Toon posts:

[Flash 5.0] setProperty werkt wel, maar niet bij Mask

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een simpel ietsje wat ik verder nergens op internet heel concreet kan vinden.

Ik kan het een heel simpel, een vierkant met de naam "vlak", afmeting bijv. 100 x 200 en en knop met als naam "knop".
Zodra je op de knop drukt kan ie de hoogte 200 x 400 maken of wat dan ook.

Echter, als ik van de layer met vlak erin een Mask-layer maak, dan werkt ie niet meer, waarom?

Alvast bedankt.

P.S. Mocht iemand het niet snappen: www.blindlead.nl/muur.jpg, de letters Blind Lead moeten vollopen van links naar rechts, als loader en dan niet met een effen kleur, dus jpg met een jpg erover... de breedte van de mask wordt berekend in m'n AS... maar dat wil dus niet...

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Dit soort gedoe met masks ben ik wel vaker tegen gekomen in Flash...ik heb helaas geen oplossing kunnen vinden dus ik hou deze thread even in de gaten :)

iOS developer

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

over het algemeen werkt het wel als je het mask ook met actionscript aanstuurt

http://www.macromedia.com...script_dictionary566.html

nog makkelijker wordt als je een pngtje maakt met die letters doorzichtig (niet masken dus gewoon een gat erin maken) en dan daarachter een movieclipje zetten die langzaam groter wordt (dan lijkt het of ze opgevult worden). Je link doet het niet trouwens, zit een . in: hierheen dus met zijn allen http://www.blindlead.nl/muur.jpg :)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Had ik al bedacht met die letters tranparant maken en een simpele bordeaurode graphic erachter laten lopen, maar dan krijg je dat het een effen kleur is. Kijk maar bij www.blindlead.nl/muurstuk.jpg het is namelijk geen effen kleur.

XangadiX, die link die je gaf was trouwens voor Flash MX en ik werk met 5.0

M.a.w. ik ben er nog steeds niet uit 8)7

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

wie werkt er nou met 5.0 :P

hmmmmmmmmmmmm... je kunt nog steeds gewoon een doorzichtig plaatje gebruiken en dan je boeltje masken ACHTER die graphic. Post eens je swf of iets anders dat je al hebt dan kunnen we met zijn allen er eens even lekker induiken :)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie. Bij deze m'n swf:

www.blindlead.nl/mask.html

dit moet het worden:

www.blindlead.nl/mask2.html

Duikse :9

Ik heb de .fla's ook online gezet, werkt misschien wat makkelijker:
www.blindlead.nl/mask.fla
www.blindlead.nl/mask2.fla
HET IS WEL FLASH 5.0 (zodat ook de huis tuin en keuken computer em kan draaien, want bij GoT heeft iedereen wel mx maar m'n ma heeft nog flash 5 player (tragisch, maar waar))

edit:
Waarom mask.fla 6,60 MB is, geen idee

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 19:09 ]

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Wat nu. Als je 100 frame's maakt.
bij frame 1 zijn je letters leeg. EN bij 100 vol.
Dan zet je dit in je code er bij
code:
1
gotoAndStop(frame);

Dit zou moeten werken.
Je moet ook in elke frame stop(); zetten

/off-topic
Ik vind dat je mensen wel kan dwingen te updaten. de flash mx player is niet al te groot om te downloaden. En zeker bij zoiets als internet wat constant blijft veranderen

/edit mask.fla is 3.53MB hoor.

[ Voor 47% gewijzigd door wica op 30-07-2003 19:25 ]

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Verwijderd

Topicstarter
daar had ik inderdaad al aan gedacht, maar dan is je swf veel groter dan als het met een AS kan en het probleem is dat die swf nog veel groter gaat worden ben ik bang, want de intro zelf wordt spectaculair als het meezit (explosie en rondvliegende scherven etc.)

wica> bij mij staat 6,765 kb dus ik weet ut niet :P en het is misschien inderdaad beter om ze met mx op te zadelen, nu nog even een mx editor ronselen ;)

• wica

wica

De duivel jacht op me

Hoezo? je jpg's worden niet 100 maal in die swf gezet. Dat was 1 van die dingen die zo mooi aan flash zijn.
www.flash.com trial download :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al een full version aan het downen met Kazaa.
een kleine FAQ:
Q: "Maar dat mag toch niet?"
A: "Nee" :P

Maar dat scheelt dus niet veel? Ik kan dat inderdaad wel doen, maar alsnog vind ik het een soort omslachtige oplossing voor iets makkelijks.

• wica

wica

De duivel jacht op me

Soms hebben de simpel lijkende dingetjes veel werk nodig :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik vattem :)

Ik kap het snel af voordat het een poezie forum wordt... ;)
Pagina: 1