Partitioneer probleem met laptop HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2025
ik heb een compaq LTE 5250(ja een oude ja)

daar heb ik een nieuwe hdd voor gekocht, een toshiba 4099mb.
als ik naar de bios ga staat ie er keurig bij met de goede groote dus hij wordt herkent. als ik dan een W98 opstartdisk gebruik en met fdisk wil partitioneren lijkt het goed te gaan. maar als ik de laptop opnieuw opstart is er helemaal niks veranderd en komen er geen foutmeldingen oid. ik weet niet wat ik eraan kan doen.

[ Voor 30% gewijzigd door p-de-geus op 27-07-2003 23:20 ]

dSLR: Nikon D5300;

Verwijderd

Misschien kun je wat info geven over de grote's van de patities... zou wel handig zijn. En je moet er ook zeker van zijn dat je de patities formatteerd nadat je fdisk hebt gebruikt.

• p-de-geus
Ik maak 2 partities, 1 van 200MB voor de installie bestanden van W98 en 1 van de rest van de schijf waar windows opkomt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gebruik eerst eens debug en doe dan nog eens. Vaak wil dit wel eens werken.

[rml][ FAQ] FDISK[/rml] hier staat denk ik alles wel in om je verder te helpen.

• p-de-geus
het is nog niet gelukt. wat heb ik nu gedaan:

eerst de debug -> fdisk -> reboot.
en nog steeds geen partities, is er niet iets met een beveiliging ofzo?? :S want er gebeurd gewoon niks. kga nu slapen, morgen ben k er weer

[ Voor 3% gewijzigd door p-de-geus op 28-07-2003 00:07 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

doe eens na de debug nog een reboot.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat je ook kan doen is die harde schijf tijdelijk in een andere machine hangen en dan daarvandaan het schijfje formateren :)
als ie dan nog niet verandert is zou ik die schijf gaan omruilen

Ik acht compaq btw in staat om een formateer/partitioneer beveiliging in de BIOS te hebben zitten :P

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

shit, per ongeluk gepost :+

Ik vraag me af of die toshiba schijf wel helemaal goed herkent wordt. Tis natuurlijk wel een compaq. De bios kan wel zeggen van wel, maar ik geloof het niet zo.

Enfin, je zou even een extern partitie programma kunnen gebruiken zoals Partition Magic. Misschien dat dat beter gaat dan fdisk :)

[ Voor 93% gewijzigd door WhizzCat op 28-07-2003 02:26 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
WhizzCat schreef op 28 juli 2003 @ 02:25:
Ik vraag me af of die toshiba schijf wel helemaal goed herkent wordt. Tis natuurlijk wel een compaq. De bios kan wel zeggen van wel, maar ik geloof het niet zo.
Ik verwacht van wel.. Toshiba is een van de grotere leveranciers van 2.5" hdd's, die ook compaq in z'n notebooks gebruikt..

Heb je niet ergens in de bios een of andere harddisk-protection zitten?

• p-de-geus
ik ben er achter gekomen dat het aan de schijf ligt en niet aan de laptop, heb net getest met een andere schijf. Ik heb ook nog andere manieren geprobeerd maar het is niet gelukt. ik moet het in een ander systeem proberen maar dat kan nu niet.

[ Voor 37% gewijzigd door p-de-geus op 28-07-2003 18:40 ]

• p-de-geus
weet iemand misschien of er voor toshiba schijven ook tools zijn die op een diskette gaan en onder dos kan draaien of vanaf kan booten. zoja waar kan ik die dan vinden??

Verwijderd

zorg dat de jumper van je hdd op master staat, en kijk of toevallig je hdd niet ooit is geformatteerd met ntfs, dan kun je met fdisk namelijk niks doen, het systeem wordt wel geformateerd(althans dat lijkt zo) maar er is in feite niets veranderd.
hang je schijf aan een xp systeem, start op via cdrom(xp) en formatteer nu de schijf met fat 32.
hang de schijf nu terug in je laptop en het zou moeten werken.

• p-de-geus
ik heb het ook geprobeerd met de rescue disks van Partition Magic8, en daarmee lukt het ook niet. ik het nu alles wat er hier gezegt is al geprobeerd en niks werkt. en het ligt aan de schijf, wat wat er is :S :S. mijn laptop heeft geen cd-rom dus moet de HDD aan een desktop systeem en daar heb ik een converter voor nodig die ik zelf niet heb.

[edit]
toe ik de schijf er net in had gezet en de laptop opstarte kreeg ik de melding, invaild boot record oid.
[edit]

[ Voor 78% gewijzigd door p-de-geus op 28-07-2003 23:41 ]

Pagina: 1