Toon posts:

beste encoder met variable bitrate van wave naar mp3 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een programma om wave in mp3 om te zetten waar je dit in kunt stellen. En het aantal Kbyte/sec biterate kunt aan geven met de beste kwaliteit. Dit is om mijn wave collection om te zetten die ik later in adobe premiere gebruik. Met adobe premiere lukt dit niet.

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:32
Ik gebruik EAC om te rippen, maar dat heb je al gedaan.
Volgens velen is Lame de beste encoder. Download de echte Lame codec (dus niet andere rare mp3 codecs die je bij pakketjes en windows krijgt) en gebruik dan een programma als RazorLame om te encoden. Duurt wel iets langer dan een willekeurig musicmatch proggie, maar de kwaliteit is er dan ook naar.

Voor de proggies even zoeken op google, zo gevonden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zelf gebruik ik hier altijd de standaard Xing codecs voor die bij Audiocatalyst zitten. Klinkt altijd erg goed en het is makkelijk in te stellen :)

Verwijderd

ik vind zelf de dbpoweramp music convertor: http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm in combinatie met de lame codec erg relaxt. Je kan alles zelf instellen en het komt er zo uit.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:59
Terw_Dan schreef op 27 July 2003 @ 20:59:
Zelf gebruik ik hier altijd de standaard Xing codecs voor die bij Audiocatalyst zitten. Klinkt altijd erg goed en het is makkelijk in te stellen :)
Lekker advies! :r
Onvoorstelbaar dat er nog steeds mensen zijn die Xing gebruiken |:(

Xing is juist de encoder waar je VER van weg moet blijven! Er is er maar één en dat is LAME. Op dit moment is LAME 3.93.1 de laatste stabiele versie. Hier kun je LAME downloaden alsmede Razorlame wat een frontend is voor Windows om heel makkelijk muziek met LAME te encoden. Maar de beste manier is nog altijd LAME met EAC te gebruiken, dus wanneer je direkt vanaf CD mp3's wilt maken.

En een goede VBR is in te stellen (met Razorlame of via EAC) door deze switch te gebruiken: "--alt-preset extreme -F" (gemiddelde bitrate van 240 kbps) voor nagenoeg CD-kwaliteit en "--alt-preset standard" (gemiddelde bitrate van 170 kbps) voor wanneer je serieus ruimteproblemen hebt, maar toch aanvaardbare kwaliteit wilt. De "F" key zorgt er voor dat de bitrate niet onder de 128 kbps komt wat handig is voor sommige mp3-spelers die met bitrates onder de 128 kbps problemen kunnen geven. Zelf encodeer ik al mijn muziek met "--alt-preset extreme -F". Ik hoor op goede apparatuur geen verschil met de originele CD.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit loopt enkel uit op een opsomtopic van verschillende encode/rip/conversie stuffs, die je allemaal wel zélf bij download.com, tucows.wau.nl, google.com, etc.. kan vinden en zélf kan uitproberen. Eigen ervaring is nog altijd de beste ervaring, getuige de verschillende meningen hier en bovenal de onnodige en belachelijke flame van JazzySOB :)

Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.