Toon posts:

@Home regio 's-hertogenbosch

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier op @Home kabelinternet in Rosmalen. Eerder had ik hier altijd super internet, snelheden van 300 a 400 kb/s was geen probleem.

Nu had @Home eerder veel problemen in Vught (extreem traag, vaak helemaal af amper verbinding en verbindingen die onderbroken worden) daar zijn toen veel klachten over geweest. Het probleem daar is nu opgelost (zo goed als).

Nou vraag ik mij af of dat ze het probleem niet verplaatst hebben naar regio Rosmalen of groter 's-hertogenbosch.

Precieze omschrijving van het probleem:

DHCP - geen enkel probleem, hij pakt altijd meteen een verbinding.
DNS - ook geen enkel probleem, altijd te bereiken.

Ik zat hier met router en WLAN dus ik dacht dat dat het probleem zou zijn, maar ook als de PC direct aan het modem zit zijn er problemen.

Om de boel te testen had ik een ping -t aangezet naar mijn eigen router en naar www.xs4all.nl

Het gekke is, de ping wordt nooit onderbroken. Terwijl MSN bijvoorbeeld wel om de haverklap eruit schiet, maar in de ping zit geen enkele onderbreking.

Soms is het ook zo dat ik naar geen enkele website kan komen (zoekpagina kan niet worden geopent of pagina kan niet worden weergegeven) dan kan ik die website ook niet pingen terwijl de DNS lookup wel goed werkt.

Ik kan dan bijvoorbeeld wel op websites komen die ik net heb bezocht (zoals t.net) maar niet op een website waar ik niet op ben geweest. Op een andere PC kan ik dan niet op t.net komen maar wel op een website die daar net is bezocht.

Het probleem lijkt dus te zijn dat bestaande TCP/IP verbindingen blijven bestaan, maar nieuwe niet doorkomen. Maar als ik bijvoorbeeld iets download of bestand overzend via MSN dan komt ie soms tot 64 kb en dan kapt ie. Na 4 of 5 keer proberen gaat ie dan wel ineens. De snelheden zijn nog wel normaal.

Als ik niet op websites kan komen kom ik ook niet op home.nl en ook niet op de mailserver ofzo, maar kan wel de DNS bereiken.

Mijn vraag:

Kunnen mensen uit de regio Rosmalen of 's-hertogenbosch hier posten of zij ook van deze problemen hebben zodat we misschien samen @Home kunnen aanpakken zoals de in Vught hebben gedaan. Het lijkt zo te zijn dat tenzij mensen massaal klagen er helemaal niets gebeurt bij @Home.

Trouwens zijn deze problemen ongeveer 1 week geleden begonnen en heb ik dus eerst uitgezocht of het niet aan mij lag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 19:40 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
het inet is idd sloom
zit in veghel
zit ook achter een router en haal bijna nooit meer over de 200kb/s
ik dacht dus ook dat het aan de router lag,
toch maar eens gaan kloten met die kabels (door de muur enz :Z)
er was dus helemaal geen verandering,

mn ping bij gamespy zijn altijd heel hoog, (200 op zn laagst)
maar mn trillian blijft het gewoon doen,
mn resultaat bij speedtest.nl is ook echt gewoon bedroevend :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik hier met speedtest:

300 down
15.1 up
ping: 27 ms

• ixl85
whoe
download 283.0 KByte/sec
Upload 14.9 KByte/sec

vorigeweek en de week daarvoor haalde ik niet boven de 150!!!
maar dan nog vroeger haalde ik 450ofzo...
50euro is genoeg wat we betalen, dat ze er gvd maar iets aan gaan doen...

* ixl85 zal ff zn ping ook testen,bij speedtest lukt me dat nm nooit

de laagste van alle battlefield 1942 servers is 150, die daarna is 207 en de rest zit zowat op 230 of hoger...
en jah ik zit buiten mn firewall van mn router alles is goed ingesteld enz enz... (en nee emule staat niet aan, dan ozu ik pings hebben van 1400 :+)

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 19:17
Heb ook @home, in Rosmalen ook regio Den Bosch. Heb er zelf geen problemen me gehad. Download lag afgelopen donderdag nog goed rond de 380 kb/sec, en had verder niks qua connectieproblemen ofzo. Heb een paar weken eerder wel gezeik gehad met internet dat er wel eens een seconde of 10 tot een minuut uitvloog en dan weer ineens werkte. Heel irritant met spellen en downloads omdat de tijd vaak net lang genoeg was om de boel out te laten timen en je dus wordt gedisconnect. Pings zijn ook nog steeds goed. Draai btw een NT4 server 24/7 die dus altijd connectie heeft.

Edit:

Heb 2 kabelverbindingen die ik kan gebruiken, bij ene huis @home basis en bij andere breedband. Merk bij beide niks. Heb vorige week nog een lan gehouden op de basis verbinding en hadden met zn 3en een ping van onder de 20 8).

[ Voor 18% gewijzigd door FoOnEeN op 27-07-2003 20:00 ]

Verwijderd

@Home Vlijmen

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jul 27 2003 om 19:57:49 UTC+0200)

Download : 508.5 KByte/sec
Upload : 14.5 KByte/sec
Connection : 974.0 Conn/min
Ping test Nederland : 10.0 ms

Lijkt me redelijk goed dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 19:59:
@Home Vlijmen

(Overgenomen op Sun Jul 27 2003 om 19:57:49 UTC+0200)

Download : 508.5 KByte/sec
Upload : 14.5 KByte/sec
Connection : 974.0 Conn/min

Lijkt me redelijk goed dus :)
Heb je problemen gehad dan?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

@home Rosmalen hier, nergens last van en ook niet gehad.

Speedtestje zit er even niet in vanwege eMule :P.

• Booster
  • Laatst online: 19-05 17:18

Booster

Superuser

@home omgeving Rosmalen hier;

Wat betreft het verliezen van verbinding met MSN/ICQ, dat herken ik wel. Dit betekend meestal gewoon dat er een router uit ligt op de route naar de server waar je je aangemeld hebt.
(dit geld hier in ieder geval voor ICQ, MSN gebruik ik niet)

ICQ knalde er gisteren 3-4 keer uit, maar eMule en andere programma's draaide prima door. Surfen gaat meestal ook prima terwijl ICQ eruit knalt, je surf probleem kan ik dus niet verklaren.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• ixl85
Booster schreef op 27 juli 2003 @ 20:21:
@home omgeving Rosmalen hier;

Wat betreft het verliezen van verbinding met MSN/ICQ, dat herken ik wel. Dit betekend meestal gewoon dat er een router uit ligt op de route naar de server waar je je aangemeld hebt.
(dit geld hier in ieder geval voor ICQ, MSN gebruik ik niet)

ICQ knalde er gisteren 3-4 keer uit, maar eMule en andere programma's draaide prima door. Surfen gaat meestal ook prima terwijl ICQ eruit knalt, je surf probleem kan ik dus niet verklaren.
wat zijn je snelheden?
ook last van hoge pings en downloads niet boven de 200???

• Booster
  • Laatst online: 19-05 17:18

Booster

Superuser

Mijn snelheden zijn prima, downloads rond de 300-400. Pings zijn redelijk okee.
(in rust 30 ms naar T.net)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 19:39:
Mijn vraag:

Kunnen mensen uit de regio Rosmalen of 's-hertogenbosch hier posten of zij ook van deze problemen hebben zodat we misschien samen @Home kunnen aanpakken zoals de in Vught hebben gedaan. Het lijkt zo te zijn dat tenzij mensen massaal klagen er helemaal niets gebeurt bij @Home.
Wat verwacht je van je ISP? Je hebt geen duidelijke klacht, ik bedoel je zegt zelf soms gebeurt er dit, soms weer dat. Het is dus niet iets overduidelijks wat je van afstand kan zien lijkt me zo (je zegt zelf dat je ping niet wordt onderbroken). Wie weet wat er aan de hand is, je zal best een probleem hebben.

Dus wellicht kan je eerst eens bellen met @Home.

Verwijderd

Ik zit hier in Sint-Michielsgestel :), heb nog nooit problemen gehad met @home eigenlijk en downloadsnelheden zijn nog steeds lekker hoog (400 kb/s bij snelle servers).

Verwijderd

@home Den Bosch / Brugstraat
Download 346.1 KByte/sec
Upload 15.3 KByte/sec
Connection 434.0 Conn/min
Ping test 26.0 ms

nooit problemen met @home gehad..................

een kennis van me heeft in Rosmalen wel problemen, kan vaak het internet niet op en helpdesk weet ook geen oplossing ( behalve alles resetten dan)

• IceStorm
  • Laatst online: 18:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Speedtestje:

(Overgenomen op Sun Jul 27 2003 om 22:04:31 UTC+0200)

Download : 342.4 KByte/sec
Upload : 14.8 KByte/sec
Connection : 670.0 Conn/min

Ping naar t.net: avg 7 ms

Verwijderd

Ik woon zelf in Boxtel en heb al 7 maanden problemen.
heb inmiddels al een nieuwe modem gehad en ze hebben het signaal tig keer gecontroleerd
Maar mijn verbinding blijft wegvallen. Elke dag een 10tal keer voor 1 minuut of zo.
Het is nog steeds in behandeling en ze willen maar niet toegeven dat het probleem bij @home ligt.

Verwijderd

@home in Best (dbosch omgeving) en speedtest geeft altijd rare dingen bij mij :p

(Overgenomen op Mon Jul 28 2003 om 00:55:05 UTC+0200)

Download : 757.8 KByte/sec
Upload : 8.5 KByte/sec
Connection : 926.0 Conn/min
Ping test Nederland : 17.0 ms

dat soort zooi, maar in de praktijk nog nooit problemen gehad, downloads zijn stabiel 300 kb/sec en ping tijden in nederland rond 10-20 ms.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 00:55 ]

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 13:37

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Goh, veel mensen uit Rosmalen hier :+
* WHiZZi komt ook uit Rosmalen

Maar bovenstaande probleem lijkt eerder een DNS probleem dan een probleem van de verbinding zelf. Je zou eens een andere DNS server kunnen proberen.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb in regio Den Bosch maandenlang connectieproblemen gehad: snelheid was als er verbinding was wel goed alleen het hebben en houden van een verbinding was slecht tot onmogelijk...
Na alles geprobeerd te hebben (kabels, software, netwerkkaart enz.) kwam @home er toch achter dat er schijnbaar 'iets' niet goed zat bij hun.
Ik heb mijn Com21 ingeruild voor een Motorola en de problemen zijn (met af en toe een uitzondering) helemaal verdwenen. Volgens @home heeft dit te maken omdat Motorola gebruik maakt van een (ander gedeelte van) ander netwerk. Of het klopt weet ik niet maar mijn problemen zijn wel over...

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 13:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik herken deze problemen ook. Zat met @home in Boxtel. Vaak dat modem te druk belast zodat ikzelf niks meer kan. Dan ligt de verbinding voor een minuut plat. Soms knalt ie er helemaal uit. Bij de helpdesk zeggen ze dan dat ik meteen moet bellen. Maar zo gauw je contact hebt en ze weten je naam en systeemnaam resetten ze je modem :( Ik zelf ga nu naar een ADSL abbo bij demon aangezien ik verhuisd ben naar Den Bosch zelf en ik geen vertrouwen in heb dat @home goed loopt. Mijn broertje heeft het beste vergelijk. Die zit in Regio Tilburg met @home en komt regelmatig thuis in Boxtel. In Tilburg geen problemen met @home en MSN maar in Boxtel dus regio Den Bosch niks anders als wegvallen van MSN en trage verbindingen. Dit alles met een Com21. Ik had ook al aangegeven bij @home dat ik een ander modem wilde maar dat kon niet volgens hun :(

Je hoeft trouwen van de helpdesk niks te verwachten qua oplossingen. De keren dat je iemand tegenkomt die echt weet waar hij het over heeft zijn zeeeeeeeer zeldzaam. Probeer in het vervolg meteen doorgezet te worden naar tweede lijns support. Dan heb je kans dat je nog enigzins redelijk geholpen wordt.

*empty*

• hemiparo
  • Niet online
Tegenwoordig lijken de medewerkers van de helpdesk wel verplicht hun standaard lijstje stap voor stap met je door te lopen. Volgens @home omdat het te vaak gebeurd dat er storingen onstaan door 'ondeskundig' gedrag van de gebruiker. Misschien waar maar laat de helpdesk dan ook deskundig zijn als dit het probleem niet is...

Verwijderd

ben bang dat de helpdeskmedewerkers niet zo deskundig zijn als jij hoopt
zeker niet de eerste lijns helpdesk
die moet je gewoon door een standaard helpdeskproggie heen werken daarna wordt er soms echt actie ondernomen door iemand uit de 2e lijn

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Ik zie niet wat het probleem is hoor hier in de buurt van Den Bosch is de speed prima op dit moment (heb meer laatst van irritant $#@$#@ routing van @home naar duitsland):

(Overgenomen op Mon Jul 28 2003 om 08:19:37 UTC+0200)

Download : 452.0 KByte/sec
Upload : 13.7 KByte/sec
Connection : 383.0 Conn/min
Ping test Nederland : 38.0 ms

Vind wel dat de upload hier in de buurt echt brak is vaak maar ~10-12kb/s

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 10:17
@Home Boxtel

Heb ook weer problemen sinds een week of twee. 't was een paar maanden best goed, maar tis nu weer een ramp. Gister een aantal potjes battlefield proberen te spelen maar 't viel niet mee. Toch maar weer bij @home gaan klagen en misschien dat ik dit keer wel een nieuw modem krijg...

• hemiparo
  • Niet online
hemiparo schreef op 28 juli 2003 @ 08:12:
Tegenwoordig lijken de medewerkers van de helpdesk wel verplicht hun standaard lijstje stap voor stap met je door te lopen. Volgens @home omdat het te vaak gebeurd dat er storingen onstaan door 'ondeskundig' gedrag van de gebruiker. Misschien waar maar laat de helpdesk dan ook deskundig zijn als dit het probleem niet is...
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 08:20:
ben bang dat de helpdeskmedewerkers niet zo deskundig zijn als jij hoopt
zeker niet de eerste lijns helpdesk
die moet je gewoon door een standaard helpdeskproggie heen werken daarna wordt er soms echt actie ondernomen door iemand uit de 2e lijn
Volgens mij zei ik dat toch ook :) ... maar het is een feit dat er te veel met 'lijstjes' gewerkt word. Zeker als je zelf toch wel een beetje weet wat je aan het doen bent kan dit nogal frustrerend zijn. Helaas is @home (net zoals andere kabelaars) nog steeds de enige die een vergelijkbaar product in een regio aan kan bieden...

• Tarmelane
  • Laatst online: 12-02-2024
ook @Home Boxtel, en sinds dat ik er twee pc's op heb staan alleen maar gekloot mee... Kannie MSN 6 ook niet "aan", want "Knalt" het internet er uit. Meestal werkt het weer na 'n paar minuutjes maar is wel minder dat ik geen msn 6.0 aan kan :'( terwijl ik geen problemen heb met 5.
Volgens mij zit het er aan dat ik te veel data verzend tijdens b.v. het inloggen van msn 6. Gebeurt namelijk ook als ik weer 'n kennis aan het afzeiken ben op msn en veel text verzend.

zuigt zwaar..
EDIT: Vriend van me heeft basis internet en bij hem werkt alles verbazend goed by the way. Nichtje van me 't zelfde geval, alleen bij breedband zit het gekloot denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Tarmelane op 28-07-2003 11:21 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:41

Wildfire

Joy to the world!

Voor dit soort vragen is er het algemene @Home problemen topic - [rml]Het grote @home problemen topic [ deel 3][/rml]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• FoOnEeN
  • Laatst online: 18-05 19:17
Ik heb hier basis én breedband in Rosmalen. Breedband loopt op een Com21 modem en de basis op een nieuwere Motorola. Ik moet zeggen dat de Motorola modem op hetbegin erg veel gezeik vertoonde. Om de paar uur disconnecte ie en lag hij er vooor een uurtje wer uit ofzo. Dit was echter alleen in het begin, nu doet ie het prima. De Com21 modem ligt er soms wel eens een minuut uit maar dit wisselt heel erg, het tijdstip waarop dit gebeurt dan.

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-04 20:27
Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 22:08:
Ik woon zelf in Boxtel en heb al 7 maanden problemen.
heb inmiddels al een nieuwe modem gehad en ze hebben het signaal tig keer gecontroleerd
Maar mijn verbinding blijft wegvallen. Elke dag een 10tal keer voor 1 minuut of zo.
Het is nog steeds in behandeling en ze willen maar niet toegeven dat het probleem bij @home ligt.
Ik heb ook hetzelfde probleem, en ja, ik woon ook in Boxtel. Ze zijn de laatste dagen echt enorm aan het prutsen. Mijn verbinding valt zo eens per uur weg. Ik zal vandaag ook eens gaan bellen. PS: ik heb zelf een com21, de nieuwe schijnen beter te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
PolarBear schreef op 27 juli 2003 @ 21:24:
[...]

Wat verwacht je van je ISP? Je hebt geen duidelijke klacht, ik bedoel je zegt zelf soms gebeurt er dit, soms weer dat. Het is dus niet iets overduidelijks wat je van afstand kan zien lijkt me zo (je zegt zelf dat je ping niet wordt onderbroken). Wie weet wat er aan de hand is, je zal best een probleem hebben.

Dus wellicht kan je eerst eens bellen met @Home.
Ik verwacht helemaal niets van ze, ik bel ze tegenwoordig iedere week om al te zeuren want ze hebben een email adres van mij 2x uitgegeven. Iemand anders heeft dus hetzelfde email adres als ik heb 8)7 en de mailtjes komen constant bij de verkeerde aan, dus ik ontvang zijn mailtjes en hij de mijne.

Ik heb ook al regelmatig gebelt maar ze zeggen zelf geen problemen te kunnen vinden en ook dat er nog niet veel klachten geweest zijn. Nou ken ik iemand die dus in Vught ook extreem veel problemen had en dat zeiden ze daar dus ook.

Nu blijkt dus wel weer dat er meer mensen zijn die problemen hebben. Toch maar weer eens bellen....

(En dat de ping niet onderbroken wordt betekent eigenlijk niet eens zo gek veel, het is alleen een bevestiging voor mij dat het probleem niet bij mij ligt omdat het dus goed bij de modem vertrekt en ook iets terug komt.)

Ik beschrijf ook alleen de symptomen maar het is dus duidelijk dat er ergens een server de boel fucked.
Wildfire schreef op 28 July 2003 @ 12:33:
Voor dit soort vragen is er het algemene @Home problemen topic - [rml]Het grote @home problemen topic [ deel 3][/rml]
Dit is iets te specifiek voor zo'n groot topic.
WHiZZi schreef op 28 July 2003 @ 06:50:
Goh, veel mensen uit Rosmalen hier :+
* WHiZZi komt ook uit Rosmalen

Maar bovenstaande probleem lijkt eerder een DNS probleem dan een probleem van de verbinding zelf. Je zou eens een andere DNS server kunnen proberen.
Nog een keer lezen, de DNS werkt prima, is altijd goed te bereiken en ik heb ook een alternatieve DNS van Demon internet ingesteld die ook altijd goed werkt.

Ik heb hier al tig jaar @home, zou het zo zijn dat de oude modems problemen hebben met de nieuwe soorten abbo's? Heel lang nooit problemen gehad (bij Chello in Eindhoven was het erger) en super snelheden, nu ineens in Vught gekut en in Rosmalen gekut.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 17:05 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Andanks dat de startpost groot en uitgebreid is, past dit onderwerp prima in het algemene @home topic.
[rml]Het grote @home problemen topic [ deel 3][/rml]

Daarnaast, het is niet de bedoeling om een opsomtopic te crieeren. Gelieve dus ook geen speedtests te posten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.