[quantum 8 gig]

Pagina: 1
Acties:

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb hier een P166 met een asus tx97 mobo. Ik heb net effe linux geinstalleerd (rh 9) alleen bij het opstarten laat ie alleen het hele scherm vol LL en dan paginaatje onder elkaar zien. Ik heb al zitten zoeken in het boekje van het mobo maar ik kan het probleem niet vinden. Er zitten wel veel jumpers op het mobo, misschien dat daar iets niet goed staat, hij ziet de schijf wel goed als primary master. Weet iemand wat ik moet doen om de schijf goed te laten werken.

Het mobo maakt dan trouwens ook een lang biepend en aanhoudend geluid.

[ Voor 8% gewijzigd door schot op 27-07-2003 21:52 ]

• smvs
  • Niet online
waar de fuck heb je het over?
wat geeft die melding? linux of je bios?

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weet je zeker dat de kabel goed zit (dwz pin 1 op pin 1) dat kan die piep ervklaren.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Ik denk dat topicstarten met heel zijn scherm vol LI bedoelt, van LILO de bootloader van zijn RH distro.

Je zou een fdisk /mbr kunnen doen en daarna LILO opnieuw installeren, heb je hem trouwens gespecificeerd op /dev/hda1,2 etc of /dev/hda ?

BF2 stats Systemen

• schot
  • Laatst online: 27-09-2025
ja, je hebt gelijk kleintje dat is het. In ieder geval al super bedankt dat ik nu het probleem weet ;). Ik ik zal dat onderstaande even proberen. Maar kan ik lilo gewoon weer installeren vanaf de RedHat cd???????

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Ik weet niet hoe het bij de nieuwere versies van RH is (toch maar es proberen :) )
maar je kunt als rescue opstarten van die cd, dan moet je nog zorgen dat er in je /etc/lilo.conf iets van /dev/hda staat, nadat je dit hebt ge-edit kun je lilo starten en zul je zien dat hij zich in de MBR van je schijf 'installeert'. Suc6 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kleintje81 op 29-07-2003 00:32 ]

BF2 stats Systemen

Pagina: 1