Mijn pc:
Asus A7n8x
AMD Athlon 2600+(333 mhz fsb)
2x 256 Mb corsair geheugen pc2700/333 mhz
Seagate 80 GB hdd 7200 rpm
Geforce 4 mx 440se 64 mb ram vga
Met 300 watt voeding
Wat is er voorgevallen?
-Ik heb dit systeempje in elkaar gezet met de 300 watt voeding die ik er standaard bij kreeg. Een sweex voeding was dat. Met het draaien van Prime95 gaf Asus probe aan dat 12 volt lijn op 13 volt lag !. Ik heb dus toen snel een multimeter aangeschaft en het nagemeten en helas het klopte
.
-Ik heb daarna bij de leverancier de voeding omgeruild en ik kreeg gelukkig en MAXPOWER 300 watt voeding mee. Ok, alles weer dr in gezet en ik zag dat de 12 volt lijn in de BIOS al weer idle op 12,5 volt zat.....
Prime 95 weer draaien en deze werd 12,8 volt...
Nagemeten met de multimeter en asus probe zegt dit ook
Jah ok dat kan dan denk je..... Wat zeurt die dan , maar hier komt het vage waar ik geen ene mallemoer van snap.
-Ik pak de MAXPOWER voeding en zet die vervolgens in mijn pentium 3 systeem, hier blijft ie keurig netjes stressed op 12,3 volt steken
.
Daarna heb ik de qtec voeding in mn nieuwe pc gezet , die geeft normaal in de pentium 3 stressed iets van 12,4 volt weer.
De Q-tec zit nu momenteel in de Athlon en het wordt nu stressed 12,7 volt
Ik heb alles nagemeten met een multimeter dus de spanningen zijn 100% te vertrouwen (vooral om dat de BIOS en de multimeter hetzelfde zeggen)
Dus
Q-Tec in pentium 3 pc------->12 v=12,4 stressed
Q-tec in Athlon pc ------->12 v= 12,7 stressed
MAXPOWER in Pentium 3---->12v=12,3 stressed
MAXPOWER in AThlon ------->12v=12,8 stressed
Ik snap hier echt helemaal niets van... 3 voedingen die "Brak" werken op me nieuwe mobo maar het netjes doen op een oude pc.
Iemand enig idee?
Asus A7n8x
AMD Athlon 2600+(333 mhz fsb)
2x 256 Mb corsair geheugen pc2700/333 mhz
Seagate 80 GB hdd 7200 rpm
Geforce 4 mx 440se 64 mb ram vga
Met 300 watt voeding
Wat is er voorgevallen?
-Ik heb dit systeempje in elkaar gezet met de 300 watt voeding die ik er standaard bij kreeg. Een sweex voeding was dat. Met het draaien van Prime95 gaf Asus probe aan dat 12 volt lijn op 13 volt lag !. Ik heb dus toen snel een multimeter aangeschaft en het nagemeten en helas het klopte
-Ik heb daarna bij de leverancier de voeding omgeruild en ik kreeg gelukkig en MAXPOWER 300 watt voeding mee. Ok, alles weer dr in gezet en ik zag dat de 12 volt lijn in de BIOS al weer idle op 12,5 volt zat.....
Prime 95 weer draaien en deze werd 12,8 volt...
Nagemeten met de multimeter en asus probe zegt dit ook
Jah ok dat kan dan denk je..... Wat zeurt die dan , maar hier komt het vage waar ik geen ene mallemoer van snap.
-Ik pak de MAXPOWER voeding en zet die vervolgens in mijn pentium 3 systeem, hier blijft ie keurig netjes stressed op 12,3 volt steken
Daarna heb ik de qtec voeding in mn nieuwe pc gezet , die geeft normaal in de pentium 3 stressed iets van 12,4 volt weer.
De Q-tec zit nu momenteel in de Athlon en het wordt nu stressed 12,7 volt
Ik heb alles nagemeten met een multimeter dus de spanningen zijn 100% te vertrouwen (vooral om dat de BIOS en de multimeter hetzelfde zeggen)
Dus
Q-Tec in pentium 3 pc------->12 v=12,4 stressed
Q-tec in Athlon pc ------->12 v= 12,7 stressed
MAXPOWER in Pentium 3---->12v=12,3 stressed
MAXPOWER in AThlon ------->12v=12,8 stressed
Ik snap hier echt helemaal niets van... 3 voedingen die "Brak" werken op me nieuwe mobo maar het netjes doen op een oude pc.
Iemand enig idee?