Toon posts:

[OC] Crash bij extreem zware belasting

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn setup is als volgt:

MSI K7N2G-ILSR
Athlon 2100+ AXDA (TBred B)
1Gb PC2700 PQI

Sinds de dag dat ik deze set heb (ongeveer een half jaar) heb ik de boel overgeklokt. De CPU loopt op 2700+ door de FSB op te krikken naar 166Mhz. Volgens velen met deze CPU moet dat geen probleem zijn.

Vandaag ging ik weer eens een SVCDtje encoden met CCE. Toen dit meermaals foutliep (freeze) werd ik achterdochtig. Prime95 maar weer eens geinstalleerd, torture test en voila, een crash na enkele seconden, pure freeze!

Ik heb reeds VCore opgekrikt naar 1,80V (meer ondersteunt mijn mobo niet) maar dat mag niet baten. Dat het mijn geheugen niet is weet ik vrij zeker, aangezien dit geheugen met Memtestx86 100% foutloos getest is.

De temperatuur van mijn systeem zal het ook niet zijn, aangezien mijn kast goed is gekoeld en mijn CPU niet boven de 50 graden uitkomt (mag geen probleem zijn, lijkt me zo).

Wat is het dan wel? Voor zover ik weet, moet mijn CPU deze snelheid aankunnen, is mijn geheugen prima en wordt er niets te warm. Wat is dan wel de oorzaak?

Wat me nog meer bevreemdt, is dat mijn systeem normalerwijs 100% stressed loopt (UD) en nooit crasht....

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
- Overclocks zijn nooit gegarandeerd. De ene CPU haalt het wel, de andere niet.
- Het is mogelijk dat door "slijtage", verergerd door overclocken, op den duur de hoogste snelheid niet gehaald wordt.
- Het kan ook aan het weer liggen...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie de post van pinockio idd, het kan altijd scheefgaan met oc'en, want het stresst gewoon componenten meer, dan wanneer het op stock speed zou lopen. Kan dus zijn, dat een bepaald onderdeel (voeding, mobo, proc, geheugen wat dan ook) het een beetje begint te begeven. Wat precies de oorzaak is, kan je alleen zelf uitvinden door onderdelen te vervangen/ te testen in andere configs, om te kijken of er dan geen crashes meer zijn. Meer ideetjes kan je zelf door logisch nadenken en door de DOC FAQ door te lezen op komen. Deze gaat iig dicht vanwege zelfwerkzaamheid.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.