[PHP] Webpagina controleren of hij "iets" bevat*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik ben nu al de hele dag bezig met het volgende:
Een scriptje moet op mijn site controleren op een willekeurige website op het internet of hij bepaalde woorden bevat. Laten we zeggen het woord "amsterdam". Als dit zo is dan moet hij iets doen, als dan niet zo is moet hij iets anders doen. Ik heb nu het volgende:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
$fpp = @fopen($strUrl,"r");
$ret = "amsterdam";

$stuff = fread($fpp,"1024");

$pag = ereg($stuff, $ret);

if ($pag){
    echo "gevonden!";
}
else {
    Echo "NIET gevonden!";
}

Hier is strUrl de url die ik van te voren bepaal. Op de één of andere manier geeft hij altijd aan dat hij de woorden wel vind... Hoe kan dat?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik zou sowieso es de parameters in de goede volgorde zetten, zie www.php.net/ereg daarvoor, maar als je geen regexp gebruikt, kan je beter de functie strpos nemen.

verder is het altijd handig om de zaken die je probeert te controleren eens op het scherm te laten verschijnen om ze goed te beoordelen...

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik heb het voor elkaar, ik had die parameters niet in de goede volgorde staan |:(.
Nu heb ik eigenlijk nog een vraag: is het ook mogelijk om te kijken hoe snel die website is? Dus hoeveel Kb/sec hij bestandjes aanbied? Moet ik dan met een soort buffer werken?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Tuurlijk kan je dat zien... neem de tijd op voor je gaat fopenen (of freaden, als je puur de download tijd wilt), neem de tijd op nadat je gelezen hebt en bekijk hoeveel bytes je hebt gelezen.

kb/sec is dan een simpele berekening.

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:17
en dat is dan voor jouw verbinding.. met wat reken werk heb je ook zo die voor alle anderen. (of ja de meeste)

inno