Toon posts:

Windows XP en 2000 op 1 machine hoe te verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb standaard windows 2000 op mijn pc staan en heb nu als 2e partitie windows XP geinstalleerd. Hoe kan ik die weer weg halen? Want het blijkt niet te werken wat ik had gehoopt en nu kan ik ook niet meer in windows 2000 komen, want dan geeft ie een fout in winnt/system/config dat ie die niet kan vinden ofzo?

Hoe kan ik dit verhelpen?

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:09
Dan moet je eerst de bootsector weer naar die van Windows 2000 zetten op de volgende manier:
van Windows 2000 CD booten > recovery console > inloggen > fixboot intikken > rebooten

Als het goed is kan hij nu weer Windows 2000 opstarten. Hierna nog 2 dingen doen:
• De Windows XP map weggooien
• De Boot.ini op je C-drive (staat standaard verborgen) bewerken en daar de regel van Windows XP weghalen.

Als het goed is heb je Windows XP nu volledig verwijdert en start hij standaard weer Windows 2000 op.

Als het niet werkt kun je altijd de Windows 2000 setup opstarten en repareren met de setup. Dan installeerd hij hem overnieuw maar blijven je bestanden bewaard. Hierna moet je dan nog wel even de Windows XP map verwijderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Kix@$$ op 27-07-2003 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm k heb de windows 2000 cd-rom niet meer

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp iig ik zal het proberen en regel wel ff de windows 200 cd-rom

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dan kan je op bootdisk.com een bootdisk aan maken

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 18:28

grimson

domeingrommer

Kijk eens op het andere topic [rml][ Win2k+XP] \Windows\System32\Config\System missing *[/rml]
dan zal je zien dat je NIET de Windows2000 cd nodig hebt, en geen bootdisk.com :)

Verwijderd

Topicstarter
maar dat gaat toch niet want ik heb dus de NTLDR van windows 2000 nodig en daarvoor dus de cd-rom
Pagina: 1