[XP] kan properties van mappen niet opvragen

Pagina: 1
Acties:

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 17:57
Ik heb de search al gebruikt, maar kon helemaal niets vinden over dit probleem;

Ik kan de eigenschappen/properties niet meer opvragen van mappen. Bestanden gaat prima, maar mappen niet. Ook niet via de verkenner ofzo. Zodra ik properties aanklik, rammelt de harde schijf even en verder helemaal niets. Ook geen foutmeldingen.

Ik weet ook niet sinds wanneer dit precies speelt. Ik ben ingelogd als administrator, mara ook andere users hebben dit probleem als ik deze op de betreffende machine aanmaak.

Betreft Win XP met SP1a.

Verwijderd

heb ik ook wel eens gehad. ff rebooten.

• Rendier2710
Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 16:33:
heb ik ook wel eens gehad. ff rebooten.
Helaas is het definitief bij mij! Speelt nu al bijna een maand.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 18:28

grimson

domeingrommer

Checkdisk een oplossing ?

Verwijderd

Probeer anders een SP1a opnieuw eroverheen te installeren. Deze vervangt namelijk belangrijke bestanden... misschien helpt het wel...

Verwijderd

op virussen gesccant ? met ad-aware gescant ?

• Rendier2710
Sp1a opnieuw geinstalleerd en ook die forums nagelopen (dmv reg file aanpassing gedaan), maar het helpt helemaal niets! Nog steeds geen properties. Ad aware had ik al gedraaid (nieuwste update file) en AVG heeft ook de nieuwste dat file!

Ik snap er niks van!

Verwijderd

doe de cdrom van windows xp erin en dan

start, uitvoeren, `sfc /scannow`

dat heb ik van een buurjongen en dat verhelpt bepaalde problemen weleens

• Rendier2710
Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 20:58:
doe de cdrom van windows xp erin en dan

start, uitvoeren, `sfc /scannow`

dat heb ik van een buurjongen en dat verhelpt bepaalde problemen weleens
Nou, een heleboel files vervangen (files van voor service Pack 1??), maar nog steeds geen oplossing. Nou zijn mijn DivX'jes ook nog eens gelocked! Ze zijn in gebruik door een ander programma! En dat terwijl ik alles net gekilled heb in de taskmanager!

Iemand nog een gouden tip?

• Rendier2710
Nogmaals Service Pack 1 geinstalleerd en ja! Het lukte! Lukte idd. Na 1 keer de properties van een map opgevraagd te hebben, doet de machine weer hetzelfde! Helemaal gek wordt ik ervan!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 21:22
Op Google zie ik vrij vaak het advies om de "WWW publishing service" te stoppen en disabelen. Lastig als je een webservertje draait met IIS, maar probeer het eens?

Schijnt te gebeuren als de www publishing service in status "starting" blijft staan. Als je dat kan oplossen, schijnt je properties probleem ook weg te zijn. Oorzaak hiervan schijnt vaak je firewall te zijn die bepaalde dingen niet toestaat aan IIS....

[ Voor 53% gewijzigd door DigiK-oz op 30-07-2003 17:12 ]

Whatever

• Rendier2710
sjis schreef op 30 July 2003 @ 16:59:
Op Google zie ik vrij vaak het advies om de "WWW publishing service" te stoppen en disabelen. Lastig als je een webservertje draait met IIS, maar probeer het eens?

Schijnt te gebeuren als de www publishing service in status "starting" blijft staan. Als je dat kan oplossen, schijnt je properties probleem ook weg te zijn. Oorzaak hiervan schijnt vaak je firewall te zijn die bepaalde dingen niet toestaat aan IIS....
_/-\o_ Grandioos! Zone Alarm stond zo ingesteld dat hij ISS niet door mocht laten! Service stond ook inderdaad op "starting" Aangepast en alles werkt weer!(behalve het locken van de avi files). Perfect!
Pagina: 1