IK HEB HULP NODIG!....

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Hoi

ik heb vandaag een nieuwe systeem gebouwd (dit is mijn eerste keer).
Specs:
Pentium 4 2,66Ghz 533FSB
512Mb DDr3200 PC400
Abit IS7-E
Hercules Ati Radeon 8500LE 64MB DDr
HDD:
1 van 40 gig (mijn oude)
1 van 80 gig (mijn nieuwe)
CD:
1 CDrewriter lite-on 40X12X48 en een DVD-speler ook van liteon 12X40X
350 Watt Voeding
Ik had alles goed aangesloten althans dat weet ik bijna zeker. Ik had een oude harde schijf die ik uit mijn oude systeem had gehaald en hier weer in heb gestopt. Mijn cdrom-drivers komen ook uit mijn oude systeem net als mijn videokaart. De voeding kreeg ik bij mijn kast en dat was dus 350 watt.. Ik kreeg maar 1 IDE-Kabel en heb dus mijn oude harde-schijf aangesloten waarop WinXP zit en mijn dvd-rom.
De eerste keer dat ik mijn computer opstartte keek ik wat rond in de Bios om te kijken of alles goed zat en heb wat veranderd. Daarna hoopte ik dat windows gewoon op ging starten maar dat gebeurde dus niet... Ik zag alleen maar een donkere boot-up scherm van windows XP. Het was haast niet te zien.. Dit was trouwens gepaard met een rare geluidje van de pc of monitor... Ik had toen de pc weer opnieuw opgestart en toen kreeg ik van winXP die opstartscherm waar ik kan kiezen uit veilige modus enzo. Ik koos gewoon voor normaal opstarten.. maar dan loopt ie ineens vast. Ik probeerde ook andere dingen om te kiezen maar het lukt niet... Nu heb ik mijn oude schijf eruit gehaald en de nieuwe erin gezet. Deze had ik trouwens een paar weken op mijn oude pc. Ik probeerde hierop windows XP te installeren maar ik kom niet verder dan wanneer hij dingen gaat laden bij het blauwe schermpje met die bestanden ofzo die ik onderin te zien krijg. Soms loopt hij vast op dezelfde naam en soms bij andere. Ik dacht dat het aan de cd lag dat hij misschien vies was maar dat bleek dus ook niet het geval te zijn.. Kan iemand mij misschien vertellen wat er aan mijn systeem fout is??
Ik dacht ook misschien dat het aan de voeding ligt want het is wat aan de hoge kant vind ik. 350 Watt is te hoog maar dat kreeg ik gewoon standaard bij de kast die ik kocht.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[faq]registratievoorwaarden[/]
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Dit graag lezen eer je post :)

Lees de bovenstaande linkjes serieus door en denk in het vervolg tweemaal na eer je een topic opent. Tot slot zou ik ook wat aan de leesbaarheid van je startpost werken (even in alinea's splitten enzo) :)

[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 27-07-2003 22:58 ]

Dit topic is gesloten.