Heb ik nou een P4C800 Deluxe of niet!?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Matched: bios
beste mensen,

Ik ben een tijdje geleden eigenaar geworden van een P4C800 Deluxe. tenminste dat denk ik, want ik heb nu al 122443 plaatjes gezien van dit bord en daar verschijnt hij elke keer met een "saaie en gedraaide" chipset koeler. Die van mij is echter niet gedraaid (loopt laat maar zeggen parallel aan AGP). Wat wel zo is, is dat de Deluxe biossen het gewoon doen en dat er bij POST gewoon Deluxe staat. En ik heb POST reporter, wat alleen van Deluxe is. En ook de doos waarin het aankwam bevaate het Deluxe stukje wel. Maar aangezien ik niet veel verstand heb van bios hacks (ander bios flashen) dacht ik dat ze dat heeeel misschien wel op die manier gedaan hadden. Zo wordt bij WCPUID, CPU-z en 3DMark wordt alleen P4C800 aangegeven en dus geen "Deluxe". Het revisie nr. is 1.03

Ik weet dat het klinkt alsof er niks aan de hand is maar ik heb echt waar nog geen enkele pic gezien die op die van mij lijkt.

Misschien wat neurotisch, maar ik "hoop" eigenlijk dat iemand hetzelfde "probleem" heeft. :X

Thx

[ Voor 4% gewijzigd door Jilvoos op 28-07-2003 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
Geen matches
Kijk gewoon of je 4x s-ata op je bord hebt, dan moet het wel een deluxe zijn..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen matches
Je hebt inderdaad de gewone P4C800 en niet de Deluxe uitgave. Het verschil zie je het duidelijkst door de verdraaide chip:

Asus P4C800
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1046609111.jpg

Asus P4C800 Deluxe
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1053441787.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches

Asus P4C800 Deluxe Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4c800-d/p4c800_m.jpg

Asus P4C800-E Deluxe Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4c800-e_d/p4c800-e_d_m.jpg
Asus P4C800
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4c800/p4c800_l.jpg

http://www.asus.com/prog/p_search.asp?kp=P4C800

Vergelijk dus gewoon de specificaties met de onderdelen op je bord:
- Deluxe: Promise PATA Raid + 4x SATA
- nondeluxe: geen PATA Raid en maar 2x SATA

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Geen matches
het zou een 2e revisie kunnen zijn.

maar om zeker te weten welk bord je hebt.
kijk op je mobo zelf, tussen de pci sloten.
asus zet daar gewoon altijd de type nummers op.

aah verrek, hmm, deluxe staat er dus niet op.
dus enige herkennings punt is het koelblok.

ik zou zeggen, dat het niet de deluxe versie is.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 28-07-2003 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
3 stemmen op Asus P4C800 (non-deluxe), of je moet een foto overleggen van het mobo wat jij hebt die totaal afwijkt van wat er totnutoe gepost is - maar imo is het 99,999% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geen matches
Ga niet op de uiterlijk en/of kleine dingen als de chipsetkoeler af, maar op de technische specs/features .. Check dus gewoon even de spec-verschillen tussen Deluxe en non-deluxe (o.a. SATA) op de Asussite en vergelijk deze met je moederbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Geen matches
Nee ik heb 4x SATA, net zoals je op dat plaatje ziet van de Deluxe versie. En nu zie ik het al daar waar de non-Deluxe twee lege vakjes heeft heb ik een promise en een VIA chip zitten. Stom dat ik dat niet eerder heb gezien.

Heren (en dames) bedankt voor de razendsnelle reacties, want ik ben er uit, ik heb gewoon en echte Deluxe versie met een "speciale" chipset koeler.

Dit topic mag dicht!!

[ Voor 6% gewijzigd door Jilvoos op 28-07-2003 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Geen matches
Hmmm.... ff nog iets... wat is nou het verschil tussen de E-versie en de gewone Deluxe?

p4c800-E deluxe en zonder E dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geen matches
Kijk gewoon op de Asus site .. Euss heeft de direct-linkjes zelfs al gegeven B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Toink:
Intel CSA 82547EI Gigabit Ethernet Controller vs 3COM 3C940 Gigabit LAN PCI Controller
Multi-RAID for ATA133 & Serial ATA vs Promise 20378 RAID controller [RAID 0, RAID 1, RAID 0+1, Multiple RAID]
Software, kabeltjes etc.

ik moet F5'en en niet zo behulpzaam willen zijn :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
"E" versie heeft nog alle "EXTRA's".... bijv. PCI/USB, Game/MIDI, etc. kaarten. Die krijg je niet bij de kale of deluxe. Los kopen kun je ook schudden. Wil je alles kompleet, koop dan de "E"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_F
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03 15:06

Erwin_F

hoi

Matched: bios
Ff een vraag, ikzelf heb ook een asus p4c800 deluxe en ik wil een bios update doen
scheelt zon update veel ? (ik ben totaal newbie in dat soort dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geen matches
Ligt er maar aan of je zo'n update nodig hebt :) Kijk eens in de revision history wat er aan extra's wordt toegevoegd en/of bugs worden gefixt. Als je dat hard nodig hebt, dan moet je vooral flashen.

Voor de rest is dit wel een erg simplistisch vraagje in vorm van een volstrekt overbodige -en ook nog offtopic- schop van een oud topic. Laat oude topics gewoon lekker met rust, dat voorkomt verwarring. Lees verder ook eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.