[DVD] Zeer slechte DVD Performance AOpen 1240 ASH

Pagina: 1
Acties:

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb nu al 'n jaar of wat deze dvd lezer, 12x40 speed van aopen. Nu heeft deze nooit echt lekker dvd's gedraaid maar meestal na wat moeilijk doen deed hij het toch wel stabiel (Video, +RW). Nu heb ik echter laatst een data-dvd gebrand en deze doet het erg slecht, een divx ervan weet hij niet stabiel te draaien.

Nu heb ik getest met nero en krijg ik het volgende, verontrustende plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/foort/aopen-dvd.gif

Wat is er hier aan de hand? :?

systeem: chaintech zenith 7njs met palomino 1800+, 512MB Viking DDR333, 1x HD op Primary IDE, 1x Liteon brander en 1x aopen dvd op secondary, AOpen is master.

P.S. R24 is de nieuwste firmware, dat maakte niks uit :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door MahRain op 27-07-2003 18:45 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:20
misschien een vaag ideetje hoor, maar is het loopwerk niet gewoon ontzettend vies? probeer hem eens schoon te maken met zo'n schoonmaak cd

en heeft hij dezelfde problemen met legale cd's?

• MahRain
SyS_ErroR schreef op 27 July 2003 @ 18:45:
misschien een vaag ideetje hoor, maar is het loopwerk niet gewoon ontzettend vies? probeer hem eens schoon te maken met zo'n schoonmaak cd

en heeft hij dezelfde problemen met legale cd's?
Met normale cdroms heeft hij geen problemen, getuige het volgende plaatje:

Normale CD performance
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/foort/aopen.gif

[ Voor 4% gewijzigd door MahRain op 27-07-2003 18:46 ]

• SyS_ErroR
probeer eens een ander merk cd's.. mijn pioneer dvd speler _had_ problemen met sony cd's.. die pioneer is inmiddels dood :P

• MahRain
SyS_ErroR schreef op 27 July 2003 @ 18:47:
probeer eens een ander merk cd's.. mijn pioneer dvd speler _had_ problemen met sony cd's.. die pioneer is inmiddels dood :P
Dit is idd een Nashua gebrand op een NEC ND1100A, ik ga eens even wat testen met een Verbatim DVD+RW van een Philips DVDR880 en met een normale videoDVD en de resultaten hier posten.

• SyS_ErroR
ik w8 :Y)

• MahRain
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/foort/aopenrw.gif

Verbatim DVD+RW gemaakt met een Philips DVDR880 (dvd videorecorder). Belabberde performance? :?

Bij het proberen te testen met Minority Report DVD2 krijg ik "READ OF SCRAMBLED SECTOR WITHOUT AUTHENTICATION (056F03)"

Ik ga het nog 'ns proberen met wat andere originele DVD-Video bestanden, maar iemand al enig idee wta er met die drive is? :?

Bij het invoegen van een DVD Video (American Pie) krijg ik eerst "zoem" (opspin) "klik" helemaal stil, dat een paar keer na elkaar en dan helemaal niks meer, windows ziet ook geen schijf. Even open en dicht en nu is hij wél aan het benchmarken dus daar komt zo ook een plaatje van :?

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/foort/aopenvideo.gif

Na de 2e keer erin dus :?

[ Voor 38% gewijzigd door MahRain op 27-07-2003 19:29 . Reden: Het laatste nieuws! ]

• SyS_ErroR
Heel erg vaag :S

Heb je misschien nog een ander systeem waar je hem in kan testen? Of misschien een keer een format c: oid?

• MahRain
SyS_ErroR schreef op 27 July 2003 @ 20:00:
Heel erg vaag :S

Heb je misschien nog een ander systeem waar je hem in kan testen? Of misschien een keer een format c: oid?
Dit doet de drive al in verschillende systemen en configuraties. Zou de drive kapot zijn of weet iemand van een issue met die drive?

• SyS_ErroR
ik denk dat die dvd drive aan t doodgaan is.. zeker weten doe je pas als je een nieuwe hebt :)

suc 6 iig!
Pagina: 1