[ADSL] Line sync probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 20:35
Ik heb met mijn getweakte modem nooit problemen gehad, tot gisteren dan... Nu kan ik 50% van de tijd niet internetten, het line sync lampje gaat vaak knipperen, maar doet dit alleen als de kabel naar mijn hubje aangesloten is én er data opgehaald wordt. Doe ik niets dan blijft het lampje gewoon branden.

Ik heb een aantal oude topics bekeken en heb daarin een aantal oorzaken kunnen vinden, maar niets maakt verschil. PC aarden niet, resetten niet, aan-uit niet, andere hub niet. Heel vaag allemaal. Ik kan wel gewoon nog data verzenden en ontvangen van andere PC's aan de hub, dus die moet nog goed zijn en de netwerkinstellingen ook (toch?).

Het lijkt erop dat óf een of andere Win2K update de boel heeft verstoord of misschien andere software die wat raars doet? Software kan eigenlijk ook niet eens, want een Win95 PC (siemensje) doet het ook niet goed meer en daar is al lang niets meer aan veranderd.

Ik wilde proberen de modem hack ongedaan te maken maar dat lukt niet, want het password slikt ie niet meer. Kan het zijn dat er iemand aan het klooien is met mijn verbinding? Of is het wachtwoord na het resetten een standaard ww geworden?

Ik zit dus echt in de sh*t, normaal internetten gaat niet echt meer en een nieuwe firmware update of unhack kan ik ook vergeten aangezien het ww niet meer klopt. :'(

Heeft iemand misschien tips of oplossingen voor een van beide problemen voor me?

EDIT: Kan dat line sync probleem door ruis die veroorzaakt wordt door nieuwe aansluitingen in mijn wijk komen? Heb ik ook ergens gelezen...

[ Voor 6% gewijzigd door Benadski op 27-07-2003 22:34 ]

Verwijderd

Probeer eens een pc rechtstreeks aan je modem te hangen zonder die hub ertussen om te testen.

• Benadski
Oja, vergeten te zeggen, dat werkt ook niet, ook niet na een reset van beide apparaten...

Verwijderd

ok, en je hebt zowel die 95 pc en die w2k pc er direct aan gehangen om te testen?

• Benadski
Ja, allebei geprobeert...

De hub kan het niet zijn denk ik, da's een simpel ding zonder instelmogelijkheden, Wisecom 10Base-T palmsize hubje is het. De modem zit op de uplink poort en de PC's staan op 1 en 2.

Verwijderd

als je modem hetzelfde doet zonder hub dan ligt het idd niet daar aan. Je kunt nog maar 2 dingen doen. 1: dsl router naar factory defaults resetten en opnieuw configureren. 2: provider bellen en zeggen dat je een ontzettend instabiele verbinding hebt.

Bij welke provider zit je?

• Benadski
Planet is de provider. Maar hoe kan ik de factory defaults laden zonder wachtwoord? Die is namelijk (door iemand van buitenaf of door resetknop achterop) veranderd! :(

Verwijderd

Planet? Hmm daar heb ik gewerkt, maar die zijn tegenwoordig niet meer zo behulpzaam. Wat voor router heb je? Heb je er een boekje bij gekregen? Je hebt het wachtwoord niet nodig als je de router naar factory defaults reset. (en hoe heb je dat ding eigenlijk getweaked zonder login?)

ps: ik ga zo slapen dus reageer een beetje snel :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 23:09 ]

• Benadski
Heb ik niet zonder login gedaan, maar de login is dus veranderd op een of andere manier, als ik 10.0.0.138 intik in de browser vraagt ie om een wachtwoord en die klopt niet meer, of ik moet het een keer al slapend veranderd hebben of erg in de war zijn...

Planet is niet echt behulpzaam inderdaad, na een uur wachten weten ze meestal niets nuttigs te vertellen.

Factory defaults, is dat dat knopje achteraan? Die heb ik al gehad... En ik heb het modem zo geconfigureerd dat de firewall aan staat en de auto login door het modem zelf ook.

Verwijderd

Welk type router heb je nu? Er zijn routers die met een knopje naar factory defaults te resetten zijn. Dan kun je er in komen met het standaard gebruikersnaam en wachtwoord. (terug te vinden in het boekje of op de website van de router). Er zijn ook routers die met kabels naar factory default gereset moeten worden. Bijvoorbeeld een crosskabel in de wan poort en de andere kan in port 1. Dan restarten e voila. Maar goed, dit staat allemaal in het boekje. (en ook het gebruikersnaam en wachtwoord). Het kan goed zijn dat de instellingen niet meer goed.

edit: misschien is je router wel "gehackt" trouwens. Had je remote management aan staan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 23:16 ]

Verwijderd

-edit-

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 23:20 ]

Verwijderd

Dat zou ik niet doen als ik jou was....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 23:19:
Dat zou ik niet doen als ik jou was....
waarom eigenlijk niet ? ( heb het al eens eerder gehoord)

Verwijderd

Nou misschien is je tooltje wel ok maar ik wil een goed advies geven aan Benadski door hem te de-adviseren om zomaar executables van vreemde te downloaden en te draaien :)

Verwijderd

ik ga slapen, morgen weer werken... (langs gaan bij klanten met dsl problemen hehe).
Adios

Verwijderd

Een aantal modems hebben als default wachtwoord 1234 dus probeer dat eens...

• Benadski
Volgens mij heb ik niets veranderd aan de remote management settings, wat ik niet weet verander ik niet. Ik neem aan dat de functie standaard uit staat.

Er zit inderdaad een knopje defaults aan de achterkant. Die helpt niets (of het werkt niet door passwordbeveiliging oid). Maar ik zal wel het boek ff doorspitten, daar staat ongetwijfeld wel wat in wat te proberen valt, ik ben alleen bang nooit meer te kunnen internetten als ik iets fout doe... Als ik geen Inet meer heb, dan kan ik ook niet om hulp vragen en moet ik wachten tot ik weer naar school kan. :'(

Het modem is een Alcatel Speed Touch Home (Ethernet) trouwens.

Ik heb het trouwens net ook gehad zonder die ethernet kabel eraan. Dan gebeurt het alleen minder vaak dat ie uitvalt. Misschien dat ie het minder vaak controleert als er geen data wordt verzonden en dat ik het daarom niet heb gezien. Ook meteen maar ff de line kabel uit de splitter getrokken en grondig gechecked, die is goed. Modem direkt eraan, nog steeds line sync errors...

Waarschijnlijk heeft de KPN (of Planet omdat ik heb gehacked?) iets raars uitgehaald, ga morgen wel ff bellen als dat na 7 uur nog mogelijk is (ik heb ook weer een drukke werkdag voor de boeg morgen).

Many thanx voor de hulp iig en welterusten.

EDIT: Oja, vreemd gaan met executables doe ik alleen als ik dronken ben! :P

[ Voor 4% gewijzigd door Benadski op 27-07-2003 23:50 ]

• Benadski
ff een statusupdate voor de geinteresseerden (en voor degenen die het probleem ook ooit eens krijgen):

Ik ben naar de primafoon geweest, daar is het modem aangesloten en het line sync lampje blijft gewoon branden. Het modem is dus goed.

Daarna KPN gebeld, die heeft de lijn doorgemeten, ook goed.

Toen dus maar Planet gebeld, zij zagen ook dat de verbinding zeer onstabiel was (door continu aan- en afmelden van het modem). Na veel vragen en denkwerk komen ze eveneens tot de conclusie dat de problemen wel bij KPN moeten liggen. Ze sturen een KPN mannetje naar de wijkcentrale voor controle.

Na de controle word ik weer teruggebeld, hopelijk met een oplossing...

*RECLAMEBOODSCHAP* De service van Planet is dus vandaag erg goed, heb je problemen, bel nu, er is niet eens een wachtrij! :)
Pagina: 1