The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Als het echt alleen op het kunsstof zit dan is er niets aan de hand.
Verwijderd
Zorg er in ieder geval voor dat je niet iets raars doet, geen sponsjes, natte doekjes en dergelijke enzo.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Je hebt maar _ZO'N_ klein beetje nodig en alleen maar op de core...
maar ok, iedereen was ooit n00b
*insert signature here
edit:
TjarkVerhoeven, bij mij ging het ook in een keer goed. Was wel beetje zenuwachtig denk ik, want was gloednieuwe CPU. Maar gewoon nog even goed gelezen op GoT cq boekje en het is echt niet moeilijk.
dat is zo ongeveer hetzelfde als dat je leest dat sommige mensen geheugen modules er verkeerdom in krijgen
[ Voor 41% gewijzigd door internetinfo op 27-07-2003 23:48 ]
gewoon laten zitten want daar valt geen sluiting te maken.
Alcohol lijkt mij een veel beter plan
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
Alcohol is inderdaad beter als thinner. Thinner zal het laten smelten of er een lelijk iets van maken. Misschien kun je ontvetter gebruiken of wasbenzine. Dat is namelijk wat minder agressief. Maar zoals het daar zit kan het weinig kwaad hoor. Maar beter is wel om het er even af te halen. Je weet maar nooit...Wirf schreef op 27 July 2003 @ 23:43:
um... thinner jongens? vreet thinner niet als een gek door dat plastic heen? (doe maar eens thinner in een plastic bekertje, dat bekertje is dan binnen notime zn bodem kwijt)
Alcohol lijkt mij een veel beter plan
Verwijderd
Zorg in ieder geval dat je het NIET in de socketgaatjes wrijft!
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 23:57 ]
Heeft een processor nu echt koelpasta nodig? Op mijn koeler zit al zo'n vlakje van dat roze spuk, da's toch ook voldoende? Er zat een Athlon 1Gig op, die nu stuk is, maar dat kwam niet door de pasta
Verwijderd
Zelfs dingen als AS3 enzo geleidt niet. Zelfs water geleidt niet goed genoeg om echt problemen te geven met zo'n lage voltages.
En dat roze spul op de heatsink, controleer of dat geen plastic sticker is, anders is het gewoon koelkauwgom en heb je geen pasta nodig.
De vraag is niet of dat de koelpasta goed genoeg is voor de nieuwe proc maar de koeler zelf.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 23:59 ]
Verwijderd
Minder is beter
Thorry: daar kom je nog wel achter als je een lekkende waterkoeling hebt of Artic Silver op de brugjes/weerstanden/condensatoren bovenop je CPU smeert....
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 00:00 ]
Ja, een processor heeft tegenwoordig wel een of ander soort middel tussen de heatsink en de processor zelf nodig. Dat kan dus of dat roze spul zijn, of een koelpasta (dus niet allebei tegelijk zoals ik eerst deedliquid-orange schreef op 27 July 2003 @ 23:57:
Heeft een processor nu echt koelpasta nodig? Op mijn koeler zit al zo'n vlakje van dat roze spuk, da's toch ook voldoende? Er zat een Athlon 1Gig op, die nu stuk is, maar dat kwam niet door de pasta, en er komt straks een XP 2500+ op. Heeft die voldoende aan dat roze spul?
Let er wel op dat je dat roze spul maar 1 keer kunt gebruiken, daarna zal je al het roze spul eraf moeten halen en koelpasta gebruiken.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
hmmm, pasta en kauwgum?? is dat wat ? zalt es proberen binnenkort
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Vandaar mijn suggestie van thinner. Die roze koelkauwgum gaat er met andere middelen niet af. (Ja, ik heb idd alle andere zooi geprobeerdlameeuw schreef op 01 August 2003 @ 18:46:
En als je dat roze zootje eraf wilt halen kun je het oppervlak van je koelblok opnieuw polijsten... godverpiep wat een rommel is dat zeg...
hmmm, pasta en kauwgum?? is dat wat ? zalt es proberen binnenkort
Bovendien is je socket gemaakt van een thermohardende kunstof. En die kunnen (bijna) altijd tegen thinner. (alleen op die goedkope prutsbordjes zit een socket die niet tegen thinner kan)
Moderborden worden gewassen voor ze de soldeerstraat definitief verlaten..... met thinner! Dit laat namelijk geen sporen achter en lost alle zooi op.
Je kunt natuurlijk ook electrowash gebruiken asl je dat veiliger vindt.
Maar ik ga voor thinner, want dat is stukken goedkoper!
kleine edit.. tis een p4
[ Voor 12% gewijzigd door Devian op 11-08-2003 20:12 ]
https://wren.co/join/Devian
Zo'n grote bek en dan nog niet met een nuttig antwoord komenIk vraag me altijd af hoe mensen zo idioot kunnen zijn om met dat grei alles onder te knoeien...
Je hebt maar _ZO'N_ klein beetje nodig en alleen maar op de core...
maar ok, iedereen was ooit n00b
De goedkope koelpasta is niet geleidend ook al is het grijs.
Van ArticSilver en aanverwanten weet ik het niet want die gaan er nog al prat op dat er van alles aan metalen in zit.
Als je nog wat van die prut hebt liggen kan je er altijd een multimeter in prikken om te kijken of het geleidend is.
Senile! Senile Oekaki
Met één tube ASx kun je lachend 8 P4's insmeren, volgens mij nog meer ook omdat je echt bijna niets nodig hebt. Met AMD prosessoren (heatspreaderloos) kun je er nog veel meer doen. Één tube voor één processor is dus een klein beetje overkill.
On-topic:
Ik heb het al eerder gezegd, gebruik gewoon deodorant, het werkt echt perfect om die meuk te verwijderen. Thinner mag misschien wel goed zijn maar ik ben zelf niet bereid om het risico te nemen en aangezien er op mijn bureau altijd deo staat is dit voor mij de makkelijkste oplossing.
Deodorant laat 'vettige' resten achter en moet je niet gebruiken om schoon te maken. Alcohol/Spiritis is IMHO beter, maar ik ben geen expert wat dit betreft, heb nog nooit m'n socket schoon hoeven te maken omdat ik had geknoeid
...wil ik de processor wel eens zien!
Socket 468 is nog altijd AMD. (google op socket 468 en bij het eerste result staat al Socket A erbij..)
[q]
Jammer dat op de foto toch echt Socket 462 staat
[ Voor 37% gewijzigd door Wijnbo op 12-08-2003 13:31 ]
Verwijderd
good luck
Lekker handig ja, die agressieve troep. Het lost lak, verf en kunststoffen opVerwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 23:48:
ik gebruik zelf altijd aceton, werkt ook prima
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
maar als tie een hele tubbe op die cpu gesmeerd heeft is hij knap dom bezig geweest... zelfs mijn ma zou het niet voor elkaar krigen om die socket zo onder te smeren...
https://wren.co/join/Devian
Veel n00bs denken dat je de hele CPU lekker dik met pasta moet insmeren voor het beste resultaatDevian schreef op 12 August 2003 @ 17:09:
zelfs mijn ma zou het niet voor elkaar krigen om die socket zo onder te smeren...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
volgende keer gewoon alleen core heel dunnetjes insmeren
Nou nou, je stond zeker achteraan in de rij toen tact werd uitgedeeld, is het niet?_bas_ schreef op 11 augustus 2003 @ 20:15:
[...]
Zo'n grote bek en dan nog niet met een nuttig antwoord komen![]()
Ik wil het hier graag leuk & gezellig houden en zou het dus leuk vinden als jij daar ook aan meewerkt
Just pick a dead end and chill out 'till you die.