Eindelijk weer een nieuwe putter gekocht, ik helemaal
. Een probleem alleen, bij het afspelen van mp3 met winamp 2.x hoor ik zeer vaak een zwaar irritant en zeer luid gekraak door de speakers meekomen, hetzelfde gekraak hoor ik ook tijdens dat 'leuke' inlog deuntje van Windows
. Natuurlijk eerst zelf ermee gestoeid, zover ben ik gekomen: Het gebeurt alleen wanneer er iets gelezen wordt van de schijven die ik aan de RAID 0 heb hangen op de P4P800, als ik mp3 afspeel van een niet RAID schijf hoor ik alleen af en toe wat als windows iets van de RAID hd leest. Installeer ik heel Windows op een niet RAID hd heb ik nergens meer last van, totdat ik bestanden van de schijf lees die op RAID zit.
Bij gebruik van WMP en Winamp 3.x hoor ik het gekraak niet meer, maar valt er om de zoveel tijd een stuk van het geluid weg, of stokt het beeld ff als ik met WMP een video bestand draai.
In het begin gebruikte ik de onboard soundkaart, maar ik heb nu een SB Audigy II gekocht, in de hoop dat het dan weg zou zijn. Helaas is het juist erger geworden.
Ik heb de schijven als volgt aangesloten: De eerste hd als Master op het Primairy RAID slot en de tweede HD als Master op het Secondairy RAID slot. Er zitten geen andere hd's op de RAID controller aangesloten.
Hier mijn complete config:
Asus P4P800 Deluxe
Intel P4 2,4 GHz 800 Mhz FSB
Kingston HyperX DDR333 512 Mb
2* WD 80,0 Gb 7.200t 8Mb cache op RAID 0
MSI FX5600 256Mb
Creative SB Audigy 2 Platinum
Heb ik iets verkeerd aangesloten of is er iets aan de hardware kapot,
Wie helpt mij.
Thanx
Raptor.
Bij gebruik van WMP en Winamp 3.x hoor ik het gekraak niet meer, maar valt er om de zoveel tijd een stuk van het geluid weg, of stokt het beeld ff als ik met WMP een video bestand draai.
In het begin gebruikte ik de onboard soundkaart, maar ik heb nu een SB Audigy II gekocht, in de hoop dat het dan weg zou zijn. Helaas is het juist erger geworden.
Ik heb de schijven als volgt aangesloten: De eerste hd als Master op het Primairy RAID slot en de tweede HD als Master op het Secondairy RAID slot. Er zitten geen andere hd's op de RAID controller aangesloten.
Hier mijn complete config:
Asus P4P800 Deluxe
Intel P4 2,4 GHz 800 Mhz FSB
Kingston HyperX DDR333 512 Mb
2* WD 80,0 Gb 7.200t 8Mb cache op RAID 0
MSI FX5600 256Mb
Creative SB Audigy 2 Platinum
Heb ik iets verkeerd aangesloten of is er iets aan de hardware kapot,
Wie helpt mij.
Thanx
Raptor.