Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!
Verwijderd
[ Voor 172% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 17:13 ]
Probeer deze te installeren (XP versie)
/edit
(waarschijnlijk op je C:\ schijf) NTLDR vervangen, misschien ook NTDETECT.COM
[ Voor 31% gewijzigd door grimson op 27-07-2003 17:16 ]
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
Nu kan je proberen om XP over Xp heen te installeren
Verwijderd
idd je moet altijd het meest recente besturingssysteem als laatste installerenIcey schreef op 27 juli 2003 @ 17:12:
eerst 2000, en dan XP.
Nu kan je proberen om XP over Xp heen te installeren
Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!
Waarom moeilijk doen, doe gewoon de repair optieSyndicaat schreef op 27 July 2003 @ 17:20:
zou het nu kunnen werken als ik XP weer over XP gooi?Maar dan ben ik neem ik aan alles kwijt....daarmee bedoel dus mijn e-mails, adressenbestand enzo....of is het dan alleen mijn desktop die eraan gaat?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
erover installeren raak je als het goed is niets kwijt, maar het is verstandig om van belangrijke zaken altijd eerst backup's te makenSyndicaat schreef op 27 July 2003 @ 17:20:
zou het nu kunnen werken als ik XP weer over XP gooi?Maar dan ben ik neem ik aan alles kwijt....daarmee bedoel dus mijn e-mails, adressenbestand enzo....of is het dan alleen mijn desktop die eraan gaat?
Verwijderd
ik vraag me af of dat wel goed gaat...ik hoop dat die bootloader dan niet in de war gaat rakenSyndicaat schreef op 27 July 2003 @ 17:20:
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 17:25 ]
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
Verwijderd
Ho ho, je moet de meest recente windows als laatste installeren. Bij ongeveer ieder ander besturingsysteem bestaat er geen enkel probleem.Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 17:17:
[...]
idd je moet altijd het meest recente besturingssysteem als laatste installeren
Gewoon doen! :
NTLDR en NTDETECT.COM vanaf een WindowsXP cd kopiëren naar je C:\ schijf (de schijf die je opstartpartitiebevat)
[ Voor 46% gewijzigd door grimson op 27-07-2003 17:34 ]
Verwijderd
we hebben het toch ook over windows? maar idd ff voor de duidelijkheid dan heb je gelijk....Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 17:33:
[...]
Ho ho, je moet de meest recente windows als laatste installeren. Bij ongeveer ieder ander besturingsysteem bestaat er geen enkel probleem.
van CD booten > recovery console > inloggen > fixboot intikken
bootcfg om je bootconfig (hey, zou daar die afkorting voor staan?) te controleren.
[ Voor 42% gewijzigd door alt-92 op 27-07-2003 18:35 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Verwijderd
nee mag niet van FJKAlfredt schreef op 27 July 2003 @ 20:50:
nielsconnect kun je even dmv een officiele pagina aantonen dat het niet kan? zelfs in de faq's hier staat geloof ik dat dat kan... en anders zijn wij wel heel erg goed. ik heb het namelijk ook altijd als overgang tussen de opvolgende OSen....
Onderbouwde, serieuze reacties mogen natuurlijk best - met een bron of twee erbij heb ik er zeker geen probleem mee, maar enkel zeggen dat dualboot onmogelijk is, is niet bepaald onderbouwdVerwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 20:52:
nee mag niet van FJK
FYI: ik heb 7 keer Win2k adv srvr op 1 PC staan
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
probeer het zelf maar
De professionals weten dat er meer is dan Windows98.
Ook dat de volgorde van installeren belangrijk is.
Windows XP installeren ná Windows98 is dus wél mogelijk bijvoorbeeld.
[ Voor 4% gewijzigd door grimson op 27-07-2003 21:01 ]
windows98 is niet standaard een os wat zichzelf multibootable vind
---
he net te laat, was te langzaam met topic lezen
[ Voor 18% gewijzigd door SaiBork op 27-07-2003 21:04 ]
Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 20:59:
ik heb hier windows xp op mijn computer en als ik de windows98 cdrom erin stop zegt hij dat het niet kan
probeer het zelf maar
Tuurlijk niet, dat is logisch (9x na NTx). Maar daar hebben we het helemaal niet over. Windows Operated Systems - FAQ <-- check die even
Maar laten we hier maar over ophouden, dit helpt de topicstarter totaal niet.
Syndicaat: lukt het zo al?
Check anders ook de GOTsearch/Google/groups.google.com/support.microsoft.com over deze vraag, grote kans dat daar nog meer is te vinden
en ik ben nog meer te laat
[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 27-07-2003 21:05 ]
Verwijderd
Als je in windows XP zit kun je idd niet upgraden naar windows 98 of 2000, dat is namelijk wat windows wil gaan doen als je de cd-rom erin doet.Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 21:05:
windows 2000 wil ook niet.
en waarom zegt hij dan dat windows 98 er niet op kan?
Als je vanaf de cd boot en dan windows gaat installeren, dan kun je elk os naast windows XP zetten.
Als je windows 2000, ME, 98 of 95 na win xp op je systeem zet, dan overschrijft deze de MBR, (en NTLDR bij win 2k).
Het is dan idd niet meer mogelijk om windows XP nog te booten.
Na de repair optie in de windows xp installatie werkt het weer wel en is je systeem dual boot.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 23:19 ]