Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Het snijden in een plastic frontje.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.625 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Het kan misschien wel zijn dat deze vraag al eens eerder is gesteld maar ik kan na 300 posts het antwoord nog niet vinden, dus daarom vraag ik het.

Wat is de beste manier om een vierkantje in een frontje te maken ? dit vierkantje is iets groter dan een USB stekker daarom is het nog moeilijker. :D

Alvast bedankt,

Groeten Freek

p.s iemand nog een voorbeeld voor een transfer pannel ? dat zou ook wel makkelijk zijn :P

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Stanleymes doet wonderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 27-07-2003 19:17 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Krijg je dat wel door zo'n dik frontje ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 19:18 ]

Verwijderd

Wat je kan doen (hangt van de dikte af) is eerst een gaatje boren, dan een ijzerdraadje (dun) aan een 9 volt batterij of accu en snijd je zo erdoorheen.

Bij de hobbyshop hebben ze daar van die kant en klaar dingen voor met dun ijzerdraadje stuk ijzer om te spannen, batterijhouder met schakelaar. Op die manier kun je heel erg precies figuren en gaten in je front maken.

Is je front echter te dik dan zul je een wipzaagje moeten gebruiken (een kutwerk)

Je kan ook boren en vijlen (ook kutwerk)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 19:19 ]

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Met een dremel gaat het ook uitstekend. :7

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

gaatje boren en uitvijlen (met de hand, of met een powervijl/dremel)

Verwijderd

Topicstarter
agent327 schreef op 27 July 2003 @ 19:19:
Ik zei net dat het een USB stekker formaat heeft en dat het waarschjnlijk niet werkt met een dremel. Of heb je er zelf ervaring mee ?

• jotheman
  • Laatst online: 24-11 20:22

jotheman

Was like that when I got here!

agent327 schreef op 27 July 2003 @ 19:19:
Daarmee moet je uitkijken dat 't niet smelt, maar 't kan wel ja. Ik zou 't ook gewoon met een Stanley-mes doen, en dan vaker snijden, dan wordt 't mooi recht en kun je 't mooi bijvijlen. eventueel met een figuurzaagje maar ik persoonlijk vind 't daarmee nog altijd moeilijk om recht te zagen. Suc6 :)

I see dead pixels...

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mijn schakelaars waren 1x2 cm, maar al doe je eerst met de dremel een gat/gaatjes boren, dan kan je daarna met een mes de fijnafwerking doen

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tja.. Ik zou het met een klein gaatje boren doen en dan met een figuur zaag de rest uitzagen.. is zo'n 10 min. werk denk ik...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mits je geen aluminium/lian-li kast hebt ;p:
Gaatje boren en dan met een dun stanleymesje (dus eigenlijk niet een stanleymes, want dat zijn die grote metalen dingen) randjes afsnijden. werkt perfect.
Je kan natuurlijk eerst altijd even oefenen op een oude 486 die in de hoek staat te rotten oid :)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Smelten met dat draadje lijkt mij een goeie oplossing...

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu aan't proberen met stanley mes maar is tijdrovend karwij :D ik denk dat ik morguh ff bezig ga met gaatjes boren.

Btw ik test al uit op een frontje die ik over heb. Btw het is een frontje wat je normaal ipv je cdrom speler hebt.

Verwijderd

Figuurzagen... zo klaar... :)

Verwijderd

Topicstarter
Alleen met een figuur zaagje krijg je het nooit zo recht.

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 12:34

vegterb

[ZzZ]Vighter

Laat even of het gelukt is, misschien foto's of zo? Kun je die frontjes niet bestellen en dan vragen of ze er een vierkantje in zagen?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb mijn gaten (2x usb en 4x voor schakelaars) gemaakt door eerst te boren en daarna te vijlen. Duurt ff voor je een mooi resultaat hebt, maar wel het mooist!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
Kheb de verschillende dingen:

- 1 Diskette frontje die gemod is met 2 schakelaars erop.

- 1 CD-Rom frontje waar nog 2 USB Stekkers op moeten komen , en er zitten nu al audio in en out op.

Weet iemand nog iets ervoor op, wat bijna geen geld kost ?

Voor de rest heb ik nog wel meer gemod maar dat is nu ff nie belangrijk.

Verwijderd

gewoon iets te krap zagen/snijden en dan vijlen wordt denk ik het mooist.

figuurzaag kan wel recht, wellicht dat jij daarmee niet recht kan zagen..... :P

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nog ff over dat stanleymes, ik kom er mee door vrij dikke materialen.
Je krast eerst (op de achterkant!) het vierkant, maakt niet uit of de lijnen wat verder doorlopen, als je je vierkant maar duidelijk ziet.
Snij een keer of 2 over die lijnen, en snij dan alleen nog maar de kanten van het vierkantje steeds dieper uit.

Word wel lekker strak over het algemeen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik nu we ff proberen , zit me hier toch te vervelen dus. :D

Verwijderd

Je bent nu anderhalf uur aant snijden... issut al gelukt? :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

paar gaatjes in het midden boren en met sleutelvijltjes vijlen ...

Iperf

Verwijderd

fish schreef op 27 July 2003 @ 21:44:
paar gaatjes in het midden boren en met sleutelvijltjes vijlen ...
idd zo doe ik het ook. heb net nog 2 uurtjes geleden zelfde formaat gaatje in mijn nieuwe backpanel van mij omgebouwde lian-li gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou , mij is nie echt gelukt, toen d8 ik laat ik maar ff met bijteltje proberen, ik d8 dat gaat toch nooit goed. En ik had gelijk sloeg paar keer en frontje doormidden :P Gelukkig was dat toch maar m'n test frontje. Alleen er moet toch wel iets makkelijkers zijn dan dat ?

Verwijderd

Topicstarter
Btw, weet iemand nog iets voor m'n kast kheb nu hetvolgend erin:

- Biohazard aan zijkant ruitjuh
- 3 casefans
- 1 Blowhole bovenop
- Blauwe CCFL
- Handvat bovenop
- 2 schakelaars voorop 1 voor alle fans 1 voor m'n ccfl
- transfer pannel komt nog (gaat deze topic over :P )
- Kast silver gespoten

En ik wil het liefst zo weinig mogelijk aan m'n kast uitgeven.

.:mod:. : Zet die contactinfo gewoon in je profiel dan is spammen overbodig

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 11:00 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb es een gat gemaakt in zo'n frontje door eerst te boren en daarna met een soldeerbout de rest weg te smelten.. werd precies een mooi rechthoekje.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

als je niet weet hoe je een gaatje maakt in een plastic frontje, moet je dan wel gaan casemodden?

probeer eens een heetgestookt aardappel mesje

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
AtomicShockwave schreef op 27 July 2003 @ 23:35:
als je niet weet hoe je een gaatje maakt in een plastic frontje, moet je dan wel gaan casemodden?

probeer eens een heetgestookt aardappel mesje
Ik ben bang dat ik je een beetje gelijk moet geven :) wees eens een beetje creatief... stook een oude usb aansluiting heet en duw hem ertegen aan, beetje veil werk en het is perfect.

En over dat het met een dremel niet lukt, ik heb een complete ak-47 uit een 5,5 inch plate gefreesd ;)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 20:07

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Het probleem met een dremel die ik ondervond met dit soort werkjes, was dat die slijpschijfjes te groot waren, dus de diameter was groter dan bijv. zo'n vierkantje voor usb. Maar je hebt een opzet stukje van dremel, dat is een asje met aan het einde ipv zo'n slijpschijfje, een soort getand schijfje van halve cm doorsnede. Lijkt zeg maar op een cirkel zaag, werkt perfect. (mensen die denken dat de tanden van dat ding te ruw zijn, en dus plastic afbreken; de toeren van een dremel zijn te hoog, ik heb meters (letterlijk) plexiglas er mee bewerkt (0.8cm dik)), ideaal voor dit soort, echt je moet wel een dremel hebben.

Verder, de goede ouwe figuurzaag, is met plastic niet zoveel werk zou ik denken....

T60P Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al van alles geprobeerd dus ik ben cker wel creatief geweest, alleen er zijn nu al stuk of 3 van die cd-rom frontjes doorheen gegaan, en ik heb er niet meer zoveel. En misch ben ik nie zo slim in het snijden van plastic, en daarom is dit forum ook gemaakt om andere mensen te helpen.

Dus een opmerking van dat ik beter helemaal niet moet gaan casemodden vind ik dan werkelijk nergens op slaan. Kheb nu al heel wat dingen met m'n kast gedaan, en is allemaal gelukt.

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

http://www.schaeffer-apparatebau.de/

Als je ietsjes meer te besteden hebt kun je het dit bedrijf op maat laten maken van aluminium...
Op de site staat het programmaatje "FrontPanel designer" (frontplattendesigner > download).
Daarmee maak je je eigen ontwerp (evt. inclusief gedrukte tekst). Via het programma kun je de kosten berekenen en de bestelling plaatsen.

Bij mij kwam een dubbel front (dus ter grote van 2 van die plastic dingen 5,25) op 25 euro.
Dat was met twee ronde gaten voor knoppen, 1 groot gat voor een LCD en een gesneden "fanguard" plus een gedrukt logo.

De verzendkosten naar Nederland zijn ca. 10 euro.

Een enkel frontje met slechts 2 gaten voor USB kan al voor zo'n 10 euro...

[ Voor 15% gewijzigd door kazz1980 op 28-07-2003 10:11 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

Topicstarter
hey kheb nu dat progje gedownt alleen wat zijn de afmeetingen van zo'n plaatje ? Ik weet ze niet precies. Ik denk dat ik dat progje ga gebruiken voor een mal, het is een vet handig progje thnx.

Verwijderd

Topicstarter
och ik zie nu dat je hem ook in milimeters kon zetten , dat kan ik wel ff opmeten :D

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 10:24:
och ik zie nu dat je hem ook in milimeters kon zetten , dat kan ik wel ff opmeten :D
Precies...wou ik je net zeggen...

Het progje is inderdaad reuzehandig! Ook enkel voor het maken van ontwerpen voor jezelf.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

Topicstarter
Eerst gebruikte ik altijd Autocad 2004 die is ook reuze handig ! :D

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
werken deze bovenstaande tips ook voor het bewerken van plexiglas?

want mijn ervaring met een dremel ik plastic is dat dat smelt door het hoge toerental.....

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand toch ff de maat doorgeven kheb hier geen 1 ding om mee op te meten, benk allemaal kwijt geraakt door casemodden :D :S

Btw. ik denk dat plexiglas en plastic bijna hetzelfde is als je het gaat snijden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 10:57 ]

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
Gisteren ook ff aan het spelen geweest. LCD in een frontje gestopt. Gedaan met een hobbymesje en een vijl om de boel netjes op maat te maken. Vooral dat vijlen is een veel werk en duurt lang maar het resultaat is best netjes.
Heb direct maar ff voor een dremel gekeken. Bij de kijkshop hebben ze die dingen al voor 20 euro, geen dremel maar zo'n flexibelekop lijkt me erg makkelijk. Staat er ook een bij van 30 ... die was zondag ook 30 alleen was die toen afgeprijst van 80 dat is waarschijnlijk nu het melden niet meer waard :?. Denk dat ik die van 30 maar ga aanschaffen, denk dat het stukken sneller gaat met een dremel dan met zo'n hobby mesje.

Lekker belangrijk

• Parcye
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

Een oude electrische tandenborstel.... haal de borstel er af en monteer er een geslepen warmte steen op, maak de steen warm en gaat uw gang. De warmte steen maakt een groev in het plastic en het plastic zacht, daarna is het met een simpel mesje zo door gesneden en heel netjes

OVer de kijkshop... wat is het grote verschil met die tools?!? En is de flexibele aandrijf slang handig?

[ Voor 17% gewijzigd door Parcye op 29-07-2003 09:33 ]

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m´n logo aan de zijkant van m´n kast ook gemaakt met de flexibele slang, is wel reuze handig, kun je alles zien wat je doet, en heb je niet zo´n groot ding in je handen. Bij de Aldi (nee geen geintjes ding is redelijk goed) kun je hem kopen voor 29,95 en dan zit er zo´n flexibele slang bij aan.

• Parcye
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

Welk merk is die van de ALDI?

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

aftekenen, gewoon met een pen oid

kleine gaatjes erin maken
en uit vijlen met sleutelvijltjes ja :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Ik heb een gat geboord, deze tot ongeveer de juiste afmetingen uitgesneden met een kartelmes, en het met vrij grof schuurpapier afgewerkt tot de goede maat rechthoek.
Had wel een lamme pols na het snijden, en heb ook een aardig tijdje met het schuurpapiertje gezeten... maar het lukt wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Euh ik kijk zo wel ff kheb hem nog in de garage liggen duzz, en btw kheb weer iets geleerd. Maak nooit je powerknop eenl ichte kleur :P

Verwijderd

Topicstarter
Dat merk van de ALDI is Top Craft, je krijgt er zo'n heel koffertje bij met allemaal bitjes, zo'n staaf om hem op te hangen en zo'n slang.

Verwijderd

Een stappenplan vierkant gat maken voor dummies:
  • Je tekent het af.
  • Gaatjes boren
  • Overtollig grof materiaal wegsnijden/zagen.
  • Klein materiaal weghalen met kleine vijltjes.
  • Rand glad maken met schuurpapiertje.
Plastic bewerking staat ook in de faq: Het snijden ... in plastic
Verder:
- goede ondergrond / vastklemmen
- bovenkant afplakken ivm krassen
- lage snelheid ivm smelten van materiaal
- hoge snelheid + lage aanzetdruk ivm knarsen/breken
- fijne metaalzaag ivm happen van de zaag en breken van materiaal
- spiraalboor', 90' snijhoek (bot metaalboortje / steenboortje)
- boor/zaag koelen/smeren

http://www.mecolin.nl/acrylaatbewerking.htm

GoT-search: plexiglas bewerken:
- [rml][ CM] Tips voor bewerken van perspex[/rml]
- klein gat boren in plexiglas
- [rml][ CM] Plexiglas zagen???...[/rml]
- is plexiglas goed te bewerken?
- ik wil een weten hoe je plex glas het mooist snijd
- [rml][ CM] Plexiglas zagen???...[/rml]
- [rml][ Custom Case] Plastic, hoe te smelten/snijden/etc...?[/rml]
- [rml][ BC3] Plexiglas vormen/bewerken[/rml]
- Hoe makkelijk plexiglas ( acryl glas ) te bewerken
- acrylaat/polycarbonaat bewerken.

Voor de maten van xxxx stekker: meet het op.
Electrisch aansluiten van frontpaneel: fpio_design_guideline.pdf en de handleiding van het moederbord.

Als dat allemaal niet werkt of genoeg info is: koop een kant-en-klaar drivefrontje voor je front I/O connecties: http://www.chieftec.com/images/35-usb-cover.jpg of laat de mod doen door een ander (haal bijv. je front eraf en neem hem mee naar een hobbywinkel / bouwhandel / scoutingclub).

Dit leidt verder nergens heen, behalve te vaak offtopic, dicht dus.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 05:39 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.