Toon posts:

80W Peltier test opstelling

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een test opstelling gemaakt om de warmte afvoer te testen van de 80W peltier met luchtkoeling. Kleine koelbak aan de koude kant en een hele grote aan de warme kant.

De grote is 12x15x4cm en weegt bijna 1Kg en wordt gekoeld door een 220V 12cm fan :) Het peltier zit helemaal aan de onderkant helaas en de fan bovenaan. De koelbak blijft heerlijk koel.

De kleine koelbak krijgt eerst condens en wordt dan helemaal wit, ijsvorming :9

De grote koelbak is zo hoog dat ie tegen de zijkant van de kast tegenover de mammaplank wordt vastgeschroefd. De koelbak 'zweeft' dan boven de mammaplank tegen de cpu aan. Dit moet op een hele precieze plek zodat de PIII500 met zijn halve postzegel koeloppervlak recht tegen coldplate gedrukt zit.

Dat wordt nog een toer, een beetje scheef en weg koelend effect. Iemand ervaring daarmee ?
Het peltier is te groot om met 4 draadboutjes tegen de Intel PIII500 te trekken, het peltier valt over de gaten in de print van de cpu. Dit moet een andere contructie worden ..

ik zit al haast te denken om het cpu printplaatje met elastieken tegen de koelbak/peltier/coldplate aan te trekken zodat de druk overal gelijk is en het vlakje van de cpu recht op de coldplate zit.

Verwijderd

He ik heb hier net wat over gepost join, mischien worden we er allebei een stuk wijzer uit.
- Peltier elementen een paar algemene vragen

Keep it Cool.