Quake3 aimbot identificeren

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik speel de laatste tijd veel Capturestrike op XS4all en af en toe zit ik gasten te speccen die gewoon echt dingen doen die welhaast onmogelijk zijn, zoals constant raak railen en schieten voordat iemand de hoek om is etc.

Nu weet ik dat XS4all Punkbuster wel gebruikt, maar deze staat niet volledig aan, een maat van mij heeft namelijk voor de grap wel eens gespeeld op deze server met OGC.

Nu is mijn vraag of er een tooltje of iets derelijks is waarmee je kan zien of iemand cheat, of iig kan zien wat voor variabelen hij in z'n config heeft staan.
OGC heeft volgens mij een aantal variabelen die je zo kan ontdekken.

Een andere manier om die cheaters te weren is natuurlijk door de admin va die server erop te wijzen, maar dat schiet niet echt op, er is wel eens een admin in de game en die schijnt geen zin te hebben om PB goed te laten werken 8)7

Mijn rig

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
OGC is zeker niet zomaar te herkennen aan 'een paar variabelen'. Er worden regelmatig nieuwe versies van uitgebracht die niet te herkennen zijn door de huidige anti-cheat programma's.

In mijn ervaring herken je cheaters het beste met het blote oog: Kijk of het doel en het wapen aan elkaar blijven 'kleven', zelfs als er bijvoorbeeld gesprongen wordt, en kijk of er onwaarschijnlijk weinig kogels gemist worden, en in het geval van een wallhack kijk je of de muren 'gescanned' worden.

Het helpt ook kom zelf een paar keer met een aimbot en wallhack te spelen om op die manier meer cheaters te herkennen :).

Je kunt trouwens niet zelf anti-cheat programma's installeren die cheaters opspoord, dat kan alleen op de server.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ja ok, maar als je iemand specced en je ziet dat zn wapen af en toe kleeft dan kan je alsnog weinig doen, helemaal als ze 'goed' cheaten, d.w.z. pas aimbotten als ze normaliter zouden schieten en dan corrigeert die bot als je zou missen. Ook heb ik wel es dat gasten om het hoekje komen en dan meteen mijn kant op schieten, dan zeggen ze dat dat komt omdat ik geluid maakte, soms is dat zo, maar vaak stond ik stil met b.v. de rocket launcher (die maakt geen geluid).

Om het nog gekker te maken, ik heb wel eens met een maat van mij samen gequaked. hij wist dat ik voor de grap mn aimbot had aangezet (zaterdagavond na een paar biertjes :P)
toen hij dat zei namen gasten hem niet eens serieus! Ik had volgens hun gewoon skills....

Dus is de bottom-line vaak dat je door speccen wel iets kan zien, maar wie gelooft je dan??

Mijn rig

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 21:34

woutur

Klauwtjes uit!

Tsssk kinders toch. Eens een cheater altijd een cheater. Gewoon met je klauwtjes fijn bij weg blijven en helemaal niet online doen. Iemand die eenmaal een cheat gebruikt is een cheater voor zijn leven, bier of geen bier.

Ontdekken: inderdaad een speler volgen. Je weet zelf ook wel wat kan en wat niet kan.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.