitsverlies.
• Voldoende vermogen, geen vervorming bij een iets hoger volume?
In een kamer van 23 vierkante meter geeft ie op 50% van het volume een goed geliud en bij 75% is het flink wat kabaal zonder vervorming. Maar hoeveel geluid je krijgt kan ook afhangen van de kwaliteit van je boxen.
• Beter dan combinatie Audigy / Aureon i.c.m. boxensetje?
Da's populistisch spul voor het grote publiek waar iedereen teveel voor betaald.

Ik ben er zeer tevreden mee. Weinig overbodige toeters en bellen, maar via je PC/USB kan je alles via een menu toch instellen en afregelen.
Ook aangesloten op een losse DVD-speler/PS2 doet hij gewoon precies wat ie moet doen.
Hij schakelt zelf netjes tussen de digitale en analoge ingangen.
Hoewel het maar 5x12W is, is het met kwalitatief goed luidsprekers een fijne versterker. Dat is misschien wel iets om naar te kijken. Want 5.1 is echt niet leuk als je van die prulluidprekertjes heb die sommige fabrikanten verkopen. Een satelietspeaker moet toch al gauw 1 a 2 liter inhoud hebben om wat lage tonen te kunnen weergeven.
Hij heeft alleen een actieve subwoofer (met ingebouwde versterker) nodig.

Bij Correct is ie voor 99euro in de aanbieding deze week (of 2weken?).

/edit : typo's

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Dat ding is al eeuwig bij Correct in de aanbieding voor 99,- :P

Ze hebben waarschijnlijk een partij van dat spul waar ze vanaf willen. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
Ik heb een tip voor dit speeltje.

Als je geluid uit de achterspeakers erg zacht is, druk dan 1 keer op de aux 1 knop en dan weer op de pc knop. Hij gooit je rear speakers dan vol open. :)

verder moet je ook even flink knutselen met de software wil je het geluid goed aangepast hebben aan je kamer. Het ruimtelijk-effect verschil was bij mij enorm!

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst een AP-70 aangeschaft en ben er zeer tevreden mee. Het geluid haalt niet het niveau van een goede surround receiver, maar dat kan je ook niet verwachten voor het geld. Verder moet je niet letten op vermogensopgave het houd inderdaad niet over, maar met een normaal gevoelige speakerset houd het plezierige nog op voordat hij voluit staat.

Iedereen die bij correct is en hem laat staan voor €49 (stereo variant) verklaar ik voor gek. Alleen al voor het gadgy uiterlijk zou ik hem meenemen.

Verder hoor ik geen verschil tussen USB of Live met Coax.

edit: Ze hebben een hele tijd voor €129/€79 bij Correct gestaan, nu zijn ze dus nog goedkoper. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
play, ik wil even wat bespreken over die yamaha, heb je bij toeval iets van MSN ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Ik heb zelf nu een Yamaha RP-U200 en ik wilde je vertellen dat ik er erg tevreden mee ben. Aangezien deze gemakkelijk een van de huidige of zelfs een antieke geluidskaart kan vervangen :) -= ondersteunt zowel: DPLII / DD5.1 /DTS =-

Bovendien ben ik erg te spreken over de bijgeleverde software van Yamaha die je genoeg opties/mogenlijkheden geeft om je geluid en boxen naar je wens in te stellen.

Volgens mij is die RP-U200 nu al zo'n jaar voor dezelfde prijs bij Correct nl. Eur 99,- Heb zelf eerst heel lang hierover na gedacht en was uiteindelijk toch overstag gegaan. Tot op heden heb ik er geen spijt van gehad :D

Naar mijn mening kun je beter deze versterker kopen en apart een paar betere boxen gaan halen, want Yamaha is gewoon meester op het gebied van geluidsapparatuur!

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe werkt ie op Win XP?

• Dr.Q
Zover ik weet zijn er geen problemen met XP bekend.

Verwijderd

Werkt bij mij ook heerlijk onder winxp geen probleem met 2.0 (AP-70) hoe en of 5.1 geluid doorkomt weet ik niet. Hij zou namelijk ook DTS moeten kunnen decoderen, maar of dat foutloos gebeurd weet ik niet.

Verwijderd

Thnx.
Ik zag nl. op de yamaha site dat er alleen driver tot win2k beschikbaar was. Ik heb geen drivers voor XP gezien.
M'n ervaringen meyt win2k drivers voor multimedia op XP zijn niet zo goed

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:32

houthakker

Poehé

Je hebt helemaal geen driver nodig, en het bijgeleverde programma werkt perfect onder xp.

Ik heb hem ook alleen was hij toen nog 129 euro bij correct. Ik gebruik USB bijna niet, ik heb hem digitaal aangesloten (want ik vind het zo geil als er DTS op het scherm verschijnt bij het openen van een dvd :P).

Hiervoor had ik Creative FPS 1000 Speakers. Nu heb ik een Sony Surround Systeem, en dat klinkt erg goed vind ik.

Deze speakers overigens, waren in de aanbieding voor € 200 (hele set) bij expert, heb hem voor 150 euro's :9
http://www.sony-europe.co...&cat=12847&tech&loc=en_NL
http://www.sony-europe.co...&cat=12847&tech&loc=en_NL

Specs

• Dr.Q
Hmm, ik heb net even wat DVD gekeken met USB audio. Ik verneem een zwaar irritant geknisper en gekraak. Heeft iemand hier ervaringen mee? (gewoon stereo audio werkt wel goed, zoals winamp, cdspeler en shit). Ik gebruik PowerDVD 4.0 onder w2k. Zou het een USB probleem kunnen zijn, of is het powerdvd die (voor de zoveelste keer) problemen geeft?

Verwijderd

houthakker: Geen driver nodig? XP herkent het automatisch als een generieke externe soundcard dus. Zal wel heel leuk zijn.

Weet iemand verder nog iets over de processorbelasting? Ik heb de recensies van de extigy gezien en daar was de belasting wat hoger.

-edit-
ik wil dus de 200 kopen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
Het geknisper is opgelost!. Ik heb via een lange weg eindelijk DMA aan kunnen zetten van mijn Pioneer 106S DVD-ROM, In PowerdDVD 6 channel aangezet en mijn Yamaha als primair audioapparaat ingesteld. Dit is wel leuk geluid alleen heb ik het idee dat dit dus geen DTS is.
Misschien toch maar voor een terratecje met optisch out opzoeken? (coax stoorde vreselijk op mijn live!)

Nog een punt, volgens Sisoft Sandra is de max troughput van mijn DVD speler maar 3x terwijl dit toch echt een 16x dvd speler is... (iemand daar een verklaring voor?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Het is heel normaal dat als je USB gebruikt geen DTS op het scherm ziet verschijnen! Dus gewoon bij audio/language/subtitle op het dvdtje DTS kiezen, en je hebt gewoon dts. Op het display verschijnt alleen DD5.1/DTS bij digitale input via coax of optisch

Specs

• Dr.Q
i know. Ik mis alleen het echte dts gevoel wat ik voorheen wel had met COAX digitaal. (dat stoorde nogal dus heb ik dat in de prullenbak geparkeerd :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben gelukkige bezitter van een RP-U200 en ben zeer aangenaam verrast door de kwaliteit van opnames naar de pc! Ook uit nieuwsgierigheid 'm een dagje verwisseld met m'n receiver en ik moet zeggen dat hij pas tekort schiet bij (zeer) hoge geluidsniveau's (qua dynamiek, vervorming is niet te horen) :)

Nog even over de processorbelasting: ik ervaar de belasting als lager dan mijn oude pci creative kaartjes, varieert van niet waar te nemen tot 2-3 %. Hetzelfde effect overigens zie ik ook bij m'n usb dvd brander, die komt bij branden ook niet hoger dan een paar %.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 23:36 ]

• houthakker

houthakker

Poehé

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 23:31:
Ook ik ben gelukkige bezitter van een RP-U200 en ben zeer aangenaam verrast door de kwaliteit van opnames naar de pc! Ook uit nieuwsgierigheid 'm een dagje verwisseld met m'n receiver en ik moet zeggen dat hij pas tekort schiet bij (zeer) hoge geluidsniveau's (qua dynamiek, vervorming is niet te horen) :)

Nog even over de processorbelasting: ik ervaar de belasting als lager dan mijn oude pci creative kaartjes, varieert van niet waar te nemen tot 2-3 %. Hetzelfde effect overigens zie ik ook bij m'n usb dvd brander, die komt bij branden ook niet hoger dan een paar %.
Hoe kun je opnemen dan?

Specs

Verwijderd

is die yamaha nog steeds te koop?
wil er ook wel 1. :P
en waar/welke site/winkel kan ik em vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
ik heb correct gechecked, daar is ie niet meer te krijgen. Helaas, dat wordt denk ik slijmen bij de betere audiozaak of overzees kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dat ding nu een jaartje ofzo, heel erg tevreden mee :), gebruik m als reciever voor DVD-speler.
Doet alles precies hoe hij het zou moeten doen, DTS etc, werkt prima.

Het enige wat je er aan kan verwijten is het relatief lage vermogen, maar ik neem aan dat je er geen KEF Q7-s aan wilt hangen ofzo, dus moet geen probleem zijn :)

ps. doen dit ding net uit was koste hij heel veel eurootjes (guldentjes), er liep trouwens een flink topic over dit ding.

Wie kent dit apparaat ?

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/article/20010416/yamaha.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
Kwa vermogen heeft het niet veel over, ik heb er 5x 80W + een actieve sub aan hangen en dat is ook al veel, op lage volume's zakt ie een beetje in. (en dan heb ik het over 2-5W muziekvermogen per kanaal) Je kunt het beste 40-50W speakers opzoeken, die hebben doorgaans niet zo'n groot minimum vermogen nodig voor een beetje geluid.

Ik vraag me nog steeds af waarom op dit ding geen actieve (gevoedde) speakers aangesloten mogen worden (manual). Anders had ik er nog 2 300W infinity's aangeslingerd })

Het lijkt me wel een leuk experimentje om er 5 150W versterker blokken of een 5 kanaals amp (rotel :7 ) op te knutselen. Dan zou je een praktische DSP/Receiver hebben met een flinke headroom aan power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand van zijn RP-U200 af wil, of weet waar er een goedkoop te krijgen is, mail me op rpu200[aapstaart]jayquad[punt]com
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saey
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2021
Hallo allemaal! Ik heb laatst een rp u200 gekregen maar ik heb de cd rom niet. Weet iemand een manier om de software toch nog te installeren? Want ik denk dat de software mijn geluid een stuk beter kan maken.. Dankjulliewel! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

saey schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:36:
Hallo allemaal! Ik heb laatst een rp u200 gekregen maar ik heb de cd rom niet. Weet iemand een manier om de software toch nog te installeren? Want ik denk dat de software mijn geluid een stuk beter kan maken.. Dankjulliewel! :) :)
Een simpele Google naar het merk en type in combinatie met "driver" doet mij al diverse sites geven waar deze gedownload kan worden. Op GoT verwachten we enige vorm van eigen inzet en dat mis ik in deze wel. Een topic kicken om het dan te kapen is ook niet de bedoeling.

[ Voor 48% gewijzigd door FeaR op 23-11-2020 16:56 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.